Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpg
 
32 Amp blauwe adapter en de benodigde kabels ervoor
Set is compleet voor een road trip Norway (daar mag ik een Norway UMC lenen)
View attachment 49070

Dat zijn aardig wat kabels en verloopstekkers. Heb je een overzichtje wat je zoal allemaal aan verloopkabels (nodig) hebt? In mijn ogen neem je nogal wat redundant (overbodig?) materiaal mee, maar misschien zie ik wat over het hoofd....

- - - Updated - - -

Volgende aanschaf: vervanger voor de blurrycam :tongue:

Het ligt niet aan de camera, maar aan de fotograaf :redface:
 
Nee ik had al een deel samengesteld. Het was idd wel een inspiratie.
Ik heb alles los gekocht en de verlopen zelf in elkaar geknutseld.
Of er iets overbodigst bijzit ? ik heb gekozen om altijd een setje te kiezen per soort aansluiting.

de verlopen zijn:
-van 32 naar 16 5 polig rood
-een 4 mm2 verlengkabel (5 polig)met 16 Amp stekkers rood ----> UMC adapter rood
-een verloop van 32 Amp (Blauw) 3 polig naar 16 Amp 5 polig (in de stekker verdeling over alle 5 de pinnen) ----->en van 5 polig 16 Amp rood naar 32 Amp 3 polig voor UMC blauw.
-een verloop van 16 Amp blauw naar 5 polig rood-----> via verlengkabel naar UMC 230 volt
Diverse verloopstekkers binnen europa.
-een verloop van 230 Volt naar 5 polig rood ----> via verlengkabel naar UMC 230 volt
Type 2 laadkabel 32 map
Type c3 naar type 2 16 Amp laadkabel
ik kan nu laden an:
-32 Amp 5 polig
-32 Amp 3 polig
-16 Amp 5 polig
-16 Amp 3 polig (camping stekker)
-16 Amp 230 Volt
Type 2 32Amp
Type 3C 16 Amp

Ik wil nog een Chademo kopen / lenen / huren maar heb geen enkel idee of dat gaat lukken nog voor eind Juli.
De roadtrip Noorwegen gaat voor het overgrote deel via de SC maar in het Fjorden gebied ben ik aangewezen op alternatieven.
Er zijn nog wat blinde vlekken in mijn plan en heb ook de Zeemap van Tesla Norway voor de noodgevallen.
Echter de Chademo is aldaar ook redelijk aanwezig.






Heb je deze E-conect Everywhere uit Zwitserland gekocht ?

View attachment 49071

Is trouwens een interessante plek om add-ons te vinden.
 
Nee ik had al een deel samengesteld. Het was idd wel een inspiratie.
Ik heb alles los gekocht en de verlopen zelf in elkaar geknutseld.
Of er iets overbodigst bijzit ? ik heb gekozen om altijd een setje te kiezen per soort aansluiting.

Dank voor de inspiratie. Ik had er inderdaad een paar over het hoofd gezien. Met name die verlengkabel en de daarop aansluitende verloopstekkers is een topsuggestie!
 
Last edited:
Dat ziet er mooi uit ! Speciaal laten maken, gok ik ? Waar en wat kost zoiets nou ;-)

vriendelijke groet

Hans

60 kwh / Silver Model S

- - - Updated - - -

afdekplaatje in rvs om het lelijke plankje te verstoppen:smile:
View attachment 46956View attachment 46957

Hallo Frank,

Dat ziet er mooi uit. Heb je voor mij een adres waar ik dat kan laten maken en de prijs van zoiets ?

vriendelijke groet

Hans
 
Dat ziet er mooi uit ! Speciaal laten maken, gok ik ? Waar en wat kost zoiets nou ;-)

vriendelijke groet

Hans

60 kwh / Silver Model S

- - - Updated - - -

afdekplaatje in rvs om het lelijke plankje te verstoppen:smile:
View attachment 46956View attachment 46957

Hallo Frank,

Dat ziet er mooi uit. Heb je voor mij een adres waar ik dat kan laten maken en de prijs van zoiets ?

vriendelijke groet

Hans

Hoi Hans,
je kan ze bij mij bestellen.
25€ excl. BTW, Excl. verzending. (afhalen kan ook natuurlijk)
ik had er zaterdag een aantal in de auto liggen tijdens de rally.
indien interesse, stuur uw gegevens naar: [email protected]

mvg
Frank
 
Een mooie rode Kerg verlengkabel 3g2.5 van 20m, voor slecht 50 Euro incl. verzenden. Ik wilde heel graag een gekleurde, zodat ik 'm ook veilig kan gebruiken bij het snoeien van de heg. M'n zwarte verlengkabel heb ik namelijk al twee keer proberen door te knippen.

Ben erg blij met de kwaliteit, helaas is de vrouwtjesstekker van het Franse type, met een pin voor de aarde. Ik had niet goed opgelet, het stond wel in de beschrijving. Tot nu toe lijkt het geen probleem te zijn, de mannelijke stekkers kunnen overweg met de pin.

ymeduqa8.jpg


Verlengkabel 20 mtr 3x2,5mm² Kerg

PS: Mocht je toch interesse hebben, dit wordt verstuurd vanuit Polen. Als je je BTW-nummer invult bij het bestellen hoef je geen BTW te betalen.
 
Een mooie rode Kerg verlengkabel 3g2.5 van 20m, voor slecht 50 Euro incl. verzenden. Ik wilde heel graag een gekleurde, zodat ik 'm ook veilig kan gebruiken bij het snoeien van de heg. M'n zwarte verlengkabel heb ik namelijk al twee keer proberen door te knippen.

Ben erg blij met de kwaliteit, helaas is de vrouwtjesstekker van het Franse type, met een pin voor de aarde. Ik had niet goed opgelet, het stond wel in de beschrijving.

ymeduqa8.jpg

Goeie deal! Waar besteld?
 
Goeie deal! Waar besteld?

Ik heb mijn post geüpdate met de link: Verlengkabel 20 mtr 3x2,5mm² Kerg

Nogmaals, wellicht ten overvloede: deze verlengkabel heeft aan de kant van het mannetje een Franse stekker, met aardepen.

En: Mocht je toch interesse hebben, dit wordt verstuurd vanuit Polen. Als je je BTW-nummer invult bij het bestellen hoef je geen BTW te betalen.
 
De 8 euro middenconsole

In afwachting van 'de' console kwam ik deze organizer tegen: brengt hopelijk iets meer orde in de rommel die bij mij vaak op de vloer slingert (en die bij elk stoplicht van voren naar achteren glijdt). Nog niet uitgebreid getest, maar blijft voorlopig overeind staan, schuift niet al te makkelijk. Er zitten 2 stroken klittenband aan onderzijde, die geven wat grip op de bekleding om niet te verschuiven.

Zie foto's voor sfeer-impressie. Zeker niet perfect, maar ben hopelijk even van de schuivende spullen af... (Bonus: vakjes voor je CD's! Oh wacht... :rolleyes:)


console_tas1.jpg
console_tas2.jpg
console_tas3.jpg