Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke zomerbanden hebben jullie er onder liggen?

This site may earn commission on affiliate links.
Zo zie je maar weer.
Ik heb altijd Michelin gehad, nu de Pirelli P-zero met noise-cancelling en de Pirelli bevalt tot nu beter.
Maar goed, ze zitten er nog niet zo lang onder, dus misschien nog even voorzichtig zijn met de conclusies.
Ik heb de Michelin Pilot Super Sport eronder. Prima slijtvaste band. Wel maakte de band de eerste 10.000 km een hinderlijke fluit/zoem toon bij 100 tot 105 km/h. Da's precies de snelheid die ik op de autoweg altijd rij.
Daarnaast cuppen de Michelins nogal. Zij hebben nu nog 5 mm profiel en ze zagen er lustig op los bij alle snelheden tot 80 km/h.
Ik ga ze niet meer kopen.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Ik heb de Michelin Pilot Super Sport eronder. Prima slijtvaste band. Wel maakte de band de eerste 10.000 km een hinderlijke fluit/zoem toon bij 100 tot 105 km/h. Da's precies de snelheid die ik op de autoweg altijd rij.
Daarnaast cuppen de Michelins nogal. Zij hebben nu nog 5 mm profiel en ze zagen er lustig op los bij alle snelheden tot 80 km/h.
Ik ga ze niet meer kopen.

Dat cuppen kan ook aan een verkeert gebruik liggen, bijvoorbeeld door met een verkeerde bandenspanning te rijden of onjuiste uitlijning van de auto. De bandenspanning kan je bij een tesla heel makkelijk zien op het dashboard (iig bij mijn softwareversie).

Uiteraard kan het cuppen ook gewoon komen door een verkeerde bandenkeuze.

Hopelijk hebben de nieuw gekozen banden het tzt minder.
 
  • Informative
Reactions: Timmm
Ik kijk vaak naar de officiële testen van betrouwbare partijen -> levensduur / prijs / grip / geluid / etc. Soms springen minder bekende banden er enorm goed uit. Bij mijn vorige auto echter enorm tevreden over de Michelin Energiesaver -> zuinig en een levensduur van 150.000 km rondom (elk jaar bandenwissel van voor-achter) Normaal kwam ik niet veel verder dan 60-70k voor een setje. Ook met deze banden/auto een nadeel: in de sneeuw was het echt behelpen (veel minder grip) en bij ons op het grindpad bleef er een handvol steentjes tussen profiel hangen :eek: (was dus blij dat er na 100.000 km wat minder profiel op zat waardoor het een stuk beter ging :))
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
Ik heb de Michelin Pilot Super Sport eronder. Prima slijtvaste band. Wel maakte de band de eerste 10.000 km een hinderlijke fluit/zoem toon bij 100 tot 105 km/h. Da's precies de snelheid die ik op de autoweg altijd rij.
Daarnaast cuppen de Michelins nogal. Zij hebben nu nog 5 mm profiel en ze zagen er lustig op los bij alle snelheden tot 80 km/h.
Ik ga ze niet meer kopen.
Juist.
Ook bij mij is het snelle cuppen de reden dat ik ze niet meer neem.
 
Ik heb net 4x Petlas PT741 19" 245 45 r19 gekocht, ook in runflat, voor 112 euro/band een stuk interessanter voor prive rijders, ik zal laten weten hoe ze bevallen… Volgens de reviews een prima band.

Even een tussenstand over de Petlas na flink wat kms:
Werkelijk prima banden. Hiervoor had in de OEM Michelins zomerbanden en daarvoor de OEM 4seiz Goodyears. Petlas vanaf mei 2019 bijna 17.000km gereden, heb het idee dat de slijtage een stuk minder is dan de Michelins. In ieder geval een stuk stillere en comfortabelere banden dan de Michelin en prima grip. Door de regengoot weinig last van aquaplaning, maar ik weet niet hoe ze het op sneeuw doen... maar ja, een zomerband he en zeer vriendelijk geprijst. Ik ga ze zeker weer kopen! Een EU-made ROF band in Tesla maat voor ruim 100 euro vind je verder nergens...
 
