Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lekke band na afloop van garantie

This site may earn commission on affiliate links.
98D5DB67-6E2D-40FC-98CE-8FF93CFD7031.jpeg
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het is toch in de UK (Folkstone) gerepareerd, daar is de ANWB niet actief, ook niet in Frankrijk trouwens waar het begin van de Eurotunnel zit?
Volgens mij kan je anwb ook voor buitenland pech hulp krijgen :
Pechhulp Europa | Wegenwacht® van ANWB

Waar ik dus nog mee zit is of ik een aparte ANWB pechhulp moet hebben voor dit soort situaties of dat ik gewoon Tesla kan bellen.
 
In het geval van de UK wordt de AA gebeld door ANWB. Dat is de zusterorganisatie. Als je lid bent van ANWB kun je ze bellen, als je geen lid bent heeft dat weinig zin. Maar ik denk dat Tesla bellen sneller en effectiever is.
 
Band loopt in een week langzaam leeg. Heb net de Euromaster aan de lijn gehad: zij mogen geen banden plakken van Tesla. Verder ook niet behulpvaardig hoe dan wel, of enige uitleg waarom. Gewoon herhaaldelijk een "mag niet". Banden hebben er 30k opzitten, dus een nieuwe band zal ook wel niet mogen zonder ze alle 4 te vervangen. Had gelijk de kriebels en heb het gesprek beëindigd.

Iemand een tip voor een garage in/nabij Amsterdam, waar je netjes behandeld wordt en er echt naar oplossingen wordt gezocht?
 
Ik begrijp het niet helemaal: banden vallen toch nooit onder garantie (zeer grote uitzonderingen daargelaten)? Is slijtage-onderdeel. Waarom Euromaster toestemming moet hebben van Tesla ontgaat mij dan ook. Iedere bandenboer moet dat kunnen doen. Banden, althans zo is mij verteld, kan je ook per twee (voor OF achter) vervangen.

Ik ben zelf bij Karelsen Banden in Soest, maar ivm APK afkeur heeft TeslaServiceHoofddorp deze maand bij mij er twee nieuwe banden opgezet. Hoop dat je hier wat aan hebt...
 
Last edited:
Band loopt in een week langzaam leeg. Heb net de Euromaster aan de lijn gehad: zij mogen geen banden plakken van Tesla. Verder ook niet behulpvaardig hoe dan wel, of enige uitleg waarom. Gewoon herhaaldelijk een "mag niet". Banden hebben er 30k opzitten, dus een nieuwe band zal ook wel niet mogen zonder ze alle 4 te vervangen. Had gelijk de kriebels en heb het gesprek beëindigd.

Iemand een tip voor een garage in/nabij Amsterdam, waar je netjes behandeld wordt en er echt naar oplossingen wordt gezocht?
Wat een onzin zeg dat 'mag niet van Tesla' van je bandenboer, ik had pas ook een langzaam leeglopende band en die heeft de lokale Profile gewoon gerepareerd. Niet echt in/nabij Amsterdam, maar ik zou gewoon nog een andere bandenboer proberen.
 
"Mag niet van Tesla" is vaak een excuus dat andere bedrijven gebruiken...zelfs een xenon licht bijstellen omdat ze te laag stonden werd ik door 8 verschillende Belgische bedrijven afgewimpeld als "Tesla? Kunnen we niet"

Maar platte band deed ik bij de eerste beschikbare "louche" bandenboer, enigste nadeel was dat ze weigeren het velg met 175Nm vast te maken en claimen 120Nm is meer dan genoeg
 
Band loopt in een week langzaam leeg.
Als het a rato van een bar per week is, zal het vermoedelijk iets anders dan een schroef zijn.

Bij zo een keten is er vaak minder ruimte voor ervaring en analyse, en gaat 't 'm meer om zoveel mogelijk naservice te vermijden. En 4 nieuwe banden verkopen kan je makkelijker aan een junior profiel toevertrouwen dan een ervaren technieker die weet op welke manier er lucht kan ontsnappen uit een band (en velg).

Ik kocht zo een 20" zomerset afgelopen jaar en de banden gaven daar ook continu een verlies aan, van makkelijk een bar per dag tot per week. Mijn eigen banden-specialist (doorverwezen op aanraden van iemand van het lokale SeC zelf!) achterhaalde dat de velg en banden gewoon niet voldoende zuiver gemaakt waren door de vorige bandencentrale en heeft de problemen op de 4 velgen+banden opgelost. Ik zou bijna durven zeggen kosteloos, maar kan het me niet herinneren en in het verleden hebben ze al akkefietjes kosteloos opgelost.
 
Aanhaalkoppel voor de wielmoeren heeft weinig te maken met het gewicht van de auto, maar meer met de qualiteit van het materiaal van de moeren en draadeinden.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het koppel dat de motor kan ontwikkelen bij het optrekken. Jouw auto van 550kg is dan ook een race-auto.
De kwaliteit van moeren en bouten is een gevolg, om dat aanhaalkoppel te kunnen verdragen, niet de oorzaak.
Als je 265Nm op een moer van de gamma zet, dan draait die gewoon kapot.