Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Wat opvalt is dat lawaai van bepaalde soorten asfalt erg luid doorkomt. Kan het geen stille auto noemen.
Sommige soorten asfalt is vrijwel geluidloos, andere soorten absoluut niet.

Klopt, viel me ook al gelijk op (en flink verschil ook). Isolatie zal zeker helpen....... maar dat is het mooie van de model 3: aantallen, kans dat iemand een oplossing vindt is groter......

@Ger356: heel benieuwd (staan overigens paar filmpjes over op youtube..... iemand die een berg matten erin geplakt had). Kunst is natuurlijk ze op de juiste plaatst te plakken en niet de hele auto vol te plakken.
 
re geluid... op zoek naar de ultieme waarheidsvinding over M3+geluidsbeleving is het erg zinvol ook je type wielen ( 18", 19", 20" ) en merk banden ( Michelin +/- geluidsisolatie erin, Hankook etc etc ) te vemelden. Dat kan ook heel veel uitmaken. :rolleyes:
 
Vraagje, heeft iemand toevallig een link voor de slappere veer voor de frunk als je de auto open gasveren hebt geïnstalleerd?

Ik heb een tijd geleden via aliexpress veren besteld, maar die blijken te groot. De i1 link op YouTube verwijst naar amazon, maar ik vind 14 euro verzendkosten wat gortig voor een veer van een paar euro.

Ik heb ook dit te lange veertje ontvangen van aliexpress, eerst een stuk eraf knippen en dan met een puntbektangetje een nieuw "oogje" eraan buigen en het werkt perfect.
De voorklep gaat dan veel makkelijker dicht en met veel minder geluid open.
 
  • Like
Reactions: Darth_Roel
Ik ben op zoek naar een kaarthouder voor de model 3 toegangspas, bij voorkeur aan een sleutelhanger. Ik kan weinig online vinden, heeft één van jullie misschien een suggestie?
NB: ik heb er een besteld bij taptes, maar die is na 2 maanden nog niet geleverd en email support gaat trager dan Tesla zelf, dus dat lijkt geen optie.
 
XPEL PPF + Modesta Glass Coating aan laten brengen bij Steamotive in Arnhem. Zeer vakkundig uitgevoerd, eigenaar is ook een grote Tesla fan waardoor wij onze Sneeuwwitje met gerust hart achter kon laten. Bij ophalen is batterij vol(ingesteld op 80%) geladen, nu kan de avontuur beginnen. :D



06ca1e1c-949e-405b-9ec7-d003cb85d834.jpg
2c6626df-0b40-460f-b449-17186bdf89dd.jpg
c7babb91-2517-4b2c-a7b7-0fb1e656846c.jpg
694cadd7-ae5e-490c-8f56-21d66b56ab47.jpg


6b224773-1cbb-4576-9b10-2601f1251c66.jpg
 

Attachments

  • efdb8378-5b3d-4c75-83e7-512082906a92.jpg
    efdb8378-5b3d-4c75-83e7-512082906a92.jpg
    253.3 KB · Views: 38
  • image.png
    image.png
    1.9 MB · Views: 28
  • image.png
    image.png
    1.9 MB · Views: 32
Last edited:
XPEL PPF + Modesta Glass Coating aan laten brengen bij Steamotive in Arnhem. Zeer vakkundig uitgevoerd, eigenaar is ook een grote Tesla fan waardoor wij onze Sneeuwwitje met gerust hart achter kon laten. Bij ophalen is batterij vol(ingesteld op 80%) geladen, nu kan de avontuur beginnen. :D



View attachment 427796 View attachment 427797 View attachment 427798 View attachment 427799

View attachment 427801

Ziet er mooi uit.
Wat ik mij afvraag, hoe sterk is zo'n folie eigenlijk?
Als je normaal gesproken een kras(je) op je auto hebt kan je die laten zitten of eruit poetsen.
Wat als je door een kras een scheurtje in je folie hebt?
Dan komt er lucht en vocht onder lijkt me en dan moet een compleet deel opnieuw in de folie?
 
