Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Damn, net geen leuk telefoontje gehad. Auto staat blijkbaar nog in Tilburg. Levering met een week uitgesteld.
:scared::scared::scared::scared::scared::scared::scared::scared:

Sinds gisteravond terug van weekje Italiē, met de bedoeling om mijn S vandaag donderdag af te halen, want die zou de afgelopen week zijn gearriveerd. Zou, inderdaad...
Maandag telefoontje van Tesla, zag ik bij gemiste oproepen. Terugbellen gaf alleen maar een halfwerkende answering service met 'Voor Neeerlands Kies 1' in loop. Frustrerend. Toch nog bericht kunnen achterlaten. Woensdag nog extra mailtje gestuurd met vraag wat er aan de hand is en dat ik donderdag nog steeds zal klaar staan voor de afhaling. Daarop reply dat door 'logistieke vertragingen de wagen donderdag niet afgehaald kan worden' met de vraag contact op te nemen om een nieuwe datum af te spreken. Vanuit een file in Duitsland gebeld en te horen gekregen dat de S nog in Tilburg staat, daar geassembleerd moet worden en pas volgende week dinsdag in Aartselaar zal arriveren, daar klaargemaakt wordt en donderdag 27 pas afgehaald kan worden, ten vroegste 12u. Dus dat onmiddellijk zo afgesproken. "En als het vroeger lukt, bel me dan zeker..."
ik kan je zeggen dat ik mijn terugkeer helemaal anders had gepland, met de rest van de week nog een paar dagen verlof om er met de S van te genieten. Serieuze domper op de feestvreugde, dus.

Het is een schrale troost dat ik niet de enige blijk te zijn. Want ik vroeg me al af of er door mijn verlof (ik was toch niet in het land, dus mijn S was minder dringend) misschien een foutje in de planning was geslopen.

In elk geval nog even dit, want het moet er eens uit : Aaaaarrrrggghhhhhhhhhhh !!!

Tip voor volgende week, bij de echte afhaling... : een extra goody of wag of hoe je het ook noemt, is wel op zijn plaats als compensatie voor nog eens een week wachten.
 
Tip voor volgende week, bij de echte afhaling... : een extra goody of wag of hoe je het ook noemt, is wel op zijn plaats als compensatie voor nog eens een week wachten.

:rolleyes: Sterkte, een week is wel te overleven.
twee jaar geleden schoof de levering op met maanden per keer. (Ik zou even moeten berekenen welke compensatie we nog tegoed hebben.)

in ieder geval kan uw avatar nog een beetje blijven staan... "Soon to be happy S driver":wink:
 
LOL @ 'Soon To be' :smile:
En inderdaad respect voor wie ooit nog veel langer heeft moeten wachten !

Log net in My Tesla in en zie de nieuwe datum van 27 aug staan, maar ook dit :

image.jpg


"De Tesla-fabriek is uw Model S aan het bouwen."

Dat was een tijd geleden een mooi moment, maar gebruiken ze ook voor de assemblage in Tilburg, blijkbaar ?
 
Het is een schrale troost dat ik niet de enige blijk te zijn. Want ik vroeg me al af of er door mijn verlof (ik was toch niet in het land, dus mijn S was minder dringend) misschien een foutje in de planning was geslopen.

Niet vergeten dat de wagens met de boot komen en die door weersomstandigheden of vertraging bij het aandoen van tussenliggende havens (stakingen etc) al eens een paar dagen vertraging kan hebben. Tesla moet dit ook ondergaan. Als het van Tesla afhangt gaan de wagens zo snel als het kan naar de nieuwe eigenaar want dan worden zij betaald.

- - - Updated - - -

"De Tesla-fabriek is uw Model S aan het bouwen."

Dat was een tijd geleden een mooi moment, maar gebruiken ze ook voor de assemblage in Tilburg, blijkbaar ?

Zo is dat en wanneer hij klaar is voor de uitlevering zie je ook nog een andere status. Dan weet je dat hij in Aartselaar is.
 
Last edited:
Niet vergeten dat de wagens met de boot komen en die door weersomstandigheden of vertraging bij het aandoen van tussenliggende havens (stakingen etc) al eens een paar dagen vertraging kan hebben. Tesla moet dit ook ondergaan. Als het van Tesla afhangt gaan de wagens zo snel als het kan naar de nieuwe eigenaar want dan worden zij betaald.

Dat begrijp ik perfect, hoor. Heb via werk ook te maken met vertraging in levering van gegeerde computers, bv.

- - - Updated - - -

Zo is dat en wanneer hij klaar is voor de uitlevering zie je ook nog een andere status. Dat weet je dat hij in Aartselaar is.

Die status zag ik elders in een post al eens en wou ik vandaag ook 'screenshotten,' maar zal voor volgende week zijn. Geduld is een schone deugd.
 
