Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat is jullie gemiddelde verbruik sind november 2017?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn verbruik zit op gemiddeld 217Wh/km; per half februari is ie precies 1 jaar oud en heeft dan ong 45000 km gereden.

Tijdens de storm begin jan was tijdens een rit vanuit Friesland, na bijladen tot 70% in Emmeloord, waarmee ik normaal gesproken makkelijk thuis kom, met wind pal tegen en 130 km/u langs de dijk het gebruik opgelopen tot 350, soms 380 Wh/km.... en haalde ik netaan Oosterhout voor een klein infuus.

Snelheid laten zakken tot onder 120 heeft meestal zeer positieve gevolgen voor je range.

Ik krijg nu in de winter gemiddeld 250 Wh/km, met ritten van 100 tot 200 km met 110 - 135 km/u. Geen stoplichtsprintjes voor mij, heb geen minderwaardigheidscomplex :p
 
  • Like
Reactions: BertXL
nu ben ik er inmiddels achter dat ik vorig jaar de verkeerde pirelli’s heb gekocht, die met velgrand bescherming.

Ik heb de Conti splitstream PI3 19", ook met velgrand bescherming. Ben tevreden van die bescherming (heeft al een paar keer dienst gedaan denk ik). Ik heb het extra verbruik altijd aan de winter toegeschreven. Niet aan de banden. Maar nu je het zegt...
 
Mijn verbruik zit op gemiddeld 217Wh/km; per half februari is ie precies 1 jaar oud en heeft dan ong 45000 km gereden.

Aangekocht op 16/9/16 met 4000 km op de teller.
Teller op 0 gezet
na 6 maand, 22000 km gemiddelde: 229 (nieuw, dus veel sprintjes en winter)
na 1 jaar 45000 km gemiddelde: 213 (zomer moet dus ver onder de 200 geweest zijn)
vandaag, na 65000km: 216
Ik ben benieuw voor het 18 maand meetpunt. Zal nog wat stijgen, maar niet meer zo veel waarschijnlijk.

Er is ook eens een update geweest waarna het verbruik gedaald is denk ik.
 
Hier 90D, All-Season 19inch banden (conti)
Net 2 jaar, 100k km, 218Wh/km gemiddelde met regelmatige sprintjes

Ter info: België (verbruik Nederland & België is gewoon niet vergelijken met zelfde rijstijl)

Nu januari zit ik op 228Wh/km
 
Last edited:
Lekker stevig doorrijden :D
Nee daarom niet, BartJ is een Belg :)

Telkens ik trips naar NL doe zakt het gewoon 10-20 Wh/km zonder moeite te doen, zelfs hogere snelheid.
Hier hebben we effectief hoogteverschil, slechte wegen...

Ik vond het al raar waarom ik de cijfers van het forum niet haalde, dacht dat het aan mijn voet lag. Na de nodige lange trips doorheen FR, DL, NL, BE gemerkt dat het gewoon vaak ook te maken heeft met hoogteverschil en de gemiddelde snelheid uiteraard.

Eigenlijk ben je met die Wh/km vergelijking niets. Tegenwoordig rij ik vaak lange ritten in 50-70KM/u zones en haal ik gewoon 160Wh/km in de winter, dit gaat mijn toekomstig gemiddelde enorm naar beneden halen. Tot een maand geleden waren 80% van mijn trips gewoon hele tijd 120KM/uur.

Dus info die je eigenlijk zou moeten (kunnen) delen is totale tijd in de wagen + Wh/km + afgelegde afstand. Dan kan je de gemiddelde snelheid er bij vergelijken om bruikbare waarden te hebben. (en dan nog mis je hoogteverschil/het type wegdek)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: BartJ