Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Daarom zal het ook gewoon wachten op de M3 worden want die is meer als genoeg voor ons maar donderdag toch wel even kijken en het 1 en ander vragen van de I-pace....

Ga je Donderdag naar de Jaguar Dealer en is daar de I-pace al te zien / aanwezig? (importeur van Jaguar zit toch in Beesd bij Volvo Nederland?). Ben zeer benieuwd ook naar de Over the Air updates en naar de aantallen voor 2018. Heb inmiddels begrepen dat er 1.400 naar Nederland komen in 2018 (gegarandeerd). 1.000 stuks voor de Dealers en 400 voor de Leasemaatschappijen. De 1.000 stuks voor de dealers zitten al helemaal vol. Komen er nog meer naar Nederland in 2018.
Wel een gemis van de 1 Fase oplader, maar wel een mooie auto en een mooie afwerking.

Dus mijn vraag voor Donderdag:
- Over the Air Update;
- Aantallen voor 2018.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Ga je Donderdag naar de Jaguar Dealer en is daar de I-pace al te zien / aanwezig? (importeur van Jaguar zit toch in Beesd bij Volvo Nederland?). Ben zeer benieuwd ook naar de Over the Air updates en naar de aantallen voor 2018. Heb inmiddels begrepen dat er 1.400 naar Nederland komen in 2018 (gegarandeerd). 1.000 stuks voor de Dealers en 400 voor de Leasemaatschappijen. De 1.000 stuks voor de dealers zitten al helemaal vol. Komen er nog meer naar Nederland in 2018.
Wel een gemis van de 1 Fase oplader, maar wel een mooie auto en een mooie afwerking.

Dus mijn vraag voor Donderdag:
- Over the Air Update;
- Aantallen voor 2018.

Vraag inderdaad maar naar de OTA-updates (Jaguar noemt ze SOTA-updates), maar wat ik heb begrepen uit de teksten van Jaguar, is het vergelijkbaar met Tesla. Jaguar I-Pace - Everything We Know - Videos, Specs & Images Galore (zie vierde grote plaatje, tekstbreed, waar het rechts in vermeld staat).
 
Ga je Donderdag naar de Jaguar Dealer en is daar de I-pace al te zien / aanwezig? (importeur van Jaguar zit toch in Beesd bij Volvo Nederland?). Ben zeer benieuwd ook naar de Over the Air updates en naar de aantallen voor 2018. Heb inmiddels begrepen dat er 1.400 naar Nederland komen in 2018 (gegarandeerd). 1.000 stuks voor de Dealers en 400 voor de Leasemaatschappijen. De 1.000 stuks voor de dealers zitten al helemaal vol. Komen er nog meer naar Nederland in 2018.
Wel een gemis van de 1 Fase oplader, maar wel een mooie auto en een mooie afwerking.

Dus mijn vraag voor Donderdag:
- Over the Air Update;
- Aantallen voor 2018.
In Amsterdam staat een Ipace komende week.
 
Vraag inderdaad maar naar de OTA-updates (Jaguar noemt ze SOTA-updates), maar wat ik heb begrepen uit de teksten van Jaguar, is het vergelijkbaar met Tesla. Jaguar I-Pace - Everything We Know - Videos, Specs & Images Galore (zie vierde grote plaatje, tekstbreed, waar het rechts in vermeld staat).

Vraag is eigenlijk niet of ze OTA updates kunnen doen (dat is inmiddels wel duidelijk) maar welke? Worden nieuwe nog te ontwikkelen functies voor iedereen beschikbaar gesteld of zijn deze alleen voor nieuw te leveren auto's beschikbaar? En zijn deze updates dan gratis beschikbaar?
 
Ga je Donderdag naar de Jaguar Dealer en is daar de I-pace al te zien / aanwezig? (importeur van Jaguar zit toch in Beesd bij Volvo Nederland?). Ben zeer benieuwd ook naar de Over the Air updates en naar de aantallen voor 2018. Heb inmiddels begrepen dat er 1.400 naar Nederland komen in 2018 (gegarandeerd). 1.000 stuks voor de Dealers en 400 voor de Leasemaatschappijen. De 1.000 stuks voor de dealers zitten al helemaal vol. Komen er nog meer naar Nederland in 2018.
Wel een gemis van de 1 Fase oplader, maar wel een mooie auto en een mooie afwerking.

Dus mijn vraag voor Donderdag:
- Over the Air Update;
- Aantallen voor 2018.

Ben uitgenodigd voor Amsterdam. Staat de I-pace morgen en overmorgen en dan in Juli in de showroom...
Over de OTA-updates (SOTA-updates) en aantallen, vraag ik na.

Vraag is eigenlijk niet of ze OTA updates kunnen doen (dat is inmiddels wel duidelijk) maar welke? Worden nieuwe nog te ontwikkelen functies voor iedereen beschikbaar gesteld of zijn deze alleen voor nieuw te leveren auto's beschikbaar? En zijn deze updates dan gratis beschikbaar?

