Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wat! Een! Bak!

Ze stond heerlijk te glimmen, ontzettend enthousiast medewerker van Tesla gekregen (Erik) en lekker rondgetufd vandaag. Had de kids bij schoonouders achtergelaten, en na het ophalen even wezen lunchen met vriendin, en als je dan terugloopt naar zo'n glimbak... Man man.. Heerlijk gevoel.

Thuis voor het eerst aan de lolo en meteen netjes 50km/h laden.

Had geen piep overigens rond de 125.

Ik heb de insane stand nog niet aangehad, dat dit weekend ff testen..:)

Kijk..dat is een review ! Ik krijg er een grijns van van oor tot oor :biggrin::biggrin:

have fun!
 
Heb net een demo-P85D gekocht. Ik had liever een beige interieur ipv zwart.
Maar het verschil van bijna 25k met de huidige nieuwprijs maakt veel goed.

Proficiat met de koop.:cool:
Voor dat prijsvoordeel zou ik ook een toegiften doen.

En weet dat een beige interieur na zekere tijd zwart wordt en dat een zwart interieur nooit beige wordt… . :tongue:

- - - Updated - - -

Wat! Een! Bak!

Ze stond heerlijk te glimmen, ontzettend enthousiast medewerker van Tesla gekregen (Erik) en lekker rondgetufd vandaag. Had de kids bij schoonouders achtergelaten, en na het ophalen even wezen lunchen met vriendin, en als je dan terugloopt naar zo'n glimbak... Man man.. Heerlijk gevoel.

Thuis voor het eerst aan de lolo en meteen netjes 50km/h laden.

Had geen piep overigens rond de 125.

Ik heb de insane stand nog niet aangehad, dat dit weekend ff testen..:)

Gefeliciteerd met je nieuwe bolide Hans, veel plezier ermee gewenst ( zal niet ontbreken !! )
 
Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb gisteravond voor het eerst met de ludicrous knop gespeeld:

https://vimeo.com/156934789

[emoji16]

Dus! :) Toen je in Duitsland was, toch? :)

- - - Updated - - -

Kijk..dat is een review ! Ik krijg er een grijns van van oor tot oor :biggrin::biggrin:

have fun!

Tnx, toen ik net naar buiten keek... *zwijmel* .. Dan weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Alsof ik weer 16 ben en m'n eerste puch kocht...;)

- - - Updated - - -

Gefeliciteerd en heel veel rijplezier. Het is inderdaad (wie overtuig ik eigenlijk?) een geweldige auto.

Tnx!

- - - Updated - - -

Proficiat met de koop.:cool:
Voor dat prijsvoordeel zou ik ook een toegiften doen.

En weet dat een beige interieur na zekere tijd zwart wordt en dat een zwart interieur nooit beige wordt… . :tongue:

- - - Updated - - -



Gefeliciteerd met je nieuwe bolide Hans, veel plezier ermee gewenst ( zal niet ontbreken !! )

Tnx!!
 
Wat! Een! Bak!

Ze stond heerlijk te glimmen, ontzettend enthousiast medewerker van Tesla gekregen (Erik) en lekker rondgetufd vandaag. Had de kids bij schoonouders achtergelaten, en na het ophalen even wezen lunchen met vriendin, en als je dan terugloopt naar zo'n glimbak... Man man.. Heerlijk gevoel.

Thuis voor het eerst aan de lolo en meteen netjes 50km/h laden.

Had geen piep overigens rond de 125.

Ik heb de insane stand nog niet aangehad, dat dit weekend ff testen..:)

Congrats! Geniet ervan man!
 
Geweldig hè, de mijne is vorig weekend binnen geweest om de coating te laten nakijken en is ook nog eens gepoetst en met dat aangenamen winterzonnetje staat die nu ook weer te schitteren alsof hij nieuw is :biggrin:

Wat! Een! Bak!

Ze stond heerlijk te glimmen, ontzettend enthousiast medewerker van Tesla gekregen (Erik) en lekker rondgetufd vandaag. Had de kids bij schoonouders achtergelaten, en na het ophalen even wezen lunchen met vriendin, en als je dan terugloopt naar zo'n glimbak... Man man.. Heerlijk gevoel.

Thuis voor het eerst aan de lolo en meteen netjes 50km/h laden.

Had geen piep overigens rond de 125.

Ik heb de insane stand nog niet aangehad, dat dit weekend ff testen..:)
 
