bugboy
Active Member
Met een 22kWh accu een actieradius van 300km bereiken lijkt me wel heel erg optimistisch. Ik wil best geloven dat zo'n kleine auto minder verbruikt dan een Tesla, maar een factor 3 lijkt me erg aanwaarschijnlijk.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geen frunk
Elektrische mini: Privacy settings
Heeft in ieder geval wel een 3 fase lader.
Ik snap het echt niet.
Een hartstikke gaaf autootje om electrisch te maken.
Maar dan bring je hem op de markt met zo'n 185km range, en max 50kW snelladen.
Wacht dan toch gewoon totdat batterijen wel geschikt zijn voor de kleinere auto's
Lijkt mij toch voldoende voor een stadswagentje ?
Het is 'gewoon' een i3 in een MINI-behuizing.Ik snap het echt niet.
Een hartstikke gaaf autootje om electrisch te maken.
Maar dan bring je hem op de markt met zo'n 185km range, en max 50kW snelladen.
Wacht dan toch gewoon totdat batterijen wel geschikt zijn voor de kleinere auto's
Lijkt mij toch voldoende voor een stadswagentje ?
Het is 'gewoon' een i3 in een MINI-behuizing.
Ik denk overigens dat BMW met de i3 wou aanvoelen wat de markt zou geven, maar ze wilden niet dat ze hun kip met de gouden eieren zouden slachten (3 reeks) dus kwamen ze met iets uit dat een heel ander publiek moest aantrekken. Dat is qua verkopen en qua opbrengst niet zo een succes gebleken, en daarom zijn verdere investeringen in EV's op de lange baan geschoven, deels door een gevoel van "dat willen mensen toch niet". En nu is het plots 2019 en blijkt dat ze op het verkeerde paard hebben gewed.
Ze hadden alleen niet door dat de i3 het gouden ei was. Ding was naast Tesla zijn tijd ver vooruit (rij hem nog steeds, gewoon omdat die nog steeds erg goed is).