Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat zullen de mensen zeggen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,
Ik ben first day reservatiehouder van een model3 maar levering zal lager duren heb ik zo de indruk.
Dus overweeg ik een tweedehands S.

Maar ik wilde eens horen naar jullie reacties over wat de mensen denken wanneer je zo’n auto hebt.
Ik ben zelfstandige en vrees toch dat de mensen eerder zullen reageren van : ‘ja nu weet ik waarom we zoveel moeten betalen’.
Verder ben ik al groen bezig, rij nu Toyota Prius plug-in, zonnepanelen, geo-warmtepomp. Dus een Tesla sluit perfect aan bij mijn visie...

Graag jullie reactie.
 
Natuurlijk zullen die er zijn.. er zullen er ook zijn die zeggen dat je vooruitstrevend bent..., dat je een lucky guy bent om je zo'n auto te kunnen veroorloven...Als je drie keer per jaar op wintersport gaat zullen er ook mensen zijn die er wat van zeggen...

Maw - het is niet zo zeer de vraag wat anderen er van zeggen, maar of jij het ervaart als een probleem dat anderen er iets van zeggen. In dat geval zou ik gewoon een leuk aangeklede VW golf kopen - en een grijs pak aantrekken -;)
 
Hallo,
Ik ben first day reservatiehouder van een model3 maar levering zal lager duren heb ik zo de indruk.
Dus overweeg ik een tweedehands S.

Maar ik wilde eens horen naar jullie reacties over wat de mensen denken wanneer je zo’n auto hebt.
Ik ben zelfstandige en vrees toch dat de mensen eerder zullen reageren van : ‘ja nu weet ik waarom we zoveel moeten betalen’.
Verder ben ik al groen bezig, rij nu Toyota Prius plug-in, zonnepanelen, geo-warmtepomp. Dus een Tesla sluit perfect aan bij mijn visie...

Graag jullie reactie.
Ik ben ook zelfstandige, maar ik heb die reactie eigenlijk nooit gekregen. Mijn collega's (zelfstandigen of in loondienst) weten donders goed hoe de vork in de steel zit. Je verdient meer omdat je minder zekerheid hebt, en daarnaast was een Tesla kopen vanwege de bijtelling niet alleen een milieuvriendelijke maar ook financieel aantrekkelijke keuze. Het is voor mij nooit een discussiepunt geweest, eigenlijk zijn de reacties alleen maar positief geweest. Natuurlijk waren er een paar jaar geleden wel vaak de 'jij met je gesubsidieerde bak' reacties, maar dat is zuiver jaloezie en daar moet je gewoon boven staan. Laat je nooit weerhouden vanwege de potentiële reacties van mensen, als jij het voor jezelf kunt rechtvaardigen dan is dat meer dan genoeg.
 
Beste,

Leef je eigen leven en maak keuzes, die je voor jezelf kan verantwoorden.

We leven nu eenmaal in een afgunstcultuur (vaak op basis van gebrek aan kennis ), die je toch niet kan tegengaan. Is het niet om je wagen, dan zal het wel om iets anders zijn dat mensen je iets niet gunnen (of besluiten bij jou als klant weg te gaan). Je kan nu eenmaal niet voor iedereen goed doen. Het lijkt er op dat we allen getraind zijn om de splinter in andermans ogen te zien, zelf al zit er een balk in die van ons.

Aan mensen die het wel goed met je menen of je een goed hart toedragen kan je je verhaal en je motivatie zonder veel moeite overbrengen. En die zijn het belangrijkst. Ook al vergeten we dat wel eens en dan "kopen we met geld dat we niet hebben dingen die we niet nodig hebben om indruk te maken op mensen die we niet mogen".

Tot zover deze Bond zonder Naam - bijdrage.
 
Beste Kero,

Ook ik ben zelfstanding en rij sinds 2013 Tesla. Negatieve reacties komen puur voort uit jaloezie (ik heb ze persoonlijk zelden gekregen; het aantal complimenten daarentegen zijn niet te tellen). Van "mensen " in het algemeen hoef je je sowieso niets aan te trekken en serieuze (potentiele) opdrachtgevers zullen inzien dat je een gezonde "Toko" hebt en duurzaam aan het ondernemen bent. Er zijn mooie betaalbare exemplaren van de S op de tweede hands markt. Veel plezier met je aanloop naar de aankoop!
 
