Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij geeft ie ook 230 V aan.
Je kan de stekker ontgrendelen door op de sleutel te drukken, bovenop. Mits is ie klaar is met laden. Maar als ie nog aan het laden is en je wilt het onderbreken, moet je in de auto, op het scherm, het laden eerst stoppen. En daarna met de sleutel de stekker ontgrendelen.

Hoe is je auto? Is het wachten waard geweest?
 
Bij mij geeft ie ook 230 V aan.
Je kan de stekker ontgrendelen door op de sleutel te drukken, bovenop. Mits is ie klaar is met laden. Maar als ie nog aan het laden is en je wilt het onderbreken, moet je in de auto, op het scherm, het laden eerst stoppen. En daarna met de sleutel de stekker ontgrendelen.

Hoe is je auto? Is het wachten waard geweest?

ok thx voor de antwoorden.

Absoluut het wachten waard geweest, het is een nieuwe manier van autorijden geworden :cool:
 
Bij mij geeft ie ook 230 V aan.
Je kan de stekker ontgrendelen door op de sleutel te drukken, bovenop. Mits is ie klaar is met laden. Maar als ie nog aan het laden is en je wilt het onderbreken, moet je in de auto, op het scherm, het laden eerst stoppen. En daarna met de sleutel de stekker ontgrendelen.
Probeer eens naar de auto te lopen en zodra de deurgrepen naar buiten zijn gekomen twee keer bovenop de keyboard te drukken, dan stopt hij als het goed is ook met laden. Werkt iets gemakkelijker....:wink:
 
een flukso meter om bij te houden wanneer/hoeveel Tante Tes verbruikt wanneer ze thuis gevoed wordt www.flukso.net

TeslaCharging.PNG
 
Last edited:
Ik gebruik slimmemeterportal.nl
Gratis, maar je moet wel een slimme meter hebben.
Je geeft 1 keer toestemming aan de site om bij de leverancier van Elektra en gas jouw standen op te vragen.
Dan vul je de tarieven die je betaald in en je kunt per dag (kwartier), maand of jaar je verbruik zien.
Voor iets van 20 Euro per jaar wordt de historie van verbruiksgegevens ook langer bewaard meen ik me te herinneren.


slimmemeterportal.png
 
Ik gebruik ook slimmemeterportal. Handige site !
Enige nadeel is dat ze geen mogelijkheid hebben de kosten te splitsen.
Zodra ik boven de 10000KWh kom, belaagd de belasting erop en wordt het substantieel goedkoper. Deze lagere kosten kan niet worden verwerkt op de website.
Helaas gaat dit ook niet komen.
 
Hoe ziet FLUKSO, de hardware er uit ? Monteren in de elektra-kast ?
Eventueel een foto ?
Mijn elektra-man had voorstel: Een kwh meter 3fasig van eltako
Maar met FLUKSO, is de info veel uitgebreider !?

zeker, er zijn 2 versies momenteel:
'productie' versie:
flm02a_top.jpg


of de nog 'experimentele' versie:
flm02b_to_kamstrup.jpg


deze klemmetjes rond elke binnenkomende fase klikken:
current_clamp_range.jpg

Flukso configureren (wifi en paar kleine instellingen) en 5 minuten later heb je al gegevens voor je statistieken
het apparaatje zelf kun je hangen in +-1,5 meter afstand van de klemmen (bijgeleverde bekabeling, je kunt eventueel ook zelf langere bekabeling voorzien)
Bij mij hangt het net naast de zekeringskast, moet zeggen dat het allemaal zeer proper en professioneel oogt (bof bof :rolleyes:)

Info:
Elektriciteit : Watt - Wh - Wh cumulative - Kw/Year
gas +water sensors zijn tevens verkrijgbaar

Bij mij zal het snel terugverdiend zijn, merkte op dat ik 'standby' (snachts en wanneer niemand thuis is) al gemiddeld constant 500W verbruik :scared:
er is dus werk aan de winkel, wist wel dat ik 'iets' van sluimerverbruik had, maar 500W?? dat is +- 900€/jaar
 
Is die hoes dan zo dik dat ie hamerslagen kan opvangen?
Een dikke wollen deken lukt dit nauwelijks maar zoals de foto doet vermoeden is dit een dun ademend doek?
Bij extreme hagel zal ik er dan nog wel een donsdeken opleggen. Maar mijn auto staat altijd buiten. En ze zijn bij ons in de buurt nog altijd aan het straat aan het werken. Het stof verstopt mijn dakrails waardoor mijn open dak soms problemen geeft. Een Car Cover kan mij dus wel helpen.
 
De anti-glare screenprotector van Abstract Ocean. Mooie kwaliteit, voelt prettig aan. Net als bij alle andere screenprotectors is het even een uitdaging om het stofvrij te doen. Interieur afstoffen, stofarme kleding aan, deur en dak dicht, airco uit, adem inhouden, scherm poetsen en plakken maar. Met een stukje tape eventuele stofjes van de achterkant kleven.

Het beeld wordt door de anti-glare een fractie diffuser, maar dat had ik verwacht (ik kende het effect van andere anti-glare folies) en vind ik niet storend.

Conclusie: Aanrader voor als je je ergert aan vingerafdrukken en spiegelingen!
 
De anti-glare screenprotector van Abstract Ocean. Mooie kwaliteit, voelt prettig aan. Net als bij alle andere screenprotectors is het even een uitdaging om het stofvrij te doen. Interieur afstoffen, stofarme kleding aan, deur en dak dicht, airco uit, adem inhouden, scherm poetsen en plakken maar. Met een stukje tape eventuele stofjes van de achterkant kleven.

Het beeld wordt door de anti-glare een fractie diffuser, maar dat had ik verwacht (ik kende het effect van andere anti-glare folies) en vind ik niet storend.

Conclusie: Aanrader voor als je je ergert aan vingerafdrukken en spiegelingen!

Wat is de levertijd van Abstract-Ocean? Ik heb ook een zending onderweg met een screenprotector. Heb jij de matte of de crystal?