Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe weet je dat de jouwe op die boot zit? Mijn DS kon me dat niet zeggen, ik weet het via via.. ;)

Ik heb via-via gehoord dat mijn auto op de Jamaica staat maar volgens mijn DS staat de auto nog in de states...Ik ben heel benieuwd wat ik rond 12 maart te horen krijg als de Jamaica weer uit Rotterdam is vertrokken. Of ik krijg dan ineens bericht dat de auto klaar is voor een week erna of ik krijg dan te horen op welke boot de auto wél staat.

Ik accepteer maar gewoon dat het eind maart wordt, leuk is anders maar wat doe je eraan :)
 
Hoe weet je dat de jouwe op die boot zit? Mijn DS kon me dat niet zeggen, ik weet het via via.. ;)

Normaal moet de DS dat kunnen zien (zodra de boot geboekt is).
Ikzelf weet het nu niet van mijn DS maar was enkele weken geleden in Aartselaar langs geweest en dan hebben ze ons doorgeven op welke boot de wagens zaten. Ze moeten dat kunnen zien in hun systeem.

Vandaag heeft trouwens mijn DS wel doorgeven dat - als alles goed gaat - uitlevering gepland is voor de laatste week van maart.
 
Normaal moet de DS dat kunnen zien (zodra de boot geboekt is).
Ikzelf weet het nu niet van mijn DS maar was enkele weken geleden in Aartselaar langs geweest en dan hebben ze ons doorgeven op welke boot de wagens zaten. Ze moeten dat kunnen zien in hun systeem.

Vandaag heeft trouwens mijn DS wel doorgeven dat - als alles goed gaat - uitlevering gepland is voor de laatste week van maart.

Wat ik begreep is dat er sinds december via Houston wordt verscheept (VINs in containers die daar worden geladen). De DES weten hier nog niets van en naar wat ik begreep krijgen die minder informatie dan dat wij weten te verkrijgen via andere kanalen.
'Mijn' container is ook in Houston geladen. Schip vaart via New Orleans -> Miami -> LeHavre -> Antwerpen naar Rotterdam. Per container staan er 4 VIN's genoteerd.
 
Wat ik begreep is dat er sinds december via Houston wordt verscheept (VINs in containers die daar worden geladen). De DES weten hier nog niets van en naar wat ik begreep krijgen die minder informatie dan dat wij weten te verkrijgen via andere kanalen.
'Mijn' container is ook in Houston geladen. Schip vaart via New Orleans -> Miami -> LeHavre -> Antwerpen naar Rotterdam. Per container staan er 4 VIN's genoteerd.

@Justah, via Welke weg ben je er achter gekomen? Is dat via die man op SpeakEV of heb je een lijst van VIN's? lijkt er op dat je ongeveer in de zelfde levering period zit als ik.
Dank.
 
Het verlossende mailtje. D-Day donderdag 1600. Hopelijk komt er niets tussen…..
Ik snap niet dat er meerdere mensen vorige week teleurgesteld moesten worden en dat ze nu deze week opeens wel op tijd aan anderen kunnen uitleveren terwijl sommige van vorige week nog geen nieuwe datum hebben. Worden de P modellen voorgetrokken of is mijn DS niet competent genoeg?

Overigens geen kritiek of zo naar jou toe Zuid5, ik hoop voor je dat het inderdaad dan opgehaald kan worden zonder verder oponthoud.
 
Ik ben eens benieuwd.
Vanaf morgen is mijn configuratie gelocked.
Benieuwd hoe lang het wachten is voor hij in productie gaat.
Heb de sheet al aangevuld. Hopelijk is de richtdatum "eind mei" niet te variabel. Begin juli val ik zonder auto en wil ik met de Tesla op vakantie.
Krijg je in België dan automatisch na die 2 weken een VIN nummer of hoe zit dat?
 
RoyZ @ SpeakEV is de man die je kan vertellen welke container je moet volgen. Die kun je dan weer volgen via track-trace en vervolgens de boot via marinetraffic.com

Thanks Justah, hij geeft aan dat ik op de Maersk Montana zit ETA 11 maart in Rotterdam en 14 Maart in Tilburg.
Ben benieuwd hoe waar de gegevens zijn, maar ze lijken wel over een te komen met de inschatting van de DS.
 
Ik ben eens benieuwd.
Vanaf morgen is mijn configuratie gelocked.
Benieuwd hoe lang het wachten is voor hij in productie gaat.
Heb de sheet al aangevuld. Hopelijk is de richtdatum "eind mei" niet te variabel. Begin juli val ik zonder auto en wil ik met de Tesla op vakantie.
Krijg je in België dan automatisch na die 2 weken een VIN nummer of hoe zit dat?
Congrats!

VIN toewijzing is beetje variabel en zegt uiteindelijk niet zoveel. Einde van kwartaal gaat besteed worden aan klanten in Noord-Amerika, eerste periode nieuwe kwartaal (April) gaat de productie voor EU weer gelijk de band op. Afhankelijk van je plek in de rij en hoeveel geluk (of pech) je hebt met transport en aansluiting wordt het dan eind mei of juni...


Thanks Justah, hij geeft aan dat ik op de Maersk Montana zit ETA 11 maart in Rotterdam en 14 Maart in Tilburg.
Ben benieuwd hoe waar de gegevens zijn, maar ze lijken wel over een te komen met de inschatting van de DS.
Mooie vent he ;) heb je ook containernummer van hem gehad?