Ziet er mooi uit.
Wat ik mij afvraag, hoe sterk is zo'n folie eigenlijk?
Als je normaal gesproken een kras(je) op je auto hebt kan je die laten zitten of eruit poetsen.
Wat als je door een kras een scheurtje in je folie hebt?
Dan komt er lucht en vocht onder lijkt me en dan moet een compleet deel opnieuw in de folie?

Hoe sterk de folie is moet ik zelf nog achterkomen (hopelijk van niet) maar het is zeker niet zo een slappe folie waar je snel scheur krijg. Deze folie wordt ook wel steenslag folie genoemd, het kan dus wel tegen een stootje. Bij mijn vorig auto zat die helemaal onder steenslag, dan is de auto nog mooier met al die vuil er op. Op witte auto krijg je een opvallende zwarte lelijk puntje, dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen. Op internet zijn er ook genoeg te vinden als je zoek naar Tesla + PPF.
 
Had deze al wel eerder gekocht maar nu pas tijd om ze erop te plaatsen.

Wood Vinyl voor center console aangezien ik de houten strip in de Model 3 zelf ook wel mooi vind. :) Past best goed bij elkaar zo, zelfde kleur. Alleen de vinyl zelf is niet echt netjes gesneden en komt niet volledig tot de hoeken maar vind het er toch best mooi uit zien. In ieder geval geen vingervlekken meer.

Px13vzO.jpg


1eSZAfo.jpg


En nog een screenprotector geplaatst op het scherm. Bijna niet zichtbaar en de randen zijn netjes afgerond dus voel je ook bijna niet zitten. Scherm reageert exact hetzelfde als zonder screenprotector. Gewoon voor het geval er ooit iets tegenop komt en om krassen te voorkomen. Kost het me tenminste geen nieuw scherm. ;)

2YAWf1o.jpg


Over een paar dagen nog iets, moet ik eerst nog even binnen krijgen. :)
 
Had deze al wel eerder gekocht maar nu pas tijd om ze erop te plaatsen.

Wood Vinyl voor center console aangezien ik de houten strip in de Model 3 zelf ook wel mooi vind. :) Past best goed bij elkaar zo, zelfde kleur. Alleen de vinyl zelf is niet echt netjes gesneden en komt niet volledig tot de hoeken maar vind het er toch best mooi uit zien. In ieder geval geen vingervlekken meer.

Px13vzO.jpg


1eSZAfo.jpg


En nog een screenprotector geplaatst op het scherm. Bijna niet zichtbaar en de randen zijn netjes afgerond dus voel je ook bijna niet zitten. Scherm reageert exact hetzelfde als zonder screenprotector. Gewoon voor het geval er ooit iets tegenop komt en om krassen te voorkomen. Kost het me tenminste geen nieuw scherm. ;)

2YAWf1o.jpg


Over een paar dagen nog iets, moet ik eerst nog even binnen krijgen. :)
De vinyl is niet mijn ding maar ziet er wel OEM uit.
Waar heb je de screenprotector vandaan?
Twijfel nog om een screenprotector te gebruiken. Bij mijn smartphones gebruik ik dit ook niet en nog nooit krassen gehad. Die schermen zijn daar normaal tegen bestand, althans bij Samsung.
 
De vinyl is niet mijn ding maar ziet er wel OEM uit.
Waar heb je de screenprotector vandaan?
Twijfel nog om een screenprotector te gebruiken. Bij mijn smartphones gebruik ik dit ook niet en nog nooit krassen gehad. Die schermen zijn daar normaal tegen bestand, althans bij Samsung.

Screenprotector is van Tesland. Als je eentje wil gebruiken zou ik deze zeker aanraden, pasvorm is perfect waardoor je het dus bijna niet ziet zitten. :)

Gebruik op mijn telefoons ook nooit een screenprotector maar heb toch wel wat lichte krasjes steeds na 2 jaar gebruik (ook Samsung). Misschien is het ook totaal onnodig op het scherm van de Model 3 maar een beetje extra bescherming kan nooit kwaad denk ik zo. ;) Vooral omdat ik deze auto toch wel heel wat jaren zal hebben hopelijk.
 
  • Love
Reactions: Herbie65