Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, het is hier in mijn omgeving ook wel genieten hoor.
Een ’scooter’ (maar wel allemaal 125CC) is zó gehuurd.
Maar wat alle huurders niet bedenken, is dat de Nederlandse ziektekostenverzekeringen niet achterlijk zijn.
Ongeluk? Hoe is dat gebeurd meneer? O, wat vervelend, had u een geldig motorrijbewijs? Nee? Dan moeten we u helaas teleurstellen, maar … (vul maar in).

Ik rij hier dus als een bejaarde, maar wel met een geldig Indonesisch motorrijbewijs.

 
Typische cultuurverschilopmerkingen. Het verkeer is daar hoffelijker dan hier. Het getoeter klinkt voor ons agressief en arrogant, voor hen klinkt het als: “Pas op, ik ben hier”, of “Mag ik er even tussen”. Wat dan meestal ook mag.
Het gedrag dat wij als gevaarlijk zien, gebeurt net omdat men weet dat de ander hoffelijk is en dat de toeter voorceen vrijgeleide zorgt.
En excessen zijn er overal natuurlijk.
Ooit gelogeerd aan een 10 rijstroken weg (officieel, in de praktijk meer). Lijkt niet mogelijk om die te voet over te steken. Tot je de Indiërs ziet. Die maken oogcontact en steken over alsof het niets is. Voor ons komt dat als kamikaze over.
 
  • Like
Reactions: OttoR and SandeepT
Euhm ... hopelijk zit deze idioot niet op dit forum?


Typische cultuurverschilopmerkingen. Het verkeer is in België hoffelijker dan hier. Het proberen elkaar van de weg af te drukken oogt voor ons agressief en arrogant, voor hen oogt het als: “Pas op, ik ben hier”, of “Mag ik er even tussen”. Wat dan meestal ook mag.
Het gedrag dat wij als gevaarlijk zien, gebeurt net omdat men weet dat de ander hoffelijk is en dat de ander afsnijden voor een vrijgeleide zorgt.
En excessen zijn er overal natuurlijk.
 
Ik moest uitwijken want anders had deze malloot tegen me aan gezeten denk ik. Heb de politie nog even gebeld: misschien dat ze -als ze toch ergens aan het controleren waren op de wegen naar België- hem op wat andere fratsen hebben kunnen betrappen. Zo bont maak je het toch zelden mee.
IMB_ywiIaO.gif