Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben inmiddels een proefrit gemaakt in een Byd Dolphin en in een Byd Atto 3 (als 2e wagen) en er is niets op aan te merken. Sterker nog, in de private lease is de Atto 3 erg goedkoop momenteel om naamsbekendheid te kweken. Inclusief subsidie onder de 500 euro/maand voor 12 kkm.
Morgen (of zaterdag of zondag) kan / kun je ook de Seal proefritten bij de Fully Charged Live show (betaald entree naar de show)
 
Wij hebben inmiddels een proefrit gemaakt in een Byd Dolphin en in een Byd Atto 3 (als 2e wagen) en er is niets op aan te merken. Sterker nog, in de private lease is de Atto 3 erg goedkoop momenteel om naamsbekendheid te kweken. Inclusief subsidie onder de 500 euro/maand voor 12 kkm.
Met de SEPP zelfs maar 399 ? Dat klinkt als een goede deal

1700747865363.png
 
Mijn rijstijl met de model s is niet veel anders dan met de MG. Maar idd het is natuurlijk een verschil in soort rubber wat eronder ligt en een verschil van bijna 500kg. De model S was echt bij 30K helemaal klaar met de banden en dan deed je niets geks. Hier liggen nu Michelin premacy 3 onder, echt meuk erop leggen daar begin ik niet aan ivm de veiligheid en comfort die nog best goed zijn voor een auto in dit segment.
Nee. Dan is er echt iets mis met je uitlijning, anders is het echt je rechtervoet.
 
Mijn rijstijl met de model s is niet veel anders dan met de MG. Maar idd het is natuurlijk een verschil in soort rubber wat eronder ligt en een verschil van bijna 500kg. De model S was echt bij 30K helemaal klaar met de banden en dan deed je niets geks. Hier liggen nu Michelin premacy 3 onder, echt meuk erop leggen daar begin ik niet aan ivm de veiligheid en comfort die nog best goed zijn voor een auto in dit segment.
Relatief gezien is Premacy 3 meuk tegenover wat er onder je S lag.

Ik doe toch meer kilometers met mijn banden op mijn X hoor.
 
Nee. Dan is er echt iets mis met je uitlijning, anders is het echt je rechtervoet.
Het betrof hier een model S85 2015. De uitlijning was echt niet het probleem daar deze vaak gecontroleerd is. De oudere achterwiel aangedreven s'en stonden daar echt wel op bekend dat de banden snel sleten.
Relatief gezien is Premacy 3 meuk tegenover wat er onder je S lag.

Ik doe toch meer kilometers met mijn banden op mijn X hoor.
relatief gezien heb je waarschijnlijk gelijk 😝
 
Relatief gezien is Premacy 3 meuk tegenover wat er onder je S lag.
Dat ligt aan wat je wil. Bij uitlevering zaten er 21" Continentals onder mijn achterwiel aangedreven P85. Die waren heel snel kaal, al zal dat ook te maken hebben gehad met de overgang van een Passat diesel naar een P85, en het spelen met de acceleratie.

Nu rij ik al jarenlang met Primacy 3's, en uiterst tevreden. Zeer stille en comfortabele band, die lang meegaat icm mijn relaxte rijstijl. Kortom; ik vond de Continentals meuk tov de Primacy 3.
 
Dat ligt aan wat je wil. Bij uitlevering zaten er 21" Continentals onder mijn achterwiel aangedreven P85. Die waren heel snel kaal, al zal dat ook te maken hebben gehad met de overgang van een Passat diesel naar een P85, en het spelen met de acceleratie.

Nu rij ik al jarenlang met Primacy 3's, en uiterst tevreden. Zeer stille en comfortabele band, die lang meegaat icm mijn relaxte rijstijl. Kortom; ik vond de Continentals meuk tov de Primacy 3.
Die Continentals zullen vermoedelijk harder slijten dan die Premacy's omdat de Continentals op je P85 'performance' banden waren, gemaakt voor grip, en de Premacy's die je nu hebt gemaakt zijn om lang mee te gaan, maar in ruil wel wat grip opgeven.

Motorfiets-banden gaan zo een 10000km mee. Ga je ze meuk noemen omdat ze niet zo lang mee gaan, of ga je ze beter vinden omdat ze meer grip geven dan een Premacy? Motorfietsbanden zijn van een zachter compound gemaakt dan autobanden omdat motorfietsen een andere gripkarakteristiek vereisten, zoals dat dat dunne voorbandje alle vertraging moet voorzien bij het remmen.
 
Last edited:
Stellantis mengt zich ook in de markt van de model 3 of model y. De grote vraag vind ik de vergelijking die hier gemaakt wordt tot mijn MG5. Dat is idd een auto niet op het niveau van luxe van een Tesla maar doet veel goed. Ik zou kwa prijs stelling dan toch veel meer verwachten van zo een peugeot die zich mengt op het toneel met een model 3 of model y kwa prijsstelling.