Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke auto('s) heb je naast jouw Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vond de 6-cilinder boxer van m'n Porsche Boxster S (kort voor de Tesla al afscheid van genomen) ook goed klinken en zelfs in tunnels met de ramen naar beneden de Xantia 3.0 V6 bij doorhalen tot 6000rpm. Toch heb ik in de afgelopen 2 jaren geen "geluids-heimwee" gehad. De nog steeds vrij onwerkelijke superstrakke respons van de Tesla op het watt-pedaal maakt heel veel goed... :biggrin:
 
Cruising in your E-Type on a sunny day to Cortina D'Ampezzo with your beatifull girl beside you.
Do it now before gasoline runs out my friends !

Dit voldoet ook wel - laatste week van mei.. (moet er dus helaas, helaas de e-rally voor laten schieten dit jaar...)

Schermafbeelding 2016-02-20 om 09.01.05.png
 
Het V6 geluid van onze alfa spider blijft ook mooi. Jammer dat de feitelijke prestaties wat achterblijven bij het geluid. Het verbruik overigens niet, dat gaat wel gelijk op met het geluid. [emoji16]
Die heb ik ook gehad, fenomenaal geluid uit die V6. Benaderd dat van de Ferrari bij goed doorhalen. Later ook nog een 147GTA gehad. Wat een krankzinnige en geweldige auto was dat. Verkocht aan de producent van "Boer zoekt vrouw". Die moest deze nog hebben voor z'n verzameling.
Deze verbruikte overigens nog meer. Kreeg al waarschuwingen van "let op beperkte actieradius" als de tank nog voor meer dan de helft vol zat:scared:. Na 250-300km was ie echt wel leeg. Je hoort mij dus zelden klagen over de range van de S:rolleyes:.
 
Die heb ik ook gehad, fenomenaal geluid uit die V6. Benaderd dat van de Ferrari bij goed doorhalen. Later ook nog een 147GTA gehad. Wat een krankzinnige en geweldige auto was dat. Verkocht aan de producent van "Boer zoekt vrouw". Die moest deze nog hebben voor z'n verzameling.
Deze verbruikte overigens nog meer. Kreeg al waarschuwingen van "let op beperkte actieradius" als de tank nog voor meer dan de helft vol zat:scared:. Na 250-300km was ie echt wel leeg. Je hoort mij dus zelden klagen over de range van de S:rolleyes:.

Het motor geluid vsn een 156 GTA geeft me nog steeds kippevel, evenals dat van de 4 cilinder Honda S2000.
Het lukt me hier in Senegal niet de youtube video s te bekijken. Ben benieuwd als ik thuis ben.
 
Ik heb nu te maken met een typisch eerste wereld probleem. De Sunbeam Alpine wordt nu drastisch onder handen genomen. De rode lak zag er niet meer uit door blaasjes en craquelé. Oplossing: volledig kaal maken en opnieuw beginnen. Dat is natuurlijk hét recept om 50 jaar beunhazerij te voorschijn te toveren. Bleek dat de auto in het verleden een bestaan als botsauto heeft gehad, waarbij reparaties op basis van vooral plamuur zijn uitgevoerd :crying:
DSCN3083.jpg


DSCN3195.jpg


DSCN3451.jpg


DSCN3457.jpg


DSCN3467.jpg


Inmiddels is de hele auto weer strak gemaakt op de juiste wijze. Maar dan nu de vraag: wat wordt de nieuwe kleur? Weer rood? Nee, het wordt lichtgrijs/blauw metallic. Ik zit nu naar kleurenstaaltjes te kijken: binnen deze variant kan ik kiezen uit ruim 200 kleuren... De kleur uitkiezen voor de tesla was een stuk gemakkelijker!
 
Heb net even teruggekeken, dat is inderdaad een mooie kleur (en de auto is ook niet verkeerd [emoji16]). Het probleem is dat je talloze varianten hebt. Op een kleurenstaaltje is moeilijk te zien hoe een kleur uiteindelijk op een auto staat.

Wij gaan dit weekend drie kleuren uitkiezen waarmee een proefstuk wordt gespoten. Dat zou een beter beeld van het uiteindelijke resultaat moeten geven.
 
Tjsa, daar ben ik ook achter gekomen.. Opalescent Silver Blue... Originele Jaguar E-type kleur. kleurcodes zijn bekend overigens. Op basis daarvan zou je de goede kleur terug moeten kunnen krijgen.

Heb de wagen vorig jaar laten bijwerken... frustrerend, want was volgens de spuiter het beste om het dan maar helemaal te doen. Maar heeft de auto niet helemaal kaal gemaakt, maar op sommige plekken te veel weggehaald.... Effect is ook hier craquelé en tegelijk een te lichte blauwe kleur gebruikt. Er zit te weinig "silver" in.. Was mij geadviseerd door m'n garage, maar lakwerk is echt vakwerk en moet uiteindelijk over...Enige remedie is verlies accepteren en inderdaad helemaal kaal laten maken. Zit hier aan te denken: autobeitserij.nl. Ken amper historie van de auto - dus op deze manier weet ik in ieder geval dat we tot "het gaatje" gaan. Wordt dan body-off. Wellicht eind van het jaar of volgend jaar. Overigens vindt iedereen het nog steeds een mooie auto.. de kenner echter roept direct dat de kleur te licht is ..

etype - 1 (6).jpg


Heb net even teruggekeken, dat is inderdaad een mooie kleur. Het probleem is dat he talloze varianten hebt. Op een kleurenstaaltje is moeilijk te zien hoe een kleur uiteindelijk op een auto staat.

Wij gaan dit weekend drie kleuren uitkiezen waarmee een proefstuk wordt gespoten. Dat zou een beter beeld van het uiteindelijke resultaat moeten geven.