Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Greendrive wielen - zwart - installed - klein.jpg

Het kostte wat moeite om de wielen goed te krijgen, maar... ik ben erg tevreden over het resultaat. Het zijn replica's van de 19" sport-wielen van Tesla, zwart gepoedercoat. Oorspronkelijk had ik brons-kleurige velgen besteld, maar die bleken slecht gespoten te zijn, met kleurverschil tussen de wielen, dus heb ik een deel van het geld teruggestort gekregen. Uiteindelijk maar zwart laten poedercoaten, de juiste brons-kleur kiezen lukte niet zo goed 😅
Samen met de zwarte logo's en "T E S L A" op de achterklep een mooie combinatie dacht ik zo!
Voordeel van deze velgen is dat ze iets smaller zijn dan de Gemini's, zodat de (originele 255/45R19) banden iets meer uitsteken buiten de velg, scheelt weer stoeprandschade.
Linkje naar Greendrive
 
ivm een vakantieritje komende week toch maar het e.e.a besteld, zal mijn ervaring delen (rit naar Portugal door het hete Spanje) >

Zonnescherm dakSchermafbeelding 2023-07-18 om 16.04.05.png



Zonnescherm achterklep Scherm­afbeelding 2023-07-18 om 16.12.13.png


Extra setje raamwissers Schermafbeelding 2023-07-18 om 16.25.11.png


Schermafbeelding 2023-07-18 om 16.11.19.pngSchermafbeelding 2023-07-18 om 16.00.26.png
 
Last edited:
Update, de zonneschermen zitten erin, buiten even in het zonlicht voor me gehouden, je merkt dan zeker dat het wat tegenhoudt!


IMG_2184.jpeg IMG_2186.jpeg
achterin nog een spleet wegwerken
IMG_2185.jpeg
van buiten geen verschil (gelukkig) inkijk is nog minder.

IMG_2189.jpeg

andere aankopen via Amazon

Screenprotector (zelfs ik kan die installeren) en na de brodit houder is dit mijn magsafehouder geworden (draadje werk ik nog een keer weg)
houder bevalt heel goed, stabiel, horizontaal en verticaal en sterk genoeg dat telefoon er niet afvalt.


IMG_0167.jpegIMG_2183.jpeg IMG_2190.jpeg

deze werken ook goed voor achterin (iPhone of iPad ), schuiven erin, vallen er niet af, snoertje zelf tussen gefrommeld


IMG_2181.jpegIMG_2186.jpeg

Voor de nodige pasjes, schuift wat stroef bij mij, jullie ervaring ook? maar zou het er nooit meer uithalen.

IMG_2180.jpegIMG_2187.jpeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: eddythepeddy
Ik heb het zonnescherm via de Tesla webshop besteld voor mijn model y.

Qua inhoud ben ik een beetje verrast.
- op filmpjes zie ik magneetjes
- magneetjes staan niet vermeld op de site
- zouden 8 clipjes moeten zijn
- heb er 12 (zaten al een paar op het scherm)

Mijn vraag:
Zijn er meer mensen die het 'officiële' zonnescherm gekocht hebben?
En zo ja, zaten daar wel of geen magneetjes bij?
Nee alleen de clips
 
@rgroothuis
Met die specifieke mat geen ervaring. Ik heb zelf deze:
Soepel genoeg dat het vloerdeel van de kofferbak omhoog blijft staan als je deze in de daarvoor bestemde uitsparingen omhoog zet. Soepel genoeg om even dubbel te leggen als je het anders wilt. Geen onhandige hoge opstaande rand (maar ik verhuis ook geen gevulde aquariums ofzo ;) ).

Nadeel: de mat glijd redelijk makkelijk over de stoffen standaard vloerbedekking dus soms even aanduwen richting achterbank om te voorkomen dat je klep niet meer dicht kan.

Ik woon ook in de regio Den Haag, maar dan aan de andere kant van de A4. Je bent welkom om eens te kijken mocht je dat willen.
 
  • Like
Reactions: rgroothuis

Ik heb het volledige set van Tparts.

Zitten pinnetjes onder de mat waardoor ze niet verschuift.
En een inkeping ter hoogte van de klep voor de kelderkoffer.
Best wel tevreden over.
 
Ziet er goed uit. Maar als je iets over je remmen vast zet, blijft dat goed gaan? Het zit zo te zien met een magneet aan de originele remschijf vast en met 1 schroef wordt de 'nep-schoen' aan de magneet vastgemaakt. (ik denk aan het losraken of verstoring met het remmen ?)

Ik heb deze er net op gezet https://a.aliexpress.com/_mOMoRIK

Prima tevreden mee 👍🏼
 
Last edited:
Ik ben op vakantie dus kan even geen foto's van wat verder weg maken, doe ik bij thuiskomst.

Heb de installatie bij Tesland laten doen (heb ook andere achterlichten laten plaatsen), ze waren er in 30 minuten mee klaar. Volgens mij zit het wel uitstekend vast hoor.

En idd geen P maar een LR :)
 
  • Like
Reactions: Nick-m