Dat was voor mij ook een belangrijk punt waar ik me zorgen voor bij de aankoop. ik had me daar op voorbereid met wat argumenten dat dat in mijn scenario niet duurder uitkwam dan een prius plugin over 8 jaar. Dat was zeer geloofwaardig en heb nauwelijks negatieve reacties gehad, hoogsten wat half gemeende, half grappige opmerkingen over "die" zelfstandigen, maar die krijg ik ook over alle andere zaken die ik doe.
De meeste gesprekken zijn informatieve vragen, als voorbereiding voor hun model 3.
 
Goeie vraag. Ik zou me er niets van aantrekken.
Een simpele auto is ook weer niet ideaal, dan denken ze van: 'De zaken zullen wel niet goed gaan'.
OT.:
Dit is wsl één van de cultuurverschillen tussen Nederland en België. In België heerst meer een 'vivons cachés, vivons heureux' sfeertje. Hier is het best dat je succes niet etaleert. Zie de afgunst op de succesrijke 'Marc Couckes' van deze wereld enz. De 'kleine' Belgen jagen dan belastingmaatregelen door het parlement om de 'grote' Belgen eens te laten bloeden met extra 'laat-de-rijken-betalen-belastingen' op spaargeld, terwijl ze het allemaal zelf mogen ophoesten. Weer een Belgenmop...

Misschien is een gepersonaliseerde nummerplaat met 'okkazie' erop een ideetje? Dan hoef je het niet steeds uit te leggen en kan je er misschien zelfs nog wat aan verdienen ;)
 
  • Funny
Reactions: NicoV and BartJ
Doe waar jij je zelf goed bij voelt.

Als jij een dienst afneemt voor een redelijk bedrag geeft het jou dan vertrouwen als met een oude auto wordt voorgereden of als de auto mooi en nieuw is?

Zelf kijk ik naar het bedrijf, product, recensies en prijs van de te leveren dienst en of product.

Ga lekker genieten van je leven en doe waar jij je goed bij voelt.
 
Hallo,
Ik ben first day reservatiehouder van een model3 maar levering zal lager duren heb ik zo de indruk.
Dus overweeg ik een tweedehands S.
Maar ik wilde eens horen naar jullie reacties over wat de mensen denken wanneer je zo’n auto hebt.
Ik ben zelfstandige en vrees toch dat de mensen eerder zullen reageren van : ‘ja nu weet ik waarom we zoveel moeten betalen’.
Verder ben ik al groen bezig, rij nu Toyota Prius plug-in, zonnepanelen, geo-warmtepomp. Dus een Tesla sluit perfect aan bij mijn visie...
Graag jullie reactie.
Een mooie en vooral duurzame auto zal je imago alleen maar goed doen. Als je voor anderen gaat denken wat zij mogelijk van jou vinden, kun je het mooi mis hebben.
Wij begonnen ooit ons bedrijf (iCentre group) in 1989 in een winkel met bovenwoning. Dat werd al na twee jaar veel te klein. Toen het belendende pand gekocht en doorgebroken. Na weer 2 jaar veel te klein. Toen een hypermodern bedrijfspand laten bouwen van 1200 m2. Onze inschatting was dat dat een aantal klanten wel zou afschrikken. Maar wat bleek, de omzet verdubbelde binnen een jaar. Klanten die eerder onze deur voorbij gingen zoals NOS, GAK, Koninklijke Marine en Hoogovens meldden zich plotseling weer.
Toen ik die mensen voorhield dat er nog precies dezelfde mensen werkten als in de winkel met bovenwoning, kreeg ik steevast als antwoord dat wij nu de uitstraling hadden die passend was bij hun instelling of bedrijf.
Mijn conclusie: Denk niet voor anderen, trek volledig je eigen plan en geniet van het leven. Een Tesla hoort daar voor mij al vier jaar bij :)
 
  • Like
Reactions: Qualiture
Hallo,
Ik ben first day reservatiehouder van een model3 maar levering zal lager duren heb ik zo de indruk.
Dus overweeg ik een tweedehands S.

Maar ik wilde eens horen naar jullie reacties over wat de mensen denken wanneer je zo’n auto hebt.
Ik ben zelfstandige en vrees toch dat de mensen eerder zullen reageren van : ‘ja nu weet ik waarom we zoveel moeten betalen’.
Verder ben ik al groen bezig, rij nu Toyota Prius plug-in, zonnepanelen, geo-warmtepomp. Dus een Tesla sluit perfect aan bij mijn visie...

