Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Die Geely SUV met Lotus badging mogen ze houden wat mij betreft.

Deze Caterham daarentegen 🤩



IMG_6164.jpeg




 
Het feit dat @wooter die Lotus Eletre niet afkraakt, maakt mij toch een beetje zorgen. Ik had gehoopt op tegenargumenten waarom Tesla toch meer het geld waard is dan die Lotus SUV :eek:o_O🤣
Zou kunnen, of hij is nog even bezig zijn indrukken van een lange trip met een nieuwere Tesla te verwerken en heeft het bericht over het hoofd gezien
 
  • Funny
Reactions: wooter
Ben wel benieuwd met welke argumenten want ik kom niet verder dan ‘tesla eigen laadnetwerk’ en de mogelijke voorsprong met FSD.
Ik zag een review bij Bright. De software laat zeker nog wel steken vallen. Bovendien is de auto nog iets van 300/400 kg zwaarder dan een model x. En de achterbank is dermate laag dat je daar eigenlijk niet lang op kan blijven zitten.
 
Ben wel benieuwd met welke argumenten want ik kom niet verder dan ‘tesla eigen laadnetwerk’ en de mogelijke voorsprong met FSD.

Smaak gerelateerd en emotie, dus puur persoonlijk: Ik vind wat van Chinese bedrijven die illustere historische merken kopen en daarmee een produkt uitrusten. Een SUV staat diametraal op de heritage van Lotus.

Qua design vind ik het een soort Lamborghini Urus, protserig en ik gruwel van al die kerstboom led-verlichting. De ‘actieve aero’ is niet meer dan beweegbare louvres voor de koeling en ook weer verschrikkelijk over-designed.

Ik ben een groot fan van het lean en clean design van Tesla maar nogmaals, da’s puur persoonlijk.

De voorsprong van Tesla ligt imo onder andere op efficiëntie van de drivetrain, de software en de integratie daarvan met de hardware en de geavanceerde HVAC.
 
Zwager eind vorig jaar nog snel een ID4 besteld, met trekhaak ("extra snel leverbaar, met korting, nog de 2023 bijtelling").
Begin dit jaar geleverd gekregen, zonder trekhaak. Ontdekt hij thuis pas, is niets over verteld.
Nalevering meneer. OK, 3 maanden later: "nog niet leverbaar, komen er aan". Maandje geleden : "Tja, die komen niet meer, VWs software ondersteunt geen trekhaken meer op dit model". Dus pech.

Blijkt niet de enige te zijn: Trekhaak voor ID4 levering en installeren - VWForum.nl , maar officieel weet niemand ergens iets van. Komt in een update, wellicht (to be honest: dat heb ik ook wel eens vaker gehoord...)

Ter compensatie zouden dakdragers met fiets drager komen, maar, je raadt het al, die staan nu natuurlijk ook overal op nalevering.
En dus moet hij nu met een ICE van collega op vakantie, want fietsen moeten wel mee.

Dit soort fratsen helpt de EV adoptie niet.
 

Wow! Als ik nu 100.000 euro zou moeten uitgeven aan een auto, wordt de Tesla Model X ineens een twijfel. Wat is de Lotus mooi en innovatief zeg. Sterker nog, de X is zelfs nog 10k duurder. Behalve het argument ‘Tesla heeft eigen laadnetwerk’ is er volgens mij geen reden meer om voor een Tesla te gaan. Ook deze Lotus is op de toekomst voorbereid met een supersnelle computer die over-the-air wordt ge-update en waarbij de computer zelfs te upgraden is.

Durf als Tesla fan bijna niet te zeggen…… als je deze Lotus naast een X plaatst….. lijkt een X ineens veel goedkoper (terwijl de X duurder is!!).

En ik zie dat Lotus ook fatsoenlijke garantie geeft. Groot irritatie punt bij Tesla. “Bij Lotus staan we achter de kwaliteit van onze voertuigen met een uitzonderlijk garantiepakket. Onze voertuigen worden gedekt door een garantie van 5 jaar/150.000 km, wat het eerst komt, zodat u met een gerust hart van uw Lotus kunt genieten. ”


EDIT: Het lijkt alsof ik van Lotus ben maar dat is niet zo. Sterker nog, ik ben een groot Tesla fan. Deze Lotus maakt wel enorm veel indruk.
Heb die Lotus eerder bekeken. Leuke wagen, maar echt niet zo groot als een X. Lijkt mij formaat van een Y.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik
De lengte doet vermoeden dat je verkeerd bent:
MX: 5,06m
MY: 4,75m
Eletre: 5,10m
idem voor wielbasis
Maar toch echt 1000 maal liever de X. Een Chinese Lotus met veel kinderziektes zie ik niet zitten. Een nieuwe X LR daarentegen is me aan het verleiden. En zeggen dat ik de X tot op de grond heb afgemaakt een paar jaar terug tegen een goede vriend. Wat is dat toch met een Tesla. :rolleyes:
 
Topman van Renault waarschuwt voor ‘de Chinese Storm’, supply chain problemen van batterij grondstoffen en probeert voornamelijk weer synthetische brandstoffen en waterstof te pushen.

Het begint steeds duidelijker te worden dat Old Auto serieus in de problemen zit. Als grondstoffen uit China het probleem zijn moet je een andere supply chain gaan opbouwen, niet een inferieure oplossing pushen.