Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas krijg je van je DS niet de naam van de boot. Je krijgt alleen een nette mail dat hij (met de boot) uit New York vertrokken is voor de grote oversteek. Dan is het zelf uitzoeken op welk boot hij zou kunnen staan. Hoe dit eventueel uit te vlooien is, kun je lezen in de post eerder in dit draadje. Moet je alleen hopen dat je DS niet enkele dagen gewacht heeft met je te informeren want dan is hij ineens sneller hier dan jij denkt! Is dan ook weer een leuke verrassing. Succes.
 
Helaas krijg je van je DS niet de naam van de boot. Je krijgt alleen een nette mail dat hij (met de boot) uit New York vertrokken is voor de grote oversteek. Dan is het zelf uitzoeken op welk boot hij zou kunnen staan. Hoe dit eventueel uit te vlooien is, kun je lezen in de post eerder in dit draadje. Moet je alleen hopen dat je DS niet enkele dagen gewacht heeft met je te informeren want dan is hij ineens sneller hier dan jij denkt! Is dan ook weer een leuke verrassing. Succes.

Was er wel bekend hoe lang het duurt voordat hij met de trein in NY aankomt? De mijne is gisteren in transit gegaan.

De 'volg de boot en zoek het uit' linkjes:

Samen met Phil_BE begin oktober het één en ander uitgezocht en toen kwamen we tot de conclusie dat de betreffende containers meegaan op een lijndienst van MAERSK vanaf de Oostkust naar Rotterdam, en wel de



  • http://classic.maerskline.com/link/?page=brochure&path=/routemaps/newnetwork/MEIS/TA2 EAB.
    • Ze vertrekken af New York (Newark) naar Rotterdam
  • https://classic.maerskline.com/frameset.jsp
  • (Schedules - by Port) zoek je op de haven (Newark) en kun je dan terugvinden op welke boot ze mee gaan. Ik kreeg de 24ste bericht van mijn DS dat mijn Model S New York verlaten heeft dus heb ik gezocht in dat tijdsbestek.

  • Op dezelfde pagina (Schedules - by vessel), kun je dan één voor één terugvinden welke bestemmingen en het vaarschema wat de betreffende schepen hebben. Dan denk ik dat het, in mijn geval, de "MAERSK KENTUCKY" is welke de 21ste vertrokken is en de enigste is in dit tijdsbestek die Rotterdam aan doet.

    Uit zijn vaarschema is dus op te maken dat hij de 14de december lost in Rotterdam aan de APM2 terminal op de 2e Maasvlakte.

    Maersk Fleet leert dat de "MAERSK KENTUCKY" momenteel onderweg is in de Golf van Mexico met een snelheid van 4,72 knopen.
 
Was er wel bekend hoe lang het duurt voordat hij met de trein in NY aankomt? De mijne is gisteren in transit gegaan.

De 'volg de boot en zoek het uit' linkjes:

Bij mij ging de wagen op 30-10-2015 onderweg vanuit Fremont en kreeg ik 24-11-2015 bericht van de DS dat de container op de boot New York verlaten had. Uiteindelijk moet dat laatste wat eerder zijn geweest in mijn beleving. Want al op 09-12-2015 kreeg ik bericht van de DS voor een afspraak tot levering die uiteindelijk op 15-12-2015 heeft plaatsgevonden. Als de container inderdaad de 30-12 vertrokken zou zijn, dan had hij geloof ik pas de 13de december pas aangekomen in Rotterdam. Dus... laat je vooral verrassen.
 
Die van mij moet er met de powerboat achteraan worden gebracht ;) productie nog niet gestart maar de DS geeft aan dat levering wel gewoon half maart zal worden. Geeft ze niet heel veel marge...

Same here. DS zegt half maart. Mijn collega - die overigens VIN +1 dan die van mij heeft - zijn auto is sinds donderdag in productie. Die van mij nog niet. Maar vermoed dat het dan wel voor deze of uiterlijk volgende week moet zijn.
 
Same here. DS zegt half maart. Mijn collega - die overigens VIN +1 dan die van mij heeft - zijn auto is sinds donderdag in productie. Die van mij nog niet. Maar vermoed dat het dan wel voor deze of uiterlijk volgende week moet zijn.
Ik zal wel weer een stekkertje of schroefje hebben gekozen wat moeilijk leverbaar is...Heb al VINs voorbij zien komen die lager maar ook hoger liggen, zit zelf in 1230xx