Ik zie niets van een ICE hier, die rook komt van de banden en dat geluid plak je er bijJe houdt dan wel een Model S carrosserie over. Daarmee kun je dan weer dit doen: een V8 erin lepelen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie niets van een ICE hier, die rook komt van de banden en dat geluid plak je er bijJe houdt dan wel een Model S carrosserie over. Daarmee kun je dan weer dit doen: een V8 erin lepelen.
Er geld dan nog steeds een heffing, alleen een lager percentage.
Complete auto's, jonger dan 30 jaar, worden met 10% invoerrechten belast. Vrijwel alle onderdelen worden met 4,2% invoerrechten belast.Ik heb wel eens een poging gedaan die percentages te vinden. Heel lastig te achterhalen, want het gaat om allerlei verschillende componenten. Jij enig idee wat Tesla Tilburg aan resulterend invoertarief betaalt? Het zal me trouwens niet verbazen als ze een ruling hebben met de Belastingdienst om 1 tarief voor het gehele halffabrikaat te hanteren. In ruil voor Tesla’s keuze voor assemblage fabriek in NL.
Ik importeer producten uit de VS, met name schokdempers voor fietsen.Geen enkel idee. Voor fietsen wel eens uitgezocht. Complete fiets 25% onderdelen 14%. Daar hadden een paar grote NL fietsfabrikanten “uitzonderingen” weten te bedingen.
Complete auto's, jonger dan 30 jaar, worden met 10% invoerrechten belast. Vrijwel alle onderdelen worden met 4,2% invoerrechten belast.
Tesla 'verdient' dus een kleine 6% door de accu en de wielen eraf te halen en in Tilburg er weer onder te schroeven.
Ik zie niets van een ICE hier, die rook komt van de banden en dat geluid plak je er bij
Oke. Van een Tesla medewerker begreep ik overigens dat de wielen eronder blijven. Dat maakt het gelukkig een stuk gemakkelijker die “auto’s” te vervoeren. Alleen de motoren en batterypack gaan eruit.
Zoiets ja, de uiteindelijke wielen worden op een dummy-as gemonteerd en die zit vast aan de koets, zodat je een rollende koets krijgt.
Ik laad nu al 3 maanden mijn MS via mijn Keba P20 die aangesloten is op mijn 1x40A aansluiting (dus 1 fase). Dit resulteert in 15 km/u laadsnelheid. Toen ik de MS kocht dacht ik dat ik de meterkast moest ombouwen naar 3x25A of toch minstens met 1x32A moest gaan laden ipv 16A nu. Maar dat alles is niet nodig gebleken. Ik ben vorige maand zelfs overgegaan op laden vanaf 23:00 uur ivm het daltarief. Nu werk ik dichtbij huis, maar maak toch regelmatig langere ritten van 200+ km. Soms zelfs 2 dagen achter elkaar (dan laad ik meteen bij thuiskomst, ipv vanaf 23:00 uur). Toch heb ik nog nooit een SuC of FastNed nodig gehad. Soms is de MS nog niet 90% vol als ik weg ga, maar dat komt de volgende dag dan wel weer. Of de dag daarna.HOME CHARGING
For optimum charging at home, you can install an approved Jaguar wall box*. I‑PACE is equipped with a 7kW single phase AC on-board charger**, which can fully recharge the vehicle overnight and deliver up to 35km (22 miles) of range per hour. When using a domestic socket, charging rates are slower than a wall box (up to 11km, 7 miles of range per hour), but are sufficient to cover the average daily commute of 60km (38 miles) if the vehicle is charged overnight. Industrial sockets (or upgraded domestic sockets) can charge up to 35 km (22 miles) of range per hour.
Maar voor 95 procent van de bevolking is een 25 kWh batterij ook meer dan voldoende in 95% van de ritten.Ik laad nu al 3 maanden mijn MS via mijn Keba P20 die aangesloten is op mijn 1x40A aansluiting (dus 1 fase). Dit resulteert in 15 km/u laadsnelheid. Toen ik de MS kocht dacht ik dat ik de meterkast moest ombouwen naar 3x25A of toch minstens met 1x32A moest gaan laden ipv 16A nu. Maar dat alles is niet nodig gebleken. Ik ben vorige maand zelfs overgegaan op laden vanaf 23:00 uur ivm het daltarief. Nu werk ik dichtbij huis, maar maak toch regelmatig langere ritten van 200+ km. Soms zelfs 2 dagen achter elkaar (dan laad ik meteen bij thuiskomst, ipv vanaf 23:00 uur). Toch heb ik nog nooit een SuC of FastNed nodig gehad. Soms is de MS nog niet 90% vol als ik weg ga, maar dat komt de volgende dag dan wel weer. Of de dag daarna.
Het blijft een dom ontwerp van Jaguar, maar ik kan de tekst hierboven alleen maar onderschrijven: met 1 fase laden is gewoon werkbaar als je niet dagelijks veel km's rijdt.
Maar voor 95 procent van de bevolking is een 25 kWh batterij ook meer dan voldoende in 95% van de ritten.
Je mag van een merk als Jaguar verwachten dat ze een serieuze rijderswagen maken. En dat betekend dat je ook zonder al teveel moeite flink km's moet kunnen maken per dag. Ik maak ook geen enorme dagelijkse ritten, maar toch al snel 120 km per dag (60 enkele reis).
