Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Soms weet de PR afdeling ook niet wat klopt. Zie hier de tekst uit een persbericht van de website van Daimler.

Enigste puntje zou kunnen zijn dat de 3 fasen lader optioneel is. Het is wel typisch Duits om daar extra voor te laten betalen.

MB EQC AC lader.jpg
 
Wat mij opvalt zijn de volgende zinnen: "Mit einer maximalen Ladeleistung von bis zu 22 kW können Sie den neuen EQC damit bis zu dreimal schneller aufladen als an einer herkömmlichen Haushaltssteckdose."
Hebben ze in Duitsland standaard 3-fasen huisaansluitingen met 32A (of 35A)?
 
Wat mij opvalt zijn de volgende zinnen: "Mit einer maximalen Ladeleistung von bis zu 22 kW können Sie den neuen EQC damit bis zu dreimal schneller aufladen als an einer herkömmlichen Haushaltssteckdose."
Hebben ze in Duitsland standaard 3-fasen huisaansluitingen met 32A (of 35A)?
in België is alvast de huisaansluiting met 3-fazen quasi standaard .
 
On-be-grij-pe-lijk dat een leger ingenieurs van Mercedes en voordien ook Jaguar in hun ontwerp niet meenemen wat enkelen hier in hun vrije tijd en vanuit de losse pols gratis ter beschikking stellen. ;)

het lijkt grappig, maar het zou mij niets verwonderen.
typische reactie voor een bende ingenieurs bij mekaar : "dat kennen we, dat hebben we al gedaan".
Bij Duitsers is het dan nog erger : Nicht von uns erfunden.

Er is een reden waarom we spreken over Tesla, en Nissan-Renault als pioniers.
 
Ik denk niet dat je op basis van deze foto's conclusies kan trekken - zegt niets over wat het in de praktijk is. Daarvoor staan in dot soort organisaties de diverse processen gewoon te ver uit elkaar. De foto's kunnen zo maar van een vroegtijdig "prototype" (van dit onderdeel) zijn. Maanden geleden gemaakt en nooit geactualiseerd
 
Hadden ze nu gewoon de CLA (die niet aan te slepen burgerbak met een Cw van 0,23) aangepast naar een EV-tje, dan zou het al een heel ander verhaal zijn. Dan had je een kleinere, zuiniger auto met een kleinere batterij in de markt kunnen zetten en het gras voor de voeten van Model 3 weggemaaid. Maar dan was de druk op je laadinfrastructuur en de fabrieken misschien ineens enorm geweest
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
... Maar daar hadden ze waarschijnlijk nog niet eens 40kW in kunnen persen.

Heb je dat battery pack gezien? Ik lachtte dat ze een afdekkap hadden gemaakt voor een ruimte waar vroeger een motorblok zat, maar er is echt geen ruimte voor een frunk!

iu


iu


Het spel heeft zelfs uit noodzaak een 'transmissie-tunnel" en onder de achterbank is echt geen ruimte.
 
GLC 250 4MATIC begint bij 66K (met de nodige opties zal deze wel op 80K zitten verwacht ik)
AMG GLC 43 4MATIC begint bij 106K (met de nodige opties op 120K).

Mijn schatting zal zijn 110K met nodige opties. Dus ja... Tesla killer of niet ? Iig geen killer, maar concurent denk ik. Ze zijn alleen een paar jaar te laat voor de echt bijtellingsbewuste kopers.
 
Heb je dat battery pack gezien? Ik lachtte dat ze een afdekkap hadden gemaakt voor een ruimte waar vroeger een motorblok zat, maar er is echt geen ruimte voor een frunk!
Het spel heeft zelfs uit noodzaak een 'transmissie-tunnel" en onder de achterbank is echt geen ruimte.

Ik denk dat dit nog maar eens bewijst dat Tesla heer en meester is als het om de packaging van de elektrische componenten gaat.
 
Beetje vreemd dat de DC polen niet worden afgedekt als je een Type 2 kabel insteekt.
Dat klepje op die foto's is altijd nog beter dan dat het DC gedeelte middels een aparte rubber dop wordt afgesloten.
Zie de Kona: twee van die doppen die aan een stuk rubber hangen.
Altijd extra handelingen bij het laden, en een kwestie van tijd voordat dat afbreekt.:mad:
 
Goh, in het zwart vind ik hem toch wel heeeeel mooi
Als ze hem nu dit jaar konden leveren, zou ik hem nog wel willen bestellen :)
Dat je dat met een glimlach kunt zeggen. Ik heb zelden zo'n bonkige auto gezien :(
Maakt natuurlijk niet uit, smaken verschillen. Maar qua aërodynamische vormgeving is er aan deze auto letterlijk alles fout.
Ze hebben zelfs de handgrepen niet vlak in de deuren gelegd. De ramen zijn er kennelijk door een leerling ingesmeten, niets ligt vlak in deurstijlen of raamgeleiding.
Deze auto gaat heel veel energie verbruiken.
 
  • Funny
Reactions: Geendiesel
Als ik de foto van het chassis met batterij bekijk, dan komt de 'on-board charger' maar tot op bovenkant wielhoogte. Imo hebben ze de motorkap veel te horizontaal 'gedesigned'. Rekening houdend met de veerweg van het wiel en binnenspatbord-buitenspatbord afstand hebben ze veel ruimte bemeten voor de ophanging. Misschien is het een 'uitwijkmogelijkheid' om er later nog een V8 in kwijt te kunnen...
 
  • Funny
Reactions: ebullio
Als ik de foto van het chassis met batterij bekijk, dan komt de 'on-board charger' maar tot op bovenkant wielhoogte. Imo hebben ze de motorkap veel te horizontaal 'gedesigned'. Rekening houdend met de veerweg van het wiel en binnenspatbord-buitenspatbord afstand hebben ze veel ruimte bemeten voor de ophanging. Misschien is het een 'uitwijkmogelijkheid' om er later nog een V8 in kwijt te kunnen...
Bij de nieuwe elektrische auto's van zowel Jaguar, Audi als Mercedes is het uitgangspunt geweest om 'zo dicht mogelijk bij de merkbeleving' te blijven. Dat zie je letterlijk aan alles. De marketing afdelingen van deze drie bedrijven zijn simpelweg de baas.
Het mag toch niet zo zijn dat ik, met alleen praktijkervaring bij de ontwikkeling van super gestroomlijnde ligfietsen, reeksen van aërodynamische blunders in al die ontwerpen kan aanwijzen.
Het is helemaal zo bizar omdat ze allemaal het goede voorbeeld, Tesla's, tot het laatste schroefje uit elkaar hebben gehaald.
De wet van de remmende voorsprong :(