Mijn VIN zit in de container op de Jamaica daar heb ik niet zoveel twijfel over. Ik denk alleen dat er het e.e.a. gescheiden is en dat mijn DS de andere kant van de scheiding volgt.

Ik snap niet dat er meerdere mensen vorige week teleurgesteld moesten worden en dat ze nu deze week opeens wel op tijd aan anderen kunnen uitleveren terwijl sommige van vorige week nog geen nieuwe datum hebben. Worden de P modellen voorgetrokken of is mijn DS niet competent genoeg?

Overigens geen kritiek of zo naar jou toe Zuid5, ik hoop voor je dat het inderdaad dan opgehaald kan worden zonder verder oponthoud.

Dat is dus waar ik op doelde vorige week. Omdat ze ergens een steek laten vallen en alles al helemaal vol zit schuift het niet ff 1:1 door maar loopt het alleen maar verder in de soep.
 
Ik snap niet dat er meerdere mensen vorige week teleurgesteld moesten worden en dat ze nu deze week opeens wel op tijd aan anderen kunnen uitleveren terwijl sommige van vorige week nog geen nieuwe datum hebben. Worden de P modellen voorgetrokken of is mijn DS niet competent genoeg?

Overigens geen kritiek of zo naar jou toe Zuid5, ik hoop voor je dat het inderdaad dan opgehaald kan worden zonder verder oponthoud.


Sorrt Ivo ik heb geen idee hoe ze de volgorde bepalen, zeker na jou deceptie. Weet je al wat er aan schortte waardoor ze niet konden leveren op 27 februari?
 
Mooie vent he ;) heb je ook containernummer van hem gehad?

Mijn VIN zit in de container op de Jamaica daar heb ik niet zoveel twijfel over. Ik denk alleen dat er het e.e.a. gescheiden is en dat mijn DS de andere kant van de scheiding volgt.



@Justah, Yes ik heb ook een container nummer en tracker. Nu maar volgen en uitzien naar 11 maart als mij band aan eigen bodem zet
 
HMMMMM, DS Erik gemaild auto reply dat hij deze week niet aanwezig is maar bij belangrijke berichten DS Ruud kan mailen. Aldus gedaan waarna een auto reply volgde dat hij vandaag niet aanwezig is maar bij belangrijke berichten zijn collega Erik kan mailen. :crying::crying:

Nou ja we wachten nog maar even geduldig af uiteindelijk zal ik me ook tot de gelukkigen mogen scharen :smile:
 
Sorrt Ivo ik heb geen idee hoe ze de volgorde bepalen, zeker na jou deceptie. Weet je al wat er aan schortte waardoor ze niet konden leveren op 27 februari?
Oponthoud (bij andere auto's). Volgens mijn DS was er niets mis met mijn auto, maar gewoon niet aan toegekomen (hoe weten ze dan dat er niets mis is?)

Wat ik ook vreemd vind: toen ik in week 7 gebeld werd met de vraag wanneer we de aflevering zouden plannen kon de auto elke dag van de week wel opgehaald worden. Echter door drukte in mijn agenda heb ik gevraagd voor een oplevering op zaterdag van week 8. Maandag van week 8 krijg ik via email de bevestiging: het wordt zeker zaterdag van week 8, neem goede zin mee! En vervolgens krijg ik 1 dag voor oplevering te horen: nee, gaat toch niet door, oponthoud, het wordt eind week 9.

Ik heb al een afspraak staan voor de auto voor heel week 10, maar op deze manier weet ik niet of dat haalbaar is.
 
Oponthoud (bij andere auto's). Volgens mijn DS was er niets mis met mijn auto, maar gewoon niet aan toegekomen (hoe weten ze dan dat er niets mis is?)

Ik neem aan dat hij bedoelt dat er geen reden is om aan te nemen dat er iets mis is met je auto.

Ik heb vorig jaar een proefrit mogen maken in een 70D en sindsdien kan ik alleen nog maar denken aan het moment dat ik ooit hopelijk zo'n mooie auto kan kopen. Ik kan mij haast niet voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om te moeten wachten. Heel veel sterkte nog en ik ben overtuigd dat je een geweldige tijd tegemoet gaat met je nieuwe aanwinst! Wel foto's delen als je hem in ontvangst neemt :smile:
 
Ik ben eens benieuwd.
Vanaf morgen is mijn configuratie gelocked.
Benieuwd hoe lang het wachten is voor hij in productie gaat.
Heb de sheet al aangevuld. Hopelijk is de richtdatum "eind mei" niet te variabel. Begin juli val ik zonder auto en wil ik met de Tesla op vakantie.
Krijg je in België dan automatisch na die 2 weken een VIN nummer of hoe zit dat?

Eind Mei lijkt me realistisch (productie start dan laatste week Maart / eerste helft April... zodra er niets meer voor de VS gemaakt kan worden wat in Q1 nog geleverd kan worden...) Maar... als ze dat niet halen, dan is Juni voor Tesla wel weer prio vanwege kwartaaleinde, dus Juli haal je... (maar geen zekere 4 weken speling voor je detailer...).
 
Aflevering in mijn geval was prima. In december besteld met een geschatte opleverdatum eind februari / begin maart. Het leek in eerste instantie richting maart te gaan, maar uiteindelijk heb ik hem (85D) met veel plezier afgelopen woensdag opgehaald!

Dan heb je veel mazzel gehad heb ook een 85D in bestelling staan zal denk ik toch aan de specs liggen dan waarom jij hem nu al rijd geen idee maar het is je van harte gegund ;-)))