Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De kennis van de Audi-verkoper toen ik ben gaan kijken voor de Audi e-Tron was ook dramatisch slecht te noemen. Hing een heel verhaal op over hoe goed Ionity wel niet was, maar kon me niet vertellen hoeveel Ionity punten er in Nederland waren. Laden kon met 22kW, maar toen ik vroeg of ik dan wat moest aanpassen werd er gemeld dat een 3-fase aansluiting voldoende was. Terwijl vrijwel niemand een verzwaarde aansluiting heeft.

Bij Jaguar zal het wel niet veel beter zijn. In Nederland zijn de iPaces natuurlijk ook overhaast de showroom uitgegaan, omdat iedereen voor de 4% bijtelling ging. Eigenlijk was die auto gewoon nog niet klaar op dat moment en de dealers ook niet.

Het zal wel wat jaren duren voordat er een eerlijke voorlichting over EV's komt. De meeste mensen die de voorlichting doen hebben zelf geen ervaring met EV's en lezen gewoon de verkooptraining voor.

Maar bij Tesla weten ze op de vestigingen vaak ook niet wat er speelt. De beslissingen worden daar ook in de VS genomen, zonder dat het personeel fatsoenlijk wordt ingelicht. Dat was bij de shuffle van EAP naar AP het geval en bij alle softwareproblemen wordt er ook standaard geroepen dat het wellicht met een volgende update opgelost wordt.

Daarbij is dit slechts een enkel verhaal. Als zo'n verhaal over Tesla in de pers komt, dan wordt er hier geroepen dat het stemmingmakerij is. Er zal hier zeker een kern van waarheid in zitten, maar de pers mag gewoon dit soort verhalen graag publiceren.
 
Ik snap het echt niet.
Een hartstikke gaaf autootje om electrisch te maken.
Maar dan bring je hem op de markt met zo'n 185km range, en max 50kW snelladen.
Wacht dan toch gewoon totdat batterijen wel geschikt zijn voor de kleinere auto's :(
Het is 'gewoon' een i3 in een MINI-behuizing.

Ik denk overigens dat BMW met de i3 wou aanvoelen wat de markt zou geven, maar ze wilden niet dat ze hun kip met de gouden eieren zouden slachten (3 reeks) dus kwamen ze met iets uit dat een heel ander publiek moest aantrekken. Dat is qua verkopen en qua opbrengst niet zo een succes gebleken, en daarom zijn verdere investeringen in EV's op de lange baan geschoven, deels door een gevoel van "dat willen mensen toch niet". En nu is het plots 2019 en blijkt dat ze op het verkeerde paard hebben gewed.
 
  1. No *sugar*, sherlock!
  2. Ook weer zo een studie die uitstelgedrag moet uitlokken: als we met z'n allen nu niet een BEV kopen maar gewoon wachten tot iedereen een elektrische fiets koopt, zijn we ook gezonder af. De realiteit is natuurlijk dat niet iedereen in de stad zijn commisses kan doen met de fiets, en voor de fietsers er niks interessants aan is om in uitlaatgassen te rijden.
 
  • Like
Reactions: Carl
Lijkt mij toch voldoende voor een stadswagentje ?

En eerlijk gezegd, zou het wel eens kunnen aanslagen .... toegegeven loopt wat achter met de huidige generatie EVs maar misschien is er wel een doel publiek en “het komt van BMW” (is voor vele ook belangrijk denk ik)

Bedenk ook even, in alle reviews met voor en tegenstanders van EVs wordt er altijd op gehamerd dat je met een EV altijd ‘s morgens met een volle tank vertrekt dus in dit geval gaat die vergelijking ook nog steeds op, zeker als je dit als 2° wagen aanschaft voor korte ritten of je gewoon niet veel kilometers maalt...ik zou het in ieder geval overwegen mocht dit aan mijn patroon voldoen want ik blijf die leaf en volt aartslelijke hokken vinden (toegegeven, dit is persoonlijk, hoewel :D)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het is 'gewoon' een i3 in een MINI-behuizing.

Ik denk overigens dat BMW met de i3 wou aanvoelen wat de markt zou geven, maar ze wilden niet dat ze hun kip met de gouden eieren zouden slachten (3 reeks) dus kwamen ze met iets uit dat een heel ander publiek moest aantrekken. Dat is qua verkopen en qua opbrengst niet zo een succes gebleken, en daarom zijn verdere investeringen in EV's op de lange baan geschoven, deels door een gevoel van "dat willen mensen toch niet". En nu is het plots 2019 en blijkt dat ze op het verkeerde paard hebben gewed.

Ze hadden alleen niet door dat de i3 het gouden ei was. Ding was naast Tesla zijn tijd ver vooruit (rij hem nog steeds, gewoon omdat die nog steeds erg goed is).
 
  • Like
Reactions: job-lek