Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke hulp onderweg na afloop garantie?

This site may earn commission on affiliate links.

jpgrolle

Dutch S60 owner since 2013
Apr 24, 2013
46
2
Netherlands
Na 4 jaar of 80.000 km loopt de gratis hulp onderweg af.
Ik heb nog niets als vervanging afgesloten, en hoor graag hoe andere forumleden hiermee zijn omgegaan. Mag je er wel vanuit gaan dat een normale pechhulp iets kan met een Tesla? Hoe zit dat in het buitenland?
 
Ik vind het eigenlijk wel een legitieme vraag, niet dat ik al zover ben, maar hoe gaat Tesla (straks) om met zijn klanten als ze buiten de garantie vallen bij pech? Is dan ook zo'n vraag waar we straks het antwoordt op moeten kunnen vinden op www.teslavragen.nl van @Hans Noordsij.

Nu alleen nog iemand die het antwoord weet ofwel na gaat vragen bij Tesla. Als niemand het antwoord weet, ga k het anders wel navragen.
 
Na 4 jaar of 80.000 km loopt de gratis hulp onderweg af.
Ik heb nog niets als vervanging afgesloten, en hoor graag hoe andere forumleden hiermee zijn omgegaan. Mag je er wel vanuit gaan dat een normale pechhulp iets kan met een Tesla? Hoe zit dat in het buitenland?

Hoe Tesla in de praktijk omgaat met pech onderweg na de garantieperiode kan je hier lezen. bericht #40

Realiseer je wel dat de basis van al die regelingen die worden aangeboden gewoon een vorm van verzekering zijn - waar je uiteraard een premie voor betaald. Hetzij via een automerk of rechtstreeks ANWB of andere partij. Doorgaans betaal je in geval van pech gewoon de kosten, afhankelijk van de verzekering. Vraag is dus simpel hoe groot is het risico dat er wat mis gaat, kan je er zelf mee omgaan, kan je incidentele kosten op zo'n moment voor je rekening nemen. brand, aansprakelijkheid moet je altijd doen. Een keer pech krijgen met een Tesla of een andere "moderne" auto ? wha... ik heb het niet lig en rij al drie jaar met de S half Europa door (175.000 km). Er kan hoe dan ook met een Tesla niet zo veel stuk, dus onderweg kan men alleen maar wegslepen doorgaans.. Komt het voor dan regel ik het wel ter plekke, incl de kosten. En je ziet hoe Tesla je helpt (zie d link), terwijl ik alleen maar belde om te vragen wat de beste aanpak was...
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Hoe Tesla in de praktijk omgaat met pech onderweg na de garantieperiode kan je hier lezen. bericht #40

Realiseer je wel dat de basis van al die regelingen die worden aangeboden gewoon een vorm van verzekering zijn - waar je uiteraard een premie voor betaald. Hetzij via een automerk of rechtstreeks ANWB of andere partij. Doorgaans betaal je in geval van pech gewoon de kosten, afhankelijk van de verzekering. Vraag is dus simpel hoe groot is het risico dat er wat mis gaat, kan je er zelf mee omgaan, kan je incidentele kosten op zo'n moment voor je rekening nemen. brand, aansprakelijkheid moet je altijd doen. Een keer pech krijgen met een Tesla of een andere "moderne" auto ? wha... ik heb het niet lig en rij al drie jaar met de S half Europa door (175.000 km). Er kan hoe dan ook met een Tesla niet zo veel stuk, dus onderweg kan men alleen maar wegslepen doorgaans.. Komt het voor dan regel ik het wel ter plekke, incl de kosten. En je ziet hoe Tesla je helpt (zie d link), terwijl ik alleen maar belde om te vragen wat de beste aanpak was...