Wilde deze week de zomerbanden terugzetten en omdat de oude op waren gelijk maar 4 nieuwe Pilot Sport 4S besteld. Is er paniek bij de bandenboer omdat mijn oude achterbanden 265 ipv 245 breed zijn. Ik wist uberhaupt niet dat ik achter bredere banden had. Dacht dat dat alleen destijds bij de P+ en bij een bepaald type Model X het geval was. Bandenzaak weigert nu om achter de 245 te plaatsen en heeft 265 voor me besteld. Moet nu maandag terug. Zijn er meer 100D rijders met bredere originele 21" achter. M'n 19" winterbanden zijn wel gelijk maar die zijn nog van m'n vorige model S :)
 
Wilde deze week de zomerbanden terugzetten en omdat de oude op waren gelijk maar 4 nieuwe Pilot Sport 4S besteld. Is er paniek bij de bandenboer omdat mijn oude achterbanden 265 ipv 245 breed zijn. Ik wist uberhaupt niet dat ik achter bredere banden had. Dacht dat dat alleen destijds bij de P+ en bij een bepaald type Model X het geval was. Bandenzaak weigert nu om achter de 245 te plaatsen en heeft 265 voor me besteld. Moet nu maandag terug. Zijn er meer 100D rijders met bredere originele 21" achter. M'n 19" winterbanden zijn wel gelijk maar die zijn nog van m'n vorige model S :)
Klopt inderdaad en is ook noodzakelijk. Je hebt namelijk ook een verschillende J maat velg.
Ik heb zelf Michelin Pilot Sport en Continental Sport Contact. De Michelins produceren veel geluid. Ik ben content met de Conti’s.
Continental Tires
Je bandenboer kan ze ook TO bestellen met geluiddempend foam.
 
Even een tussenstand over de Petlas na flink wat kms:
Werkelijk prima banden. Hiervoor had in de OEM Michelins zomerbanden en daarvoor de OEM 4seiz Goodyears. Petlas vanaf mei 2019 bijna 17.000km gereden, heb het idee dat de slijtage een stuk minder is dan de Michelins. In ieder geval een stuk stillere en comfortabelere banden dan de Michelin en prima grip. Door de regengoot weinig last van aquaplaning, maar ik weet niet hoe ze het op sneeuw doen... maar ja, een zomerband he en zeer vriendelijk geprijst. Ik ga ze zeker weer kopen! Een EU-made ROF band in Tesla maat voor ruim 100 euro vind je verder nergens...

Bezuinigen op banden is zeker bij auto’s zoals Tesla’s zeer onverstandig.
 
  • Disagree
Reactions: P51D
Klopt inderdaad en is ook noodzakelijk. Je hebt namelijk ook een verschillende J maat velg.
Ik heb zelf Michelin Pilot Sport en Continental Sport Contact. De Michelins produceren veel geluid. Ik ben content met de Conti’s.
Continental Tires
Je bandenboer kan ze ook TO bestellen met geluiddempend foam.
Oei, ik had hiervoor juist Continentals maar op mijn vorige auto goeie ervaringen met Michelins en op bandenfora gelezen dat de 4S'en flink langer mee gaan. Dus besloten om terug te gaan naar Michelin. Niet echt stil gestaan bij het geluid. Heb inderdaad de foam zien zitten toen mijn oude banden er af gingen. Vroeg me al af waar dat voor was.

Ik dacht dat de J maat van mijn velgen voor en achter gelijk was maar ik zal dat nog even nakijken.
 
Tesla Bjorn heeft ook een aantal tests gedaan met dan zelfs chineese banden. Het effect was zeker niet altijd negatief.

Bij diverse bandentests zijn C merk banden meegenomen en zonder uitzondering presteerden ze zwak.

Het lijkt mij niet dat Teslabjorn de faciliteiten en kundigheid heeft om ook maar in de buurt te komen van het niveau van die tests.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Oei, ik had hiervoor juist Continentals maar op mijn vorige auto goeie ervaringen met Michelins en op bandenfora gelezen dat de 4S'en flink langer mee gaan. Dus besloten om terug te gaan naar Michelin. Niet echt stil gestaan bij het geluid. Heb inderdaad de foam zien zitten toen mijn oude banden er af gingen. Vroeg me al af waar dat voor was.

Ik dacht dat de J maat van mijn velgen voor en achter gelijk was maar ik zal dat nog even nakijken.
J maat blijkt inderdaad te verschillen. Achter 10 en voor 9.
Eerste rit met de nieuwe Michelins en het bandengeluid is inderdaad dramatisch. Hoop dat dat nog beter gaat worden.