Graag jullie reactie.
Het hangt natuurlijk helemaal af van het type diensten dat je levert en hoe je die in de markt zet (ik kan me bijv. voorstellen dat een directeur van een liefdadigheidsinstelling die afhankelijk is van donaties geen goede sier maakt met een dure directie-auto).
Maar mijn persoonlijke ervaring en gevoel is dat een duurdere, nieuwere, goed gekozen auto (en idem v.w.b. uitstraling en locatie pand, huisstijl, kleiding enz.) uitstraalt dat je slim, succesvol en dus competent bent...
Stel jezelf een andere vraag: hoe reageert de potentiële klant als je met een Porsche of andere sportwagen aan komt rollen van hetzelfde kaliber/prijs, of met een Tesla.
In het tweede geval heb je sowieso gespreksstof, en mocht het niet lekker zitten, neem die persoon mee voor een testritje (laat ze desnoods zelf eens sturen) en ze zijn zo om, en jij hebt de deal zo binnen. ;)
 
Kero overweegt een tweedehands S, dus het volgende is niet helemaal ontopic,
maar mag toch aannemen dat de hier besproken gevoeligheid straks niet van toepassing zal zijn voor de M3:confused:?
In de volksmond denken daarvan de mensen toch dat die voor 35.000 euro te koop is ? (er vanuitgaande dat ze het verschil zien tussen een M3 en X;) )
 
Afmetingen...
Even een heel andere invalshoek, namelijk: Afmetingen van het autootje... Want de afweging 'waarom dan niet gewoon een okkasie MS' speelt (speelde) ook tussen mij en echtgenote..! Het draadje Parkeergarages was heel verhelderend. Vroeger reed zij jarenlang schadevrij in een S-Type ( toch iets anders dan een Model S ) want dan blijkt als je afmetingen echt uit gaat zoeken (de aluminium ) Model S qua afmetingen sowieso van een andere orde....! En dan wonen wij ook nog eens vlakbij Belgie waar ze best wel creatief zijn in parkeeroplossingen. Zie ook het draadje. MS rijdt natuurlijk wel geweldig, want we hebben in alles vanaf een elektrische Renault Kangoo tm een Opel Ampera-E proefritten gemaakt. Suc6 ermee!
 
Ik snap je punt, maar ik zou er zeker niet mee zitten. Ik ga zelfs nog verder dan de meesten hier en draai hem om. Als ik iemand in een nieuwe fossiel (jaja, dat kan tegenwoordig ;) ) zie rijden, dan denk ik: waarom geen Tesla? Voor minder geld heb je een beter presterende, stillere, goedkoper rijdende, auto. De eerste auto ooit die met de tijd beter wordt. Wie laat die nu links liggen?
 
Bij mijn eerste bezoeken aan een nieuwe klant probeer ik toch nog wat op afstand te parkeren. Er blijft toch nog wat schroom. Na een tijdje weten ze het wel. En dan komen er wat plaagstoten. Als je eens wat later komt is het van: “En? Platte batterij?”. Of “heb je dan een bidonnetje electriciteit in de koffer zitten?”.
Bij mijn huidige ‘hoofd’-klant staan er ondertussen al 5 op de parking, waarvan minstens 1 van een eigen personeelslid. De andere 3 heb ik nog niet kunnen treffen. Wat ik wel spijtig vind in België is dat er geen voldende voordelen zijn voor particulieren.
Bij mijn vrouw ligt het nog steeds moeilijk. En dan komt er nog de jaloezie op de forumtijd bij. Compensatiewerk aan de winkel.
@Bert van Sas: ik begrijp de commotie van het parkeergaragedraadje niet. Ik sta nu wel niet zo vaak in een parkeergarage, maar die die ik al gedaan heb leveren geen issues. En er waren heel tricky inritten bij. Je hebt sensoren, achteruitrijcamera’s, spiegels en Summon. Je hebt het dus zelf in de hand of je ergens tegen rijdt. Alleen moet je de tijd nemen om je voldoende te vergewissen dat dat niet zo zal zijn. In het allerergste geval moet je eens achteruit en weer vooruit.