Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke laadstation?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een lolo 3x16a 11 kw laten aanleggen, vooral ook voor de backoffice waarmee je zakelijk kunt doorbelasten (naar eigen BV).

De HPWC II is erg fraai maar hoe regel je hier de kwh verantwoording op een sjieke manier (dus niet met kwh meter in de meterkast) ? Als je daarvoor dan een extra oplossing als de Maxem moet aanschaffen ben je weer duurder uit dan een lolo ? Of zie ik dat verkeerd ?
 
Als ik de M3 heb ga ik waarschijnlijk de MS vanaf 23:00 schedulen op 3*20A (of 3*16A) en de M3 vanaf 3:00
Veel meer dan een Quooker heb ik 's-nachts niet aan staan qua zware verbruikers.
Als de MS meer tijd nodig heeft dan kan je gaan schuiven naar eerder op de avond.
De MS 's-nachts altijd laden scheelt me zo'n 100 Euro per jaar met altijd overdag laden, dus incidenteel voor 23:00 laden is niet zo duur
 
Ik heb een lolo 3x16a 11 kw laten aanleggen, vooral ook voor de backoffice waarmee je zakelijk kunt doorbelasten (naar eigen BV).

De HPWC II is erg fraai maar hoe regel je hier de kwh verantwoording op een sjieke manier (dus niet met kwh meter in de meterkast) ? Als je daarvoor dan een extra oplossing als de Maxem moet aanschaffen ben je weer duurder uit dan een lolo ? Of zie ik dat verkeerd ?
Puur voor het doorbelasten heb je zeker geen Maxem nodig. Die is vooral handig als je eventueel met meer dan 3x16A zou willen laden en/of wilt voorkomen dat de zekeringen doorslaan.
 
  • Like
Reactions: TheSpank
Vraagje... Zou je een klik aan klik uit schakelaar erin kunnen stoppen om met een afstandsbediening de module aan/uit te schakelen??

Mini inbouw schakelaar KlikAanKlikUit
Je kan onmogelijk het vermogen door deze schakelaar jagen. Wat bij mijn lader en vermoedelijk ook hier, perfect zou kunnen is de voeding van de elektronica onderbreken. Die verbruikt 1,5W + 1W voor de contactor dus dat is geen probleem. Wanneer je wil laden, activeer je dan de elektronica en na communicatie kan die het laden opstarten. Zolang de elektronica niet geactiveerd is, is laden onmogelijk.
 
Een van beide draadjes naar de elektronica doorknippen of losmaken, laten passeren via een sleutelcontact of contactje op afstandbediening of zelfs gewoon een schakelaartje op een plaats die voor externen onbereikbaar is, en doorverbinden.
 
Op de EPC (de controller) zal je waarschijnlijk een klem hebben met CP op, en een andere met PP op.
Daar zitten de twee dunne draadjes van de laadkabel op.
Als je bvb. de CP onderbreekt, kan er niet geladen worden.

(ook proefondervindelijk vastgesteld met een laadkabel waarbij dit draadje los zat;))
 
Dag,

Deze vraag hebben wij (Cohere) vaker langs zien komen. Om deze reden ondersteunen wij per direct het in & uitschakelen van de HPWC II via MyMaxem. Hier kan je ook kWh's verrekenen per pdf overzicht. Hoop dat deze info helpt!
 
Als ik de M3 heb ga ik waarschijnlijk de MS vanaf 23:00 schedulen op 3*20A (of 3*16A) en de M3 vanaf 3:00
Veel meer dan een Quooker heb ik 's-nachts niet aan staan qua zware verbruikers.
Als de MS meer tijd nodig heeft dan kan je gaan schuiven naar eerder op de avond.
De MS 's-nachts altijd laden scheelt me zo'n 100 Euro per jaar met altijd overdag laden, dus incidenteel voor 23:00 laden is niet zo duur
Of beiden aan 8A laten laden. De dalperiode is vermoedelijk toch lang genoeg.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik ga ook voor de Tesla HPWC + Maxem combinatie. Gisteren de HPWC opgehaald in Tilburg, vandaag komt een elektromonteur die ervaring heeft met de Maxem bij mij thuis een kijkje nemen.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Geen idee natuurlijk of onze aansluitingen in de meterkast vergelijkbaar zijn. Maar ben gewoon benieuwd wat er allemaal bij komt kijken. Bij mij iig een bezoekje van Stedin om van 1x35A naar 3x25A te gaan...