Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Onze tweede auto is een BMW i3s, en daar zijn we echt heel echt tevreden over. Het uiterlijk is een beetje love it or hate it, maar hij rijdt super, rijbereik is heel goed, draait op een zakdoek, best wel ruim vanbinnen: echt een aanrader!

Rijbereik loopt bij ons op tot 300km, wat bijna meer was dan met de MS.

Is niet meer nieuw te koop maar er zijn er een boel tweedehands.

Voor diegenen die een Zoe willen halen uit FR: kijk ook eens naar leboncoin.fr: dat is een beetje de site die door de Fransen zelf wordt gebruikt voor vanalles en nog wat, inclusief verkoop van auto's.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Da’s wel een idee. Maar hoe zit het met de ruimte achterin en toegankelijkheid achterbank? Er zal af en toe een nazaat in moeten worden vervoerd namelijk.
Ruimte achterin is heel goed, zelfs voor een volwassene. Onze nazaten rijden vaak mee en dat doet ie prima. Door de suicide deuren is de instap best wel makkelijk. Wel altijd de deuren in de juiste volgorde dichtdoen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Zit serieus aan occasion lease te denken. Looptijd van jaartje of 3, 10k kilometer p/j max. Ik rij een EV met >60k op te teller liever in de lease. Geen idee welke problemen ik kan verwachten en vooral ook omdat de vraag is wat de verkoopwaarde gaat doen als over een paar jaar de grotere aantallen, betere en goedkopere (nieuwprijs) EV’s de tweedehands markt overspoelen. Bij lease zit er tenminste een cap op mijn kosten en weet ik zeker dat ik daarvoor een rijdende auto heb.
 
Zit serieus aan occasion lease te denken. Looptijd van jaartje of 3, 10k kilometer p/j max. Ik rij een EV met >60k op te teller liever in de lease. Geen idee welke problemen ik kan verwachten en vooral ook omdat de vraag is wat de verkoopwaarde gaat doen als over een paar jaar de grotere aantallen, betere en goedkopere (nieuwprijs) EV’s de tweedehands markt overspoelen. Bij lease zit er tenminste een cap op mijn kosten en weet ik zeker dat ik daarvoor een rijdende auto heb.
Ja kun je doen. In Duitsland staan er immens veel te koop en daar heb je nog garantie op ook.

Wij doen met de onze ook maar een 10k/jaar, met de Tesla iets over de 40k/jaar. Als 2e auto vind ik hem perfect. En die draaicirkel! Als je dan probeert te draaien met een Y...
 
Iemand hier ervaringen met de e-golf? Het model vanaf 2018.
Ik overweg er een tweedehands aan te schaffen, zijn voordelig aan te schaffen.
Gaat eerst tijdelijk 'n sales in rijden bij m'n bedrijf als voorloopauto.
Daarna wil ik 'm inzetten als 2e auto.

Zoek naar ervaringen over onderhoud, accu degradatie, alle onhebbelijkheden die je tesla natuurlijk niet heeft :) en jouw real world range in zomer/winter (met of zonder warmtepomp).
 
Of ik begrijp jou niet of andersom.. Ik bedoelde om zelf te gaan leasen. Maar dan een occasion. Misschien een i3s, wie weet.

P.S.: De draaicirkel van de Y is inderdaad een ramp..
Ondertussen besloten om een eGolf occasion uit 2020 met 30k op de teller in de private lease te gaan rijden als 2e auto. Nog geen ervaring mee maar de Golf en VW kennende en gesterkt door goede reviews, hebben we er vertrouwen in dat dit een fijne tweede auto wordt.
 
Mijn wederhelft heeft sinds deze zomer zich vergrepen aan een KIA E-soul. Ziet er niet uit, maar heb me er ook niet mee bemoeid, maar rijdt prima en goede range en minder last van windgeruis dan in mijn X. Verrassend wat er inmiddels al standaard in dit segment auto's aan elektronica zit.
 
Iemand hier ervaringen met de e-golf? Het model vanaf 2018.
Ik overweg er een tweedehands aan te schaffen, zijn voordelig aan te schaffen.
Gaat eerst tijdelijk 'n sales in rijden bij m'n bedrijf als voorloopauto.
Daarna wil ik 'm inzetten als 2e auto.

Zoek naar ervaringen over onderhoud, accu degradatie, alle onhebbelijkheden die je tesla natuurlijk niet heeft :) en jouw real world range in zomer/winter (met of zonder warmtepomp).
Collega heeft er een, niks mis mee. Weinig onderhoud en degradatie. Zijn vrouw rijdt er in en die rijdt heel zuinig, dus aardig bereik. Geen echte details maar hij heeft nagenoeg geen kosten. Zelf een keer mee gereden, gewoon een golf (goed).
 
  • Like
Reactions: NielsA and ERvee