Hans Noordsij
Well-Known Member
Sleutelwoorden voor de omslag van de traditionele automerken;
De verkoop / winsten van ICEauto’s
Regels / opleggingen Overheden
Lobby van Olie-BoBo’s-landen
Voorlopig gaat er nog weinig veranderen. Want er word nog meer als genoeg winst gemaakt en zal m’n voldoen aan de eisen van verschilenden verdragen die landen met elkaar opstellen en waar de BoBo’s niet hun invloed hebben kunnen laten gelden van de auto-olie-industrie. Het blijft en is een politiekspelletje. Want als volgend jaar de 4% bijtelling gaat gelden boven de €50.000,- ben ik heel benieuwd wat
Er gaat gebeuren met de luxe nieuwe EV’s verkoop in ons mooi kikkerlandje Nederland genaamt.
Maar vanavond eens kijken en luisteren en vragen hoe Jaguar het voor elkaar gaat boxen om wat klanten van Tesla af te pakken of netter gezegd, over te halen/nemen
Laten we het in een wat breder perspectief benaderen. Het gaat er niet om potentiële Tesla klanten weg te lokken maar om het aanbod te verbreden zodat ook anderen richting de EV wordt getrokken. Wat dat betreft heeft Jaguar het dan wel weer goed gedaan door de auto in de cross-over sfeer te positioneren wat in de basis een nieuwe doelgroep kan betekenen. Het is geen Model 3 of S of X kloon.
Dus focus op samen optrekken, dit ligt ook niet ver af van de missie van Tesla , en hoe meer auto's, hoe meer keuze en dan krijgen voorkeuren een kans.
En ik houd ook mijn hart vast voor 2019. Voor de auto's in deze categorie betekent het een saleskiller. In Hong Kong hebben ze dat ook ervaren en daar is men uiteindelijk weer op zijn schreden teruggekeerd, net Noorwegen dat dat nog op tijd heeft ingezien.