In dit topic der ongeduldigen een verslag van de overstap van het heiligdom van de Classics naar het nieuwe walhalla van de Autopilot. Na mijn eerste Tesla te hebben besteld in april 2011, deze na een wachttijd van 2,5 jaar, ja newbies op dit forum kunnen zich deze eeuwigheid niet indenken, op 25-11-2013 mogen afhalen. Op dat moment nog geen meter in een Tesla gereden, de eerste rit was de thuisreis na het afhalen. Na twee jaar en 40.000 heerlijke kilometers zou ik mijn tweede nieuwe drivetrain krijgen. Mijn Model S wordt opgehaald door een jonge Tesla medewerker en ... crasht op een stilstaande file. De opnamen op de Blackvue dashcam zijn veelzeggend. Tesla doet er ruim een maand over om mijn auto te repareren. Als ik de MS ophaal en rond de auto loop zie ik tot mijn schrik dat beide velgen vóór licht zijn beschadigd, ook dat nog.
Tesla lost alle problemen en zorgen zeer ruimhartig op. Waar Tesla niks aan kan doen, is dat een kentekenplaat tijdens de botsing is verdwenen. Betekent een '1-tje' op de beide nieuwe kentekenplaten. Vanaf dat moment heb ik een 'schadeauto'. Dat zit tussen de oren en is een almaar zeurend pijntje.
Vanaf dat moment raak ik overgevoelig voor de hoge prijzen die voor auto's van vóór december 2013 kunnen worden gevraagd en blijkbaar ook betaald. Ook de verlokkingen van de Autopilot sneer ik niet langer, zoals te doen gebruikelijk, weg.
Als ik niet langer met die zeurende knaagkever in mijn hoofd wil leven, komt guru AnalisyZ John in beeld. Hij weet de knaagkever te lijf te gaan met een identiek uitgevoerde Model S, 1 jaar jonger en met Autopilot. De auto is van René Z., van 28-2-2015 en dus voorzien van Autopilot. René heeft zich als erkend autogek verwend door in de snoepwinkel van Tesla uitbundig rond te grabbelen.
De Model S gaat in de verkoop met een pittige vraagprijs. Geen zorgen, René krijgt zijn nieuwe per eind januari van dit jaar. Ik heb dus twee maanden de tijd om een koper te vinden via leasebijtellingvrij.nl. En dan gaat het fout, nou ja, niet echt, maar toch. Mijn Model S is binnen een week verkocht en moet ook binnen een week geleverd worden. En dan gaat er opnieuw iets zaniken tussen de oren, hoe kom ik die tijd door. Ik breng de auto in top showroom conditie en breng met een bezwaard gemoed de MS naar Almere. Met een short-lease Ford Focus ga ik huiswaarts.
Dan begin ik iets te doen dat ik de eerste keer dat ik een Model S kreeg helemaal niet deed. Ik ga kijken wanneer René zijn nieuwe auto krijgt. Ik probeer, net als alle onduldigen hier in koor doen, te achterhalen wanneer de nieuwe auto gereed is, op de boot gaat en wordt afgeleverd. Het wordt veel erger dan de vroeger soms voorkomende kwellende 'periodieke onthouding'.
De nieuwe Model S van René loopt uitstel na uitstel op. Ik doe voor de buitenwacht alsof rijden met de Ford Focus geen kwelling is. Op het moment dat ik dat zeg verandert de zeurende pijn tussen de oren in steeds hinderlijker pijnscheuten. Hoewel ik me groot tracht te houden ziet ook René dat ik inmiddels diepe dalen in mijn dopamine spiegel moet ervaren. Zonder dat hij zelf een afleverdatum heeft voor zijn nieuwe auto maken we een afspraak de auto over te dragen.
Op 26 februari rijdt René met zijn vrouw Karin de nieuweling voor de deur op ons eiland. De auto staat er strak en zonder schade bij. Een maand geleden heeft ie wel een nieuwe Q versie drivetrain gekregen en is nu dan ook muisstil. Na een zeer geanimeerd gesprek en een korte rondleiding door onze stolp, schrijven we de auto over en breng ik René en Karin terug naar Noordwijk. Als aardigheidje heeft René een eenvoudig modelletje van de Model S mee. 20 cm lang en gemaakt door Tesla van restmateriaal. Heel leuk.
De terugreis alleen doe ik rustig aan en probeer natuurlijk als eerste de wondere wereld van de Autopilot. Wow wat gaat dat meteen goed en ontspannen. De auto staat op de standaard 19" velgen en Goodyear RSA banden met 68 dBa. Die combinatie blijkt extreem stil te rijden, een groot verschil met de Classic. Verder voelt alles solider aan en zien de vele detailverbeteringen er vertrouwenwekkend uit.
Nu de auto nog verder op smaak brengen met vier grijze 21" turbinevelgen, Michelin Pilot Super Sport banden en het zwarte piano voorzien van carbon. Als laatste nog een BlackVue dashcam en de auto is weer helemaal naar wens.
René hoeft geen 3 maanden te wachten, hij mag zijn nieuwe kind komende dinsdag 1 maart al afhalen. René, veel plezier met je nieuwe troetelkind.
Tenslotte een woord van dank aan René Z. en AnalisyZ John.
Eind goed, al goed.

IMG_3568.jpg
 
Last edited:
Het was weer leuk om te lezen Wim:smile:
Zo een miniatuur heb ik ook nog ergens liggen.
Deze zat in de geschenkbox die ik tijdens de wachtijd van de eerste MS van tesla mocht ontvangen voor mijn 50ste verjaardag.
IMG_3552.JPG
IMG_3551.JPG


3 jaar later drink ik nog steeds koffie uit deze tas, er is niks meer van de naam "tesla" te bespeuren, er zijn stukken af, maar toch blijft dit mijn tesla tas!:wink:
tesla tas.jpg
 
Last edited:
Geniet idd maar max van de AP auto! :cool:, en René jij nog wat voorpret (nog een weekje?) met je 90D en dan ook jij max genieten! :smile:

Ik ben blij dat ik de match heb kunnen maken waardoor jullie allebei een upgrade konden doen.:smile:
 
Last edited:
Ik kan er wel voor zorgen dat je over 3 weken al een auto hebt hoor:wink:
Maar van de reguliere bestellingen van eind oktober / begin november zijn ze ook nog niet allemaal geleverd. Ik denk dat de latere bestellers voor een voorraadauto zijn gegaan (of een duurdere, want af en toe lijkt het alsof de PD's nog steeds iets sneller gepland worden) Met bestelling december verwacht ik overigens dat je Maart nog wel haalt.... en anders wordt het eind Mei / Juni vanwege de kwartaalstrategie....