Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 176348 2e auto hier is dus een "maandagochtend-Zoë"
Daar over al genoeg.

Nu; oudste dochter is 17 geworden, haar rijbewijs gehaald; en wenst een scooter voor de dagelijkse ritjes Den Haag <-> TU-Delft (ja, we hebben een nerd geproduceerd (twee zelfs) maar dan het soort dat sociaal wel in orde is)

Komt ze met allerlei olie-verbranders als voorstel; nee lieverd, die tijd ligt achter ons.

Is dit geworden
Dus nu hebben we hier 3 elektrische voertuigen.

Happy@nooitmeerterugnaarolie!!
Had voor m'n Tesla al een Ebretti scooter. Zelf af en toe gebruikt voor woon-werk. Bereik was net wat aan de korte kant. Helaas veel problemen en kosten mee gehad, zijn inmiddels ook failliet. Dochterlief moest en zou een Vespa (zelf betalen) een gratis Ebretti paste fashionably niet:confused:.
 
Hier nog 2 ICE's. Eenmaal auto van de vrouw (we overwegen momenteel een Leaf) en een motorfiets (BMW R1200RT).
Ik moet toch eens een testrit maken op een elektrische motor (Zero?) denk ik. Hmm..
Ik vrees dat je dan met het huidige aanbod van een kale reis zal terug komen. Elektrische motorfietsen naar teslaequivalent zijn er nog niet.
 
Ik vrees dat je dan met het huidige aanbod van een kale reis zal terug komen. Elektrische motorfietsen naar teslaequivalent zijn er nog niet.
De BCN sport heeft ook een app op de gsm, juist geen SuC's :) Dus ben benieuwd volgende week.
VOLTA_Connectivitty-Pack_b.jpg

BCN Sport
 
Ik vrees dat je dan met het huidige aanbod van een kale reis zal terug komen. Elektrische motorfietsen naar teslaequivalent zijn er nog niet.
Inderdaad, een vervanger van mijn toerbuffel is er nog niet.
Al moet ik zeggen dat ik deze toerbuffel sinds ik de Tesla heb stilstaat (woonwerk met veel snelwegkm's is zo veel relaxter dankzij AP).
Voor de fun ritjes zijn elektrische motorfietsen al zeker geschikt.
 
de vraag die ik me stel is het met die auto's niet net hetzelfde als met de chinese autobanden ? nl afblijven want levensgevaarlijk ? zijn er daar crashtest resultaten van bekend ?

Phillippe, ik zou het zeker niet aandurven. Heb zelf met veel Chinese electronica en machines te maken: is een regelrecht drama !!
Brol in het kwadraat ! Gaat binnen de kortste keren kapot !!
 
de vraag die ik me stel is het met die auto's niet net hetzelfde als met de chinese autobanden ? nl afblijven want levensgevaarlijk ? zijn er daar crashtest resultaten van bekend ?
Als ik me niet vergis heeft CARDOEN enkele jarengeleden een plan om (niet-elektrische) BYD`s te importeren geschrapt omdat ze toen niet aan de Europese veiiligheidsvoorschriften beantwoordden. Maar dingen evolueren natuurlijk. Het is waarschijnlijk niet zonder reden dat Warren Buffett al sinds enkele jaren ook fors in BYD investeerde.
 
Hmmz, de i3 is toch ook wel leuk.

Wat halen de bezitters hier zoal voor range?

Beetje knuppel in hoenderhok, mag wel op songfestivalavond.

Als eigenaar van een S heb je voorrang. Een Model 3, goedkoper en in elk opzicht verreweg superieur aan een I3 zal dan in 2017 geleverd worden. Ik zou nog even doorrijden en wat je bespaart (reken er op dat zodra de 3 er aan komt de restwaarde van alle I3, maar ook Leafs e.d. zal verdampen) bijleggen voor een aangeklede versie zodra je mag configureren.
 
  • Like
Reactions: FVO
Had voor m'n Tesla al een Ebretti scooter. Zelf af en toe gebruikt voor woon-werk. Bereik was net wat aan de korte kant. Helaas veel problemen en kosten mee gehad, zijn inmiddels ook failliet. Dochterlief moest en zou een Vespa (zelf betalen) een gratis Ebretti paste fashionably niet:confused:.

Mijn Bolt elektrische scooter heeft wat maanden vertraging. Komt vast goed, bij Tesla duurde start produktie ook wat langer.
 
Hmmz, de i3 is toch ook wel leuk.

Wat halen de bezitters hier zoal voor range?
Het concept vind ik goed en de afmetingen zijn ideaal voor een 2e auto. De range is (nog) beperkt. Het blijft jammer dat ie zo lelijk is. Daarnaast tik je zo 50k aan met een paar opties. Heb daarom voorlopig maar een model 3 besteld al zijn de afmetingen en lage zit bij ons minder gewenst als 2e auto.
 
Inderdaad hier precies hetzelfde.
Model 3 wordt misschien eerder vervanger van de S dan aanvulling erop.

Eigenlijk, als ik er zo over nadenk: idealiter zouden we een Model 2 willen hebben als 2e auto.
Zeg 40 kWh in de klasse Polo-Golf qua afmetingen.

We wachten rustig op de Model 3 maar vinden het in de tussentijd wel jammer om nog benzine te verstoken (dagelijks 130 km retour voor mijn vrouw). Vandaar dat we toch zoetjesaan een beetje rondkijken.