Ik laad nu al 3 maanden mijn MS via mijn Keba P20 die aangesloten is op mijn 1x40A aansluiting (dus 1 fase). Dit resulteert in 15 km/u laadsnelheid. Toen ik de MS kocht dacht ik dat ik de meterkast moest ombouwen naar 3x25A of toch minstens met 1x32A moest gaan laden ipv 16A nu. Maar dat alles is niet nodig gebleken. Ik ben vorige maand zelfs overgegaan op laden vanaf 23:00 uur ivm het daltarief. Nu werk ik dichtbij huis, maar maak toch regelmatig langere ritten van 200+ km. Soms zelfs 2 dagen achter elkaar (dan laad ik meteen bij thuiskomst, ipv vanaf 23:00 uur). Toch heb ik nog nooit een SuC of FastNed nodig gehad. Soms is de MS nog niet 90% vol als ik weg ga, maar dat komt de volgende dag dan wel weer. Of de dag daarna.
Het blijft een dom ontwerp van Jaguar, maar ik kan de tekst hierboven alleen maar onderschrijven: met 1 fase laden is gewoon werkbaar als je niet dagelijks veel km's rijdt.
Ik laad nu al 3 maanden mijn MS via mijn Keba P20 die aangesloten is op mijn 1x40A aansluiting (dus 1 fase). Dit resulteert in 15 km/u laadsnelheid. Toen ik de MS kocht dacht ik dat ik de meterkast moest ombouwen naar 3x25A of toch minstens met 1x32A moest gaan laden ipv 16A nu. Maar dat alles is niet nodig gebleken. Ik ben vorige maand zelfs overgegaan op laden vanaf 23:00 uur ivm het daltarief. Nu werk ik dichtbij huis, maar maak toch regelmatig langere ritten van 200+ km. Soms zelfs 2 dagen achter elkaar (dan laad ik meteen bij thuiskomst, ipv vanaf 23:00 uur). Toch heb ik nog nooit een SuC of FastNed nodig gehad. Soms is de MS nog niet 90% vol als ik weg ga, maar dat komt de volgende dag dan wel weer. Of de dag daarna.
Het blijft een dom ontwerp van Jaguar, maar ik kan de tekst hierboven alleen maar onderschrijven: met 1 fase laden is gewoon werkbaar als je niet dagelijks veel km's rijdt.
Omdat het eerder € 2000 (ex btw) kost om de aanvoer, meterkast, toevoer naar laadpaal en MID meter te vervangen. En voornamelijk omdat ik het niet nodig blijk te hebben. Ik heb nog nooit een rit niet kunnen maken of onderweg een SuC of FastNed station hoeven te gebruiken. Mijn comfort wordt niet groter als ik 3x zo snel kan laden.Werkbaar versus comfortabel: waarom niet voor 200 euro de meterkast omgebouwd naar 3x25A?
Zelfs als je dat 2 dagen achter elkaar zou willen doen heb je met 1 fase laden geen probleem. Pas bij 3x achter elkaar kom je waarschijnlijk net niet uit.... En 150 km laden met 15 km/u, zou inhouden dat ik iedere dag verplicht 10 uur aan de lader moet. Nu heb ik regelmatig dat ik om 6 uur thuis weg ben en de auto pas rond 23.00 aan de lader gaat.
We kunnen nog zo onze twijfels hebben. Dit is in ieder geval een serieuze stap naar een elektrische toekomst (ook al investeren ze nog steeds meer tot 2025 in ICE):
VW announces electric vehicle production plans with 16 sites, $25 billion in battery cell contracts
120 km betekend bij mij in de winter periode dat ik al snel voor 150 a 160 km verbruik. En 150 km laden met 15 km/u, zou inhouden dat ik iedere dag verplicht 10 uur aan de lader moet.
Helemaal eens. Altijd het makkelijkste om de oplossing het verste te zoeken. Een 3 fase lader in een auto .. dat is toch overbodig. Laten we proberen de hele wereld vol te gooien met laders omdat de auto fabrikanten geen oplossing willen makenZelfs al kan je maar 120km van die 150 terug bijladen, tegen dat je echt in de problemen komt is het al weer weekend en kan je wel gewoon veer vol bijladen. De oplossing is natuurlijk dat je ook op je bestemming kan laden. Als je altijd naar dezelfde plek gaat, moet dat toch te regelen zijn? En als het altijd naar andere plekken is, zal er af en toe wel eentje bij zijn waar je toch die twee uurtjes kan laden tijdens een vergadering om je totaal weer op peil te brengen?
Toch vind ik het heel lastig hier enthousiast van te worden wanneer deze zelfde man het nog geen week eerder over een terugkomst van diesel heeft: "I am convinced that diesel is experiencing a renaissance”, “We are on the offensive and we're going to stay that way.” Tijd voor nieuw leiderschap.We kunnen nog zo onze twijfels hebben. Dit is in ieder geval een serieuze stap naar een elektrische toekomst (ook al investeren ze nog steeds meer tot 2025 in ICE):
VW announces electric vehicle production plans with 16 sites, $25 billion in battery cell contracts