Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Back to base. Voor mij is dit draadje nog steeds niets anders dan de vraag hoe ik toch elektrisch wil rijden (tegen elke prijs) totdat Model 3 er is. Mocht ik ergens anders genoemd worden, moeten jullie dit wel in het achterhoofd houden.
Soms adviseer ik om een gebruikte diesel te nemen en deze te rijden totdat Model 3 of op dezelfde leest geschoeide aanbiedingen van andere fabrikanten er zijn of de huidige diesel wat langer door te rijden.
Wanneer de regering nu al zegt dat vanaf 2030 er geen diesel meer in de showroom mag staan betekent dat dat vanaf 2020 mensen al terughoudend gaan worden want wie wil in korte tijd 100% afschrijven? Niemand toch?
En als het er op aankomt zal het publiek gewoon gaan voor die fabrikant die gebruik van het al bestaande SuC netwerk aanbiedt want dat is "alive" i.t.t. al die losse ladertjes,
Geloof me of niet, dit zal wel één van de belangrijkste issues worden straks. Wij zijn wellicht wat gemakkelijk want we zijn first adaptors maar dat geldt straks helemaal niet, Dan gaat het om selling points en vul die maar in. Tegelijkertijd verdampt iets als merkentrouw razend snel. Dat zien we op alle gebieden nu al gebeuren.
 
Back to base. Voor mij is dit draadje nog steeds niets anders dan de vraag hoe ik toch elektrisch wil rijden (tegen elke prijs) totdat Model 3 er is. Mocht ik ergens anders genoemd worden, moeten jullie dit wel in het achterhoofd houden.
Voor ons niet Hans. De 3 zou onze 2e elektrische auto worden, ook de titel van het draadje:rolleyes:.
Mijn vrouw vindt de 3 daarvoor te groot, niet mooi, onnodig duur, heeft voldoende aan 100km range etc. Ik vind de 3 meer geschikt als een serieuze 1e elektrische auto.
 
Mijn vrouw is blij met haar Zoe (range voldoende om naar de kinderen en kleinkinderen te komen en weer terug). Voor iets verdere trips (in Duitsland met name) vertrouw ik meer op de Tesla infrastructuur. Voor ons wordt dus de 3 nummer een en blijft de Zoe nummer 2 :)
 
Geloof me of niet, dit zal wel één van de belangrijkste issues worden straks. Wij zijn wellicht wat gemakkelijk want we zijn first adaptors maar dat geldt straks helemaal niet, Dan gaat het om selling points en vul die maar in. Tegelijkertijd verdampt iets als merkentrouw razend snel. Dat zien we op alle gebieden nu al gebeuren.

Toch maar weer een keer uitleggen:
adaptor -> iemand die zich kan aanpassen
adapter -> een verloopstekker
adopter -> iemand die iets omarmt
velociraptor -> een soort dinosaurus

Je moet voortaan de derde gebruiken.
 
Toch maar weer een keer uitleggen:
adaptor -> iemand die zich kan aanpassen
adapter -> een verloopstekker
adopter -> iemand die iets omarmt
velociraptor -> een soort dinosaurus

Je moet voortaan de derde gebruiken.
Als we dan toch bezig zijn, we zijn allemaal innovators hier:
6CE25305-E580-4391-BEB5-9A917C28E439.png
 
  • Like
Reactions: Robster and ErnstT
Allen bedankt voor de reacties!
Geval is dat Mn vader, nadat ik hem 2 maanden geleden een mS in gepraat heb, nu een Zoë voor zn vrouw heeft gekocht.
En het staat wel zo mooi in de garage met 2 hpwc's aan de muur.
Bijkomend wel mooi als hij tzt een x upgrade naar een m3 ipv de Zoë :)
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ik zie al veel andere elektrische auto's voorbij komen, maar nog niet echt een grotere voor de hele familie; 2 papa's, 2 kinderen en 2 grote honden. Die mogen vanzelfsprekend niet in mijn MS (de kinderen wel, de honden niet), dus ik kom uit op een Citroën E-Berlingo Multispace. Iemand daar ervaring mee? Ik hoor het graag!
 
Ik zie al veel andere elektrische auto's voorbij komen, maar nog niet echt een grotere voor de hele familie; 2 papa's, 2 kinderen en 2 grote honden. Die mogen vanzelfsprekend niet in mijn MS (de kinderen wel, de honden niet), dus ik kom uit op een Citroën E-Berlingo Multispace. Iemand daar ervaring mee? Ik hoor het graag!
Ervaring met presentaties wel ;)
Nog 1500 nachtjes slapen maar:

t1 electric - Google zoeken
 
Ik zie al veel andere elektrische auto's voorbij komen, maar nog niet echt een grotere voor de hele familie; 2 papa's, 2 kinderen en 2 grote honden. Die mogen vanzelfsprekend niet in mijn MS (de kinderen wel, de honden niet), dus ik kom uit op een Citroën E-Berlingo Multispace. Iemand daar ervaring mee? Ik hoor het graag!
Accelereert nét onder de 20sec naar de 100km/u... Oude Mercedes 190D tijden herleven!
 
  • Like
  • Funny
Reactions: FVO and dicktump
Ik zal eens op zoek gaan, als ik wat vind zal ik het delen.
Belofte maakt schuld:
In de omgeving van Eindhoven ben ik gestuit op Auto Italia in Deurne, zij beweren de Fiat 500e te kunnen onderhouden.

Mijn vrouw heeft de 500 echter afgeschoten vanwege te krap, voor ons is het een nieuwe Leaf geworden.
(en ik maak een plekje op de wachtrij voor de Model 3 vrij)
 
Belofte maakt schuld:
In de omgeving van Eindhoven ben ik gestuit op Auto Italia in Deurne, zij beweren de Fiat 500e te kunnen onderhouden.

Mijn vrouw heeft de 500 echter afgeschoten vanwege te krap, voor ons is het een nieuwe Leaf geworden.
(en ik maak een plekje op de wachtrij voor de Model 3 vrij)

Daar zal in ieder geval iemand erg blij mee worden.
 
  • Like
Reactions: nervus and hehe
Accelereert nét onder de 20sec naar de 100km/u... Oude Mercedes 190D tijden herleven!
Jou genoemde E-Belingo heeft in de praktijk een bereik van 110 km met bruikbare 20,5 Kw accu. Ik zou dan voor een Nissan Evalia EV gaan, wel duurder maar die heeft een bereik van 190 km met 38 Kw accu.
Ik schat in dat Nissan over een jaar hier ook een 60Kw variant voor gaat leveren.
Dan wordt het de investering pas echt waard.
 
Last edited:
Jou genoemde E-Belingo heeft in de praktijk een bereik van 110 km met bruikbare 20,5 Kw accu. Ik zou dan voor een Nissan Evalia EV gaan, wel duurder maar die heeft een bereik van 190 km met 38 Kw accu.
Ik schat in dat Nissan over een jaar hier ook een 60Kw variant voor gaat leveren.
Dan wordt het de investering pas echt waard.

Van wie zijn die sirenes toch?