Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was afgelopen week bij DS voor de nieuwe e-tense. Daar kreeg ik een verhaal te horen dat ik zelf maar moeilijk kan accepteren. Ik vrees echter dat het waar is....

Volgens zeggen worden alle elektrische auto’s pas in 2020 uitgeleverd in verband met de vlootverplichting zoals die geldt vanaf 2020. Ze zouden in 2019 al uit kunnen leveren, maar ze sparen de auto’s op om in 2020 de gemiddelde CO2 uitstoot van het merk te kunnen drukken zodat ze geen boete hoeven te betalen. Auto’s die in 2019 uitgeleverd worden, tellen niet mee en worden dus tegengehouden.

Er zouden honderden Ampera-e’s en andere elektrische auto’s op parkeerplaatsen staan om gereed te zijn voor uitlevering in 2020.

Persoonlijk vind ik het weerzinwekkend, maar zoek nog naar confirmatie dat dit echt waar is voor ik al deze merken voor altijd op de zwarte lijst plaats. Heeft iemand hier dit toevallig ook gehoord / gezien?
Dat klopt. Een verkoopster bij Opel heeft mij zelf de interne brief van de organisatie laten zien, nadat wij een proefrit hadden gemaakt, waarin uitlevering van de Ampera-E pas in 2020 mag gebeuren. Dit om de Europese uitstootnormen van 2020 te halen.
 
Dat klopt. Een verkoopster bij Opel heeft mij zelf de interne brief van de organisatie laten zien, nadat wij een proefrit hadden gemaakt, waarin uitlevering van de Ampera-E pas in 2020 mag gebeuren. Dit om de Europese uitstootnormen van 2020 te halen.
Echt stom. Zo een auto wil je toch ook niet. Kan al 8 maanden oud zijn als je hem krijgt en met het te verwachte verschil in bijtelling in 2020 ben je economisch beter uit met een model 3. Zo goedkoop zijn die Opels ook niet. Ze moeten blij zijn dat iemand ze überhaupt wilt kopen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Echt stom. Zo een auto wil je toch ook niet. Kan al 8 maanden oud zijn als je hem krijgt en met het te verwachte verschil in bijtelling in 2020 ben je economisch beter uit met een model 3. Zo goedkoop zijn die Opels ook niet. Ze moeten blij zijn dat iemand ze überhaupt wilt kopen.

Gezien de boetes is het waarschijnlijk voor hen toch nog voordeliger om dan met enorme kortingen uit te pakken...
 
Echt stom. Zo een auto wil je toch ook niet. Kan al 8 maanden oud zijn als je hem krijgt en met het te verwachte verschil in bijtelling in 2020 ben je economisch beter uit met een model 3. Zo goedkoop zijn die Opels ook niet. Ze moeten blij zijn dat iemand ze überhaupt wilt kopen.
Sterker; wij hebben er een proefrit in gemaakt en op basis van de proefrit wil je hem ook niet hebben. Wat een belabberde wegligging heeft die auto. Alsof je op de bok zit van een paardekar. Tevens wil Opel de Ampere-E ook liever niet meer verkopen maar je naar de e-Corsa overhalen omdat de Amepra-E nog GM een prodcut is en de e-Corsa een PSA product is.
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Sterker; wij hebben er een proefrit in gemaakt en op basis van de proefrit wil je hem ook niet hebben. Wat een belabberde wegligging heeft die auto. Alsof je op de bok zit van een paardekar. Tevens wil Opel de Ampere-E ook liever niet meer verkopen maar je naar de e-Corsa overhalen omdat de Amepra-E nog GM een prodcut is en de e-Corsa een PSA product is.
Sorry, maar waarom zou je voor een Ampere-E gaan? Wij hebben er ook hier twee staan voor huurders sinds ze beschikbaar waren eind 2017, maar nu wij ook de Model 3 hebben zou ik echt niet kunnen begrijpen waarom er nog iemand een Ampera-E zou verkiezen boven een Model 3. Het bereik van een Ampera-E is lager dan de Standaard Range Model-3. De prijzen van het instapmodel Ampera-E en de SR M3 zijn identiek. Je krijgt veel meer waar voor je geld, betere rijeigenschappen, Doet maar aan 1 fase 32 amp laden, verschrikkelijke conectivity app, Max 46 kW snelladen, geen eigen laadinfra structuur van Opel, en zo kan ik nog wel een A4tje volschrijven...
 
