TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Welke hulp onderweg na afloop garantie?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by jpgrolle, Mar 27, 2017.

1. jpgrolle

jpgrolle Dutch S60 owner since 2013

Na 4 jaar of 80.000 km loopt de gratis hulp onderweg af.
    Ik heb nog niets als vervanging afgesloten, en hoor graag hoe andere forumleden hiermee zijn omgegaan. Mag je er wel vanuit gaan dat een normale pechhulp iets kan met een Tesla? Hoe zit dat in het buitenland?

2. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

ik zit intussen al ruim 2 jaar boven de 80.000km.
    ik voelde geen enkele noodzaak om pechhulp af te sluiten - en nog steeds niet.
    weeral enkele tientallen euri bespaard op het mobiliteitsbudget ;)

3. Glitch

Glitch Member

Heeft tesla geen mobiliteitsgarantie als je hun onderhouds programma volg? De VW hier en op de zaak hebben bij het onderhoud bij de dealer dat wel.

4. Desiré

Desiré Member

Ik vind het eigenlijk wel een legitieme vraag, niet dat ik al zover ben, maar hoe gaat Tesla (straks) om met zijn klanten als ze buiten de garantie vallen bij pech? Is dan ook zo'n vraag waar we straks het antwoordt op moeten kunnen vinden op www.teslavragen.nl van @Hans Noordsij.

Nu alleen nog iemand die het antwoord weet ofwel na gaat vragen bij Tesla. Als niemand het antwoord weet, ga k het anders wel navragen.

5. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Hoe Tesla in de praktijk omgaat met pech onderweg na de garantieperiode kan je hier lezen. bericht #40

Realiseer je wel dat de basis van al die regelingen die worden aangeboden gewoon een vorm van verzekering zijn - waar je uiteraard een premie voor betaald. Hetzij via een automerk of rechtstreeks ANWB of andere partij. Doorgaans betaal je in geval van pech gewoon de kosten, afhankelijk van de verzekering. Vraag is dus simpel hoe groot is het risico dat er wat mis gaat, kan je er zelf mee omgaan, kan je incidentele kosten op zo'n moment voor je rekening nemen. brand, aansprakelijkheid moet je altijd doen. Een keer pech krijgen met een Tesla of een andere "moderne" auto ? wha... ik heb het niet lig en rij al drie jaar met de S half Europa door (175.000 km). Er kan hoe dan ook met een Tesla niet zo veel stuk, dus onderweg kan men alleen maar wegslepen doorgaans.. Komt het voor dan regel ik het wel ter plekke, incl de kosten. En je ziet hoe Tesla je helpt (zie d link), terwijl ik alleen maar belde om te vragen wat de beste aanpak was...

• Informative x 1
  6. Glitch

Glitch Member

Tja de een heeft geen pech de ander wel. Ik had er een paar 1000km opstaan en kon op een flatbed weg aangezien de bodem plaat los geschoten was door vergeten schroefjes van de monteur.

7. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

een een derde heeft altijd pech.. -;) is mij ook een overkomen, Tesla gebeld, binnen half uur auto opgehaald en vervangende auto... Hier hoef je lig geen verzekering voor af te sluiten -;)

8. Glitch

Glitch Member

Afhankelijk hoe vaak het zal gebeuren kan een ANWB + Wegenwacht intersant zijn. Voor 100 Euro heb je binnen NL een dekking en voor 200E binnen europa met vervangend vervoer. Als ik een auto huur voor een dag ben ik al snel meer dan 70E kwijt.

Maargoed dat was de vraag niet echt, Tesla heeft zoiets nog niet. Dus komen we weer terug bij de ANWB denk ik.

9. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Als je via Tesla laat afspelen na de garantie, en oorzaak van het stranden is een onderdeel wat niet valt onder de accu- of drivetraingarantie, reken er dan maar op dat je de rekening krijgt van het afslepen. Oftewel advies om wegenwachtabo te nemen, of verzekering met pechhulp binnenland.​

10. ErnstT

ErnstT Active Member

Een verzekering/ww abo nemen... een risico van misschien € 1000 moeten afdekken op een auto van een ton? Nederlanders zijn dol op oververzekeren. De enige zekerheid die je krijgt is dat je elk jaar teveel betaalt.

• Like x 2
  11. Energie Gratiz

Misschien had ik er nog bij moeten zetten "bij hoog jaarkilometrage". Maar de rest heeft nog garantie...:rolleyes:

12. Glitch

Glitch Member

naja als je 100E per jaar moet betalen en het terughalen kost je 1000e bv. dan kan je beter die verzekering van 100e nemen dat heet niet oververzekeren dat heet slim investeren. De kans is er dat het nooit nodig is, mijn ervaring met de Tesla zegt dat het wel nodig is.

13. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

In jouw geval zou ik het zeker doen, maar ik denk dat de meesten beter af zijn om het niet te doen.

14. Phil V

Phil V Member

Remember: je hebt geen reservewiel! Lege batterij is ook niet volledig uit te sluiten: een SUC kan wel eens defect of vol zijn, of je mist een afslag.

15. e-Rik

e-Rik Member

100 euro pj lijkt me niets teveel voor de gemoedsrust. Plus de kansberekening op 10 jaar nergens stilvallen, ik weet het wel als ik binnenkort door de 80k ga.

16. Jackvd

Jackvd Member

Hoi, hoi,
    Hopelijk niet dubbel, maar ik heb de vraag eind vorig jaar bij Tesla neergelegd omdat ik uit de garantie liep. De servicedesk vond het een valide vraag en het is een vraag waar de servicemedewerkers ook mee rond lopen :)
    Ze zouden het bij de verantwoordelijke manager neerleggen, maar ik heb nog niets gehoord. Mijn argument was dat vrijwel alle merken dit 'gratis' doorzetten na garantie, onder voorwaarde dat je het onderhoud bij hen blijft doen.
    Dus zolang er geen uitsluitsel is, is de ANWB een optie of natuurlijk de Pechhulp Apps die er van tenminste twee aanbieders op dit moment zijn. Daarbij heb je geen jaarlijkse fee, maar betaal je per handeling. De tarieven zijn acceptabel. Of dit er ook in het buitenland is, weet ik niet.

17. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Allscur: In Europa betaalt u € 225,- voor starthulp, reparatie of transport naar een garage in de buurt

18. Jackvd

Jackvd Member

Dank voor de info!
    Van RoadGuard wist ik dat ze alleen Nederland dekken.
    Gr; Jack

19. Energie Gratiz

Maar je MS moet naar een Tesla SeC, die is meestal niet in de buurt...

20. ErnstT

ErnstT Active Member

de bandenservice valt sowieso niet onder garantie. Wordt ter plekke gewisseld voor een loaner waarvoor een standaard tarief geldt. Een wegenwacht heeft vast ook geen Tesla wiel in de achterbak liggen... De pechhulp diensten en verzekeringen zijn nog niet bepaald afgestemd op elektrisch rijden, starthulp en/of lege accu 12V of de main daar kan zo'n mannetje M/V niets mee. Voegt dus weinig toe. Afslepen wel, maar dat kan de hulplijn van Tesla ook voor je regelen.

Share This Page