Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik me goed herinner zou het einde zomer worden aangekondigd en eind 2016 de eerste leveringen.
Indien de batterij dan ook te koop gaat zijn dan wordt het toch wel (weer, want eerder ook 1 gehad) een interessante auto (tot aan de model 3 in....???)
Dat klopt. Er is een organisatie in Duitsland (Taunus eMobile?) die de ZOE en Twizy kan leveren met koopaccu. Waarschijnlijk komen die modellen uit Noorwegen of Oostenrijk. Dan is dit een leuke auto tot de Model 3. Ik zag laatst dat een 75D met een aantal opties al snel op de 115-125K zit. :(
 
Beslist niet onaardig voor onder de 34K (incl BTW)
Prijzen Hyundai Ioniq bekend | Autonieuws - AutoWeek.nl

Het Comfort model gaat 34.00 kosten, maar dan krijg je er wel al een geinstalleerde laadpaal bij!! Dat is niet onaardig!

Hoger op de ladder staat de Premium, een uitvoering die 37.495 euro gaat kosten. Als extra's beschikt deze variant over bekleding met lederlook, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, verwarmbare stoelen voor en achter en een verwarmbaar stuurwiel. Ook een schuif-/kanteldak, regensensor, full-led verlichting en Rear Cross Traffic Alert horen bij de Premium.

Vraag is wel hoeveel je werkelijk kan gaan rijden. De opgegeven 280 km zal vast niet haalbaar zijn.
Volgens mij zit er een 28 Kwh batterij in.
 
WTF?
Bob Lutz, de Tesla-basher bij uitstek:

Het is mij wel duidelijk geworden waarom de beste man zoveel commentaar op Tesla had.
Wat ik niet begrijp is een 23kWh battery pack die slechts 40 mijl kan. Vergelijk dat met een 90D die slechts 250km zou kunnen afleggen. Wat een Lutzer!

Edit: voor wie de term Lutser niet kent:
lutser
Loser/Prutser Een combinatie van de woorden loser en prutser.
 

Attachments

  • Lutzer.JPG
    Lutzer.JPG
    104.9 KB · Views: 59
2e auto gewenst (privé), voorkeur gaat uit naar een EV maar van het aanbod wordt ik :(:(:( (prijs + wat je er dan voor krijgt)
Model 3 gereserveerd, periode tot beschikbaarheid is te lang om te overbruggen.
Dan toch maar een zo goed als afgeschreven vies & vuil kwalmende ICE in huis halen? :confused::confused::confused: (die bij levering van M3 rechtstreeks de pers in kan/mag/moet)
 
Thnx voor de info :)

€ 14715,- + € 2136 (huur batterij 24m, tegen die tijd hopelijk de M3 beschikbaar)

Blijft enkel het probleem dat de Leaf een niet echt mooie auto is (extreem zacht uitgedrukt) ;)

View attachment 190502 View attachment 190503

Ja het is niet moeders mooiste, maar wel een praktische auto met prima bereik. @Hans Noordsij heeft ervaring met een Leaf, misschien kan hij nog wat tips geven?
 
Thnx voor de info :)

€ 14715,- + € 2136 (huur batterij 24m, tegen die tijd hopelijk de M3 beschikbaar)

Blijft enkel het probleem dat de Leaf een niet echt mooie auto is (extreem zacht uitgedrukt) ;)

View attachment 190502 View attachment 190503

Een occasietje i-MiEV, peugeot Ion of Citroën C-zero. Als het aan mij had gelegen was dat onze overbrugger naar een M3. Maar het lag niet aan mij...
 
Wij hebben een Ampera we zijn er best tevreden over. Ze worden wel niet meer gemaakt dus voor onderdelen is het afwachten.
Gelukkig buiten het uiterlijk heeft de Chevrolet Volt dezelfde techniek. Het enige de infotainment is een ramp :)
 
Die lijken alledrie wel héél sterk op elkaar :eek:

Niet alleen "lijken", ze zijn ook gelijk. Is een samenwerking tussen de betreffende merken.

Neen, Nissan is niet meteen de autobouwer met de mooiste modellen.
De Leaf vind ik ook niet mooi, De Qashqai vind ik ook niks en de Juke is een echte draak ( Jeremy Clarkson vond trouwens dat dit de auto moest zijn voor de dorpsidioot… . )
De Zoe is ook maar zozo, de E-Golf is dan weer een 'gewone' golf, misschien een E-Up ??