Sinds gisteravond terug van weekje Italiē, met de bedoeling om mijn S vandaag donderdag af te halen, want die zou de afgelopen week zijn gearriveerd. Zou, inderdaad...
Maandag telefoontje van Tesla, zag ik bij gemiste oproepen. Terugbellen gaf alleen maar een halfwerkende answering service met 'Voor Neeerlands Kies 1' in loop. Frustrerend. Toch nog bericht kunnen achterlaten. Woensdag nog extra mailtje gestuurd met vraag wat er aan de hand is en dat ik donderdag nog steeds zal klaar staan voor de afhaling. Daarop reply dat door 'logistieke vertragingen de wagen donderdag niet afgehaald kan worden' met de vraag contact op te nemen om een nieuwe datum af te spreken. Vanuit een file in Duitsland gebeld en te horen gekregen dat de S nog in Tilburg staat, daar geassembleerd moet worden en pas volgende week dinsdag in Aartselaar zal arriveren, daar klaargemaakt wordt en donderdag 27 pas afgehaald kan worden, ten vroegste 12u. Dus dat onmiddellijk zo afgesproken. "En als het vroeger lukt, bel me dan zeker..."
ik kan je zeggen dat ik mijn terugkeer helemaal anders had gepland, met de rest van de week nog een paar dagen verlof om er met de S van te genieten. Serieuze domper op de feestvreugde, dus.

Het is een schrale troost dat ik niet de enige blijk te zijn. Want ik vroeg me al af of er door mijn verlof (ik was toch niet in het land, dus mijn S was minder dringend) misschien een foutje in de planning was geslopen.

In elk geval nog even dit, want het moet er eens uit : Aaaaarrrrggghhhhhhhhhhh !!!

Tip voor volgende week, bij de echte afhaling... : een extra goody of wag of hoe je het ook noemt, is wel op zijn plaats als compensatie voor nog eens een week wachten.

Mmmm, dat van die goody-bag vind ik geen slecht idee.

Het is inderdaad wel fijn te lezen dat we hier niet de enige zijn die een week langer moeten wachten.

Ik vind het vooral jammer dat we hier deze week nog verlof hadden, en we al vanalles gepland hadden. oa Tour de Belgique
Dat is volgende week niet meer uitvoerbaar wegens een berg werk die zich in mijn verlof heeft opgestapeld.
 
"Vroeger" was er wel eens een container te laat. En aangezien niet alle drie stukken in één container zitten, levert dat dit soort problemen op.

Ik ben overigens benieuwd wanneer de volledig assemblage naar Tilburg komt. Nu is het vooral een fiscale assemblage om importrechten te verlagen.
Ik begreep enkele weken geleden van een makelaar dat de testbaan al is aangelegd in het nieuwe DC in Tilburg.
 
Zie onderstaand mailtje van vanmiddag van Tesla DES:

(Er zijn kennelijk dus wat dingen gewijzigd in Tilburg met een weekje vertraging tot gevolg. Stond op eind Augustus namelijk.
Nouja, dat weekje red ik ook nog wel:smile:, binnenkort een blije Teslarijder erbij!!:biggrin:

Beste Paul,

Zoals maandag besproken is uw Model S is de oversteek per schip begonnen en verwachten we deze in de week van 7 september gereed te hebben voor levering. We hebben recent onze assemblagelijn in Tilburg verhuisd (naar een andere locatie in Tilburg) en zijn daar met een nieuw assemblageproces begonnen. Uw auto zal in Tilburg meerdere testen na assemblage krijgen (die voorheen deels in Amerika werden gedaan) waardoor we pas na deze testen de leverdag kunnen inplannen, dit zal circa 3 dagen voor de mogelijk levering zijn. Uiteraard zorgen we ervoor dat uw auto zo snel als mogelijk gereed is voor levering.

Aldus Thomas van Tesla
 
Eergisteren definitief de bestelling van onze 2de Tesla doorgezet. Mijn vrouw is ook om.
Het is S70D geworden. Zwart, Next Gen Black seats, autopilot, Pano en 19"

Vandaag via Thomas vernomen dat levering eind november of begin december gaat plaats vinden. Het aftellen is begonnen......(en dat voor de 2de keer..)
In december wordt onze oprit een nog mooier plaatje.:wink:
 
Zie onderstaand mailtje van vanmiddag van Tesla DES:

(Er zijn kennelijk dus wat dingen gewijzigd in Tilburg met een weekje vertraging tot gevolg. Stond op eind Augustus namelijk.
Nouja, dat weekje red ik ook nog wel:smile:, binnenkort een blije Teslarijder erbij!!:biggrin:

Beste Paul,

Zoals maandag besproken is uw Model S is de oversteek per schip begonnen en verwachten we deze in de week van 7 september gereed te hebben voor levering. We hebben recent onze assemblagelijn in Tilburg verhuisd (naar een andere locatie in Tilburg) en zijn daar met een nieuw assemblageproces begonnen. Uw auto zal in Tilburg meerdere testen na assemblage krijgen (die voorheen deels in Amerika werden gedaan) waardoor we pas na deze testen de leverdag kunnen inplannen, dit zal circa 3 dagen voor de mogelijk levering zijn. Uiteraard zorgen we ervoor dat uw auto zo snel als mogelijk gereed is voor levering.

Aldus Thomas van Tesla

Ik heb net de bevestiging binnen en kom er regelmatig.
Zal zaterdag eens informeren water in de nieuwe locatie gebeurd.
Er is op dit moment minder aanvoer want er staan buiten op de oude en nieuwe locatie slechts een 40 tal nieuwe kentekenloze T's.

Dit zal mijn nieuwe worden!
Geen streep onder het type nr! Is me een te duur streepje.

88736e547469abab204dd4b5b0e22f65.jpg