Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Oke de track-trace container is van de Jamaica af, nu hopen dat alles ook echt klopt ;)
De Jamaica is trouwens al bijna in Rotterdam. De Montana ligt nog in Antwerpen die vertrekt rond 14:00 vandaag en is aankomende nacht rond 02:00 in Rotterdam volgens het schema.
 
Gisteren hebben we de Tesla in Tilburg op kunnen halen, nette ontvangst, goede uitleg.
Jammer dat de fabriek net die dag stil lag, alhoewel ik persoonlijk het monteren van een achteras en accupakket niet zo spannend vind.

Dat een deukje in een sierlijst door 2 kwaliteitscontroles kon komen, snapte de DS ook niet. Dat was nou weer jammer.

Eerste indrukken van de auto bevestigen de testrit, erg fijne auto om mee te rijden. De autopilot was meteen al een uitkomst in een kleine file, werkt dan echt netjes.
 
Dat een deukje in een sierlijst door 2 kwaliteitscontroles kon komen, snapte de DS ook niet. Dat was nou weer jammer.
En Ivo-G had al 'spots' in zijn lak die ze ook niet hadden gezien. Men werkt overduidelijk onder grote druk de laatste periodes..Heb je iets afgesproken over het herstel?

Mooi om te horen dat het bevalt!

Fabriek stil lag ?
Ze waren met iedereen een Touchscreen aan het analyseren/troubleshooten ;)
 
Gisteren hebben we de Tesla in Tilburg op kunnen halen, nette ontvangst, goede uitleg.
Jammer dat de fabriek net die dag stil lag, alhoewel ik persoonlijk het monteren van een achteras en accupakket niet zo spannend vind.

Dat een deukje in een sierlijst door 2 kwaliteitscontroles kon komen, snapte de DS ook niet. Dat was nou weer jammer.

Eerste indrukken van de auto bevestigen de testrit, erg fijne auto om mee te rijden. De autopilot was meteen al een uitkomst in een kleine file, werkt dan echt netjes.

Proficiat !
Hoe gaan ze de deukjes verhelpen?
Nog tips?
Morgen om 12:00 mag ik hem in ontvangst nemen. Als de DS vandaag niet belt dat er iets met het scherm is....:wink:
 
En Ivo-G had al 'spots' in zijn lak die ze ook niet hadden gezien. Men werkt overduidelijk onder grote druk de laatste periodes..Heb je iets afgesproken over het herstel?
Toen ik mijn DS via mail over de gevonden defecten informeerde, raadde hij me aan een afspraak te maken bij een servicecenter om ernaar te laten kijken. Aangezien de wrapper reeds met mijn auto bezig is, is wegpoetsen / overspuiten nu geen optie, maar ik zal het wel laten zien voor de records zeg maar.

Het lijkt er bijna op dat ze door de drukte de gok erop wagen dat het SeC de problemen op mag lossen NA aflevering. Eenmaal dat je getekend hebt is de auto in jouw bezit / verantwoordelijkheid, en strikt genomen niet meer hun probleem.
 
Het lijkt er bijna op dat ze door de drukte de gok erop wagen dat het SeC de problemen op mag lossen NA aflevering. Eenmaal dat je getekend hebt is de auto in jouw bezit / verantwoordelijkheid, en strikt genomen niet meer hun probleem.
Dat zullen ze je wel willen laten geloven maar dat gaat geen stand houden. Zaken waarvan men niet mag verwachten dat jij het kan of gaat beoordelen en die je meldt direct na constatering ook al is dat na de aflevering zullen ze toch echt moeten gaan verhelpen. Het is dan nog steeds de verantwoording van Tesla om aan te tonen dat het defect er niet was bij de aflevering. Dat is met een deukje nog wel te doen maar iets wat onder de lak zit kan maar op 1 plek veroorzaakt worden en dat is de fabriek. Dat je dan hebt afgetekend op een A4-tje doet niets af aan de plicht van Tesla om de 'schade' te verhelpen. Tesla zal moeten bewijzen dat het defect er niet was bij aflevering.
In het geval van een deukje kan men opvoeren dat jij de auto hebt bekeken en getekend hebt voor "geen deukjes" en dat het QA proces dit ook niet aangeeft. Maar als jij bij de aflevering gewoon zegt, "hier zit een deukje" en een notitie op de afleverpapieren maakt zullen ze het gewoon moeten herstellen.
 
Dat zullen ze je wel willen laten geloven maar dat gaat geen stand houden. Zaken waarvan men niet mag verwachten dat jij het kan of gaat beoordelen en die je meldt direct na constatering ook al is dat na de aflevering zullen ze toch echt moeten gaan verhelpen. Het is dan nog steeds de verantwoording van Tesla om aan te tonen dat het defect er niet was bij de aflevering. Dat is met een deukje nog wel te doen maar iets wat onder de lak zit kan maar op 1 plek veroorzaakt worden en dat is de fabriek. Dat je dan hebt afgetekend op een A4-tje doet niets af aan de plicht van Tesla om de 'schade' te verhelpen. Tesla zal moeten bewijzen dat het defect er niet was bij aflevering.
In het geval van een deukje kan men opvoeren dat jij de auto hebt bekeken en getekend hebt voor "geen deukjes" en dat het QA proces dit ook niet aangeeft. Maar als jij bij de aflevering gewoon zegt, "hier zit een deukje" en een notitie op de afleverpapieren maakt zullen ze het gewoon moeten herstellen.
Mijn punt is daarom ook: zorg dat je de tijd neemt om goed te inspecteren. Ik had het me voorgenomen maar eenmaal daar, de spanning, blijdschap, kinderen die net iets te enthousiast zijn, het gevoel dat ik kreeg van "oei, de DS moet nog door naar de volgende" (hoe lang ik had qua tijd was dus niet duidelijk aangegeven), kwam er niet echt veel terecht van een gedegen inspectie.