@is3 ; Smaak is persoonlijk inderdaad. Toch schijnt de Model 3 door de lagere massa, kortere neus en iets minder groot formaat, redelijk "sportief" te zijn. Dus ik zal het gaan zien wanneer in NL Model 3 aanwezig is voor korte proefritjes. Net nog even Tesla inventory search gebruikt...Model S CPO's in NL en landen erom heen zijn niet talrijk en behoorlijk aan de prijs. Bovendien zou ik geen Model S "pre" AP1 willen hebben, aangezien vanaf AP1 blijkbaar ook een hoop "afwerkings" zaken verbeterd zijn. 2015 modellen gaan voor 70-80k. Dat is gewoon echt te veel voor mij . Ik stretch het budget maximaal wanneer ik zo rond de 58k - 63k uitkom.
@adjego ; Soort van eens over SuperCharger en FastNed. Echter maak ik dan de nuance voor "vakantieverkeer". FastNeds staan vaak beter bereikbaar langs de snelweg en er zijn er ook meer van. Met woon-werkverkeer en/of dagjes weg, is laden bij FN wat mij betreft geen enkel probleem. Wanneer je echter echt grotere afstanden gaat rijden, dan zakken de "concurrenten" van de Model 3 allemaal door het ijs.
De meeste concurrenten laden van 20->80% met een gemiddelde van rond de 35-40kW. De Model 3 lijkt vergelijkbare snelheden als een S/X te halen...dus zit je al gauw op een gemiddelde dat 2x zo hoog is. Op een lange rit, kan dat zomaar een paar uur reistijd schelen. Wanneer de 150kW+ CCS stations (met 100kW CHAdeMO) langs de weg staan en EVs deze snelheid ook kunnen gebruiken (zoals bijvoorbeeld de I-Pace zou moeten kunnen of een Ioniq (oude 28kWh en als het goed is ook de 40kWh)
@adjego ; Soort van eens over SuperCharger en FastNed. Echter maak ik dan de nuance voor "vakantieverkeer". FastNeds staan vaak beter bereikbaar langs de snelweg en er zijn er ook meer van. Met woon-werkverkeer en/of dagjes weg, is laden bij FN wat mij betreft geen enkel probleem. Wanneer je echter echt grotere afstanden gaat rijden, dan zakken de "concurrenten" van de Model 3 allemaal door het ijs.
De meeste concurrenten laden van 20->80% met een gemiddelde van rond de 35-40kW. De Model 3 lijkt vergelijkbare snelheden als een S/X te halen...dus zit je al gauw op een gemiddelde dat 2x zo hoog is. Op een lange rit, kan dat zomaar een paar uur reistijd schelen. Wanneer de 150kW+ CCS stations (met 100kW CHAdeMO) langs de weg staan en EVs deze snelheid ook kunnen gebruiken (zoals bijvoorbeeld de I-Pace zou moeten kunnen of een Ioniq (oude 28kWh en als het goed is ook de 40kWh)