Tja de een heeft geen pech de ander wel. Ik had er een paar 1000km opstaan en kon op een flatbed weg aangezien de bodem plaat los geschoten was door vergeten schroefjes van de monteur.
 
een een derde heeft altijd pech.. -;) is mij ook een overkomen, Tesla gebeld, binnen half uur auto opgehaald en vervangende auto... Hier hoef je lig geen verzekering voor af te sluiten -;)
Afhankelijk hoe vaak het zal gebeuren kan een ANWB + Wegenwacht intersant zijn. Voor 100 Euro heb je binnen NL een dekking en voor 200E binnen europa met vervangend vervoer. Als ik een auto huur voor een dag ben ik al snel meer dan 70E kwijt.

Maargoed dat was de vraag niet echt, Tesla heeft zoiets nog niet. Dus komen we weer terug bij de ANWB denk ik.
 
Een verzekering/ww abo nemen... een risico van misschien € 1000 moeten afdekken op een auto van een ton? Nederlanders zijn dol op oververzekeren. De enige zekerheid die je krijgt is dat je elk jaar teveel betaalt.

naja als je 100E per jaar moet betalen en het terughalen kost je 1000e bv. dan kan je beter die verzekering van 100e nemen dat heet niet oververzekeren dat heet slim investeren. De kans is er dat het nooit nodig is, mijn ervaring met de Tesla zegt dat het wel nodig is.
 
naja als je 100E per jaar moet betalen en het terughalen kost je 1000e bv. dan kan je beter die verzekering van 100e nemen dat heet niet oververzekeren dat heet slim investeren. De kans is er dat het nooit nodig is, mijn ervaring met de Tesla zegt dat het wel nodig is.

In jouw geval zou ik het zeker doen, maar ik denk dat de meesten beter af zijn om het niet te doen.
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Hoi, hoi,
Hopelijk niet dubbel, maar ik heb de vraag eind vorig jaar bij Tesla neergelegd omdat ik uit de garantie liep. De servicedesk vond het een valide vraag en het is een vraag waar de servicemedewerkers ook mee rond lopen :)
Ze zouden het bij de verantwoordelijke manager neerleggen, maar ik heb nog niets gehoord. Mijn argument was dat vrijwel alle merken dit 'gratis' doorzetten na garantie, onder voorwaarde dat je het onderhoud bij hen blijft doen.
Dus zolang er geen uitsluitsel is, is de ANWB een optie of natuurlijk de Pechhulp Apps die er van tenminste twee aanbieders op dit moment zijn. Daarbij heb je geen jaarlijkse fee, maar betaal je per handeling. De tarieven zijn acceptabel. Of dit er ook in het buitenland is, weet ik niet.
 
Hoi, hoi,
Hopelijk niet dubbel, maar ik heb de vraag eind vorig jaar bij Tesla neergelegd omdat ik uit de garantie liep. De servicedesk vond het een valide vraag en het is een vraag waar de servicemedewerkers ook mee rond lopen :)
Ze zouden het bij de verantwoordelijke manager neerleggen, maar ik heb nog niets gehoord. Mijn argument was dat vrijwel alle merken dit 'gratis' doorzetten na garantie, onder voorwaarde dat je het onderhoud bij hen blijft doen.
Dus zolang er geen uitsluitsel is, is de ANWB een optie of natuurlijk de Pechhulp Apps die er van tenminste twee aanbieders op dit moment zijn. Daarbij heb je geen jaarlijkse fee, maar betaal je per handeling. De tarieven zijn acceptabel. Of dit er ook in het buitenland is, weet ik niet.
Allscur: In Europa betaalt u € 225,- voor starthulp, reparatie of transport naar een garage in de buurt
 
de bandenservice valt sowieso niet onder garantie. Wordt ter plekke gewisseld voor een loaner waarvoor een standaard tarief geldt. Een wegenwacht heeft vast ook geen Tesla wiel in de achterbak liggen... De pechhulp diensten en verzekeringen zijn nog niet bepaald afgestemd op elektrisch rijden, starthulp en/of lege accu 12V of de main daar kan zo'n mannetje M/V niets mee. Voegt dus weinig toe. Afslepen wel, maar dat kan de hulplijn van Tesla ook voor je regelen.