Deze vraag verwerk ik dan mee in de vraag van @ACB1
 
  • Like
Reactions: Edi99 and CO2CLEAN
Bestaat er een 'charge-map' met een keuze voor een rangschikking naar leverbaar vermogen? Voor een denkbeeldige reis naar Italië bvb zou je met de I-Pace de 100KW laadstations moeten kunnen selecteren.

Bij de Duitsers vind ik het gebrek aan nieuws van Ionity storend. Hoeveel snellaadstations zijn er nu al vandaag? Welke zijn er gepland voor morgen? Waar zijn ze? Zelfs al zijn er nog maar enkele, laat dat dan duidelijk weten.
First look at Ionity ‘ultra-fast’ charging network map of planned stations
Die 'bollen' hebben een diameter van 50km, daarmee weet je niks.
Als je de Audi of Jaguar kan reserveren, dan mag er voor mij toch al wat meer geweten zijn ivm laadmogelijkheden onderweg.
Nu moet je er echt naar gaan zoeken en een gedetailleerde kaart heb ik niet gevonden, of ik ben een slechte 'googelaar'.

Nog wat camouflage beelden van de Audi Etron Quattro
Audi e-tron prototype - behind the scenes
 
Last edited:
Die selectie is niet mogelijk bij de mij bekende overzichtskaarten. Het vermogen is wel aangegeven, maar je kan er niet op filteren.
Bv. deze op Chargemap geeft aan dat 80 kW beschikbaar is.

edit: toch mogelijk via de kaart van mynewmotion.com: als je selecteert, vermogen >50kW krijg je enkel de echt hoge vermogen laders. Maar dan weer niet allemaal.
 
<offtopic> Het blijft prutsen met die apps en de data: de nieuwe 175kW lader van Fastned staat op mynewmotion.com bijvoorbeeld als 50kW lader in de app, die zie je dus niet als je op >50kW filtert. En de 50kW laders bij het Centraal Station Amsterdam staan ook fijn op de kaart, terwijl die alleen voor taxis zijn.
 
88BE813E-218B-4943-BEF5-E50AEF09952B.jpeg
5AC9B6AC-BAC9-472F-B0D6-4A0F34E86728.jpeg
CA0DC647-D3B6-4D09-AFAB-9F154CC5DF0A.jpeg
54DC9591-5870-45BE-A4DA-DECC755ECB39.jpeg
CA0DC647-D3B6-4D09-AFAB-9F154CC5DF0A.jpeg
 
Wil je internationaal - dwz lange dagreizen - met een CCS gebaseerde auto kunnen gaan maken, dan heb je 100kW laadpunten nodig op geschikte locaties langs de doorgaande snelwegen. Bij voorkeur op plekken waar je wat kan eten, toiletten etc. En dan niet één of twee laders, maar minimaal 8. (50kW is te langzaam en voor normaal reizen als serieus ICE-alternatief gene optie.) Met een goede in-car navigatie-integrated routeplanner, real-time informatie en één eurpese betaalmethodiek. Zoiets als het SuC-netwerk. Dat is er voorlopig nog niet en vormt een serieuze belemmering voor CCS-gebaseerde ICE-verkopen. Hierop zou de industrie gezamenlijk veel intensiever op moeten inzetten dan nu het geval is met IONITY. Als een tiny bedrijf als Tesla dat kan, dan de gezamenlijke autoindustrie waarvan alleen al de winst een veelvoud vormt van de omzet van Tesla dit ook. Dat het niet gebeurt betekent gewoon dat ze niet willen.
 
Bij het maken van een Electrische wagen zou ik mezelf twee dingen afvragen
-actieradius (Grote van de Batterij)
-hoe snel kan deze opladen in verschillende omstandigheden

Lijken me vrij belangrijke punten

Absoluut.

Dat waren voor mij alvast twee van de belangrijkste criteria om geen andere EV te kopen dan Tesla.

En die dus met duolader te bestellen ;)
 
  • Like
Reactions: dvroegop and M.W.
Sleutelwoorden voor de omslag van de traditionele automerken;

De verkoop / winsten van ICEauto’s

Regels / opleggingen Overheden

Lobby van Olie-BoBo’s-landen

Voorlopig gaat er nog weinig veranderen. Want er word nog meer als genoeg winst gemaakt en zal m’n voldoen aan de eisen van verschilenden verdragen die landen met elkaar opstellen en waar de BoBo’s niet hun invloed hebben kunnen laten gelden van de auto-olie-industrie. Het blijft en is een politiekspelletje. :( Want als volgend jaar de 4% bijtelling gaat gelden boven de €50.000,- ben ik heel benieuwd wat
Er gaat gebeuren met de luxe nieuwe EV’s verkoop in ons mooi kikkerlandje Nederland genaamt.

Maar vanavond eens kijken en luisteren en vragen hoe Jaguar het voor elkaar gaat boxen om wat klanten van Tesla af te pakken of netter gezegd, over te halen/nemen