Last edited:
Weet niet of het al eerder is aangegeven, maar kom er net achter dat Renault zijn nieuwe Zoë uitbrengt einde dot jaar met een 50kWh+ accu die niet groter of zwaarder is dan de huidige 40 en naast een 3 fase 32 amp ook een CCS snellader zal krijgen voor 50kW. Duidelijk te zien dat CHAdeMO echt aan het uitsterven raakt hier in Europa. Ze hadden al uiteraard in het begin de 43kW AC lader welke jammer genoeg wat storing kon geven op gewone laadpalen en nu dis best of Both worlds. Voor mensen die geen M3 kunnen kopen denk ik dat dit het enige logische alternatief zal zijn die snel leverbaar zal komen en hopenlijk nog in 2019 geleverd kan worden. Renault heeft namelijk het issue niet met emmissie gedoe door al diverse EV modellen voor jaren in het gamma te hebben.

Ik kan nog steeds onze huidige 3 Zoë’s uit 2013 vervloeken maar de problemen die ik had/heb maar is niet eerlijk om dit in mijn mening nu mee te wegen..
 
  • Funny
Reactions: Hans_TM3
upload_2019-7-5_13-28-8.png
 
Waarom voor een Ampera E gaan? Ach ik had de mijne al een jaar voordat de Model 3 bestelbaar werd. Hij bevalt ons prima en de ervaring leert dat Opel gewoon de telefoon op neemt als je ergens over belt.
Dat zeg ik... nu, heden. Bijna 2 jaar geleden 2 stuks en toen waren ze naast de Model S en X de enige met een grote range. Prijs was toen wel verklaarbaar en ook nog voor 40k meen ik de meest uitgebreide versie.

En als je moet bellen naar de Opel is er wat mis ermee. Lijkt mij niet dat je alleen gaat bellen om gedag te zeggen. Maar als dat de enige pro is, opnemen van de telefoon.....

Kan alleen bedenken dat je een Ampera-e nu nog koopt omdat het bedrijf waar je voor werkt dit voorschrijft, omdat je een vertegenwoordiger bent van de Opel, omdat je een dealer van de Opel bent, of omdat je onder een steen leeft.
 
Waarom voor een Ampera E gaan? Ach ik had de mijne al een jaar voordat de Model 3 bestelbaar werd. Hij bevalt ons prima en de ervaring leert dat Opel gewoon de telefoon op neemt als je ergens over belt.

Ik zou er nooit voor gaan (A4-vol te schrijven), maar vriend van me heeft er 8. Waarom......beschikbaar en waanzinnige inruil van de oude ampera's..... puur financieel (probeer dat maar eens bij Tesla). En is de range slecht, neen. Praktisch dagelijks gebruik is die prima (alleen klein, lelijk, etc.... het A4-tje..... maar zijn personeel is er blij mee).
 
Ik zou er nooit voor gaan (A4-vol te schrijven), maar vriend van me heeft er 8. Waarom......beschikbaar en waanzinnige inruil van de oude ampera's..... puur financieel (probeer dat maar eens bij Tesla). En is de range slecht, neen. Praktisch dagelijks gebruik is die prima (alleen klein, lelijk, etc.... het A4-tje..... maar zijn personeel is er blij mee).
Het probleem is dus dat hij voor jou te klein is en jij het hem lelijk vindt. Verder lees ik alleen maar voordelen :D