Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn levering staat gepland voor vijdagmiddag, onder voorbehoud van de RDW. De RDW heeft
een storing waardoor ze geen kenteken kunnen afgeven. Misschien pas donderdag.
Heeft iemand hier ook eens last van gehad?

En andere vraag is : mag je met de Tesla over de grens wanneer je WEL al verzekerd bent maar
nog niet in bezit bent van de verzekeringspapieren("groene kaart")?
:rolleyes:
 
Mijn levering staat gepland voor vijdagmiddag, onder voorbehoud van de RDW. De RDW heeft
een storing waardoor ze geen kenteken kunnen afgeven. Misschien pas donderdag.
Heeft iemand hier ook eens last van gehad?

En andere vraag is : mag je met de Tesla over de grens wanneer je WEL al verzekerd bent maar
nog niet in bezit bent van de verzekeringspapieren("groene kaart")?
:rolleyes:
Als je een bewijs hebt van voorlopige dekking mag je in principe rijden. Ik heb mijn verzekeraar achter zijn broek gezeten en toen vrij snel via e-mail een groene kaart gekregen. Ik vraag me af of binnen de EU die groene kaart verplichting nog echt wel bestaat (vrij verkeer enzo)
 
Een groene kaart is een internationaal verzekeringsbewijs. De kaart ziet er overal in Europa hetzelfde uit, het bewijs is dus voor iedereen herkenbaar en te ‘lezen’. Daarom is het wel handig om een groene kaart bij je te hebben wanneer je gaat reizen met de auto, ook al is het niet verplicht. Een zwart-wit kopie is in principe ook al voldoende. Het mag zelfs een ander verzekeringsbewijs zijn. Als alle relevante verzekeringsgegevens er maar op staan. De politie kan binnen de EU in centrale registers nakijken of je verzekerd bent. In Nederland gaat dit op eenvoudige wijze via de RDW.

Groene kaart niet verplicht
Andorra, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland

Originele groene kaart verplicht
Albanië, België, Bosnië (en Herzegovina), Israël, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije, Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië en Wit-Rusland

Je moet gewoon even om Belgistan heen rijden.
 
Toch even verduidelijken dat de ontvangst gisteren top was.
De DeS gaf me gisteren echt een goed gevoel. Ik had mijn lijstje met "checks" bij. Alles was perfect inorde. Elke vraag werd onmiddellijk bekeken.

Ik wou bvb weten of het verwijderen van de "rear facing seats" omkeerbaar was omdat ik gelezen had dat er een borgmoer was die kon wegzakken. Onmiddellijk is er iemand van de werkplaats een schroef komen losdraaien om het te verifiëren.
Voor de rest had ik niet veel uitleg nodig. Na al die filmpjes en het forum weet je het meeste wel te vinden.

Ik ben dan een beetje verloren gereden! ;-) Nog wat file op AP erbij... een bandenwissel.(TST 20")

Bij de bandencentrale had ik preventief een uitlijning gevraagd.(echt een aanrader) Daar bleek dat mijn rechts voorwiel 5mm teveel naar achter staat. Ze raadden me aan om het best te melden omdat hij juist uit fabriek komt. Heb dan gezegd dat ze er beter niets aan deden en het gewoon op rapport vermeldden.

De DeS heeft me al teruggebeld, hij gaat het doorgeven aan service.


Als je dan een half uurtje rondrijdt uw spotify test...de homelink programmeert... ben je ineens alle stress van de voorbije drie maanden kwijt. Fenomenale auto!

Enkel de UHFS vind ik wat beperkt, maar ik ben geen kenner. Mss moet ik eens wat bass aanpassingen doen en eens een liedje spelen dat goed is om te testen.

View attachment 180703 View attachment 180704 View attachment 180705 View attachment 180706 View attachment 180707 View attachment 180708 View attachment 180709 View attachment 180710


Gefeliciteerd met je ride Noelis !

Veel veilige kilometers gewenst !
 
Mijn levering staat gepland voor vijdagmiddag, onder voorbehoud van de RDW. De RDW heeft
een storing waardoor ze geen kenteken kunnen afgeven. Misschien pas donderdag.
Heeft iemand hier ook eens last van gehad?

En andere vraag is : mag je met de Tesla over de grens wanneer je WEL al verzekerd bent maar
nog niet in bezit bent van de verzekeringspapieren("groene kaart")?
:rolleyes:

Nice Paulo, dan ben ik wss net voor je. Ik ben er vrijdag om 12.00 uur!!!
 
Zojuist een update op myTesla wat een verrassing......."Uw geschatte levertijd is 16 juni 2016 - 23 juni 2016" :)

Lucky boy,

ik heb gisteren een mailtje van de DS gekregen dat het zeker eind augustus wordt (bestelling geplaatst 8 april 2016 met geruststelling dat ik voor onze nationale feestdag op 21 juli zou kunnen meeparaderen), dat betekent een levertermijn van anderhalve maand extra. Het verlof in de Provence met onze Tessie valt dus in het water, het zal nog met de huidige Hyundai i40 zijn.

Maar de beloning zal des te mooier zijn eens het zoemtuig er is. Alleen duurt het wachten zo lang....
 
Ik rij zelf met een S70 (dus lager voltage en trager laden), en laden aan 3x16A komt hier overeen met 55km/u. Dus 3x32A zou zeker +/- 110km/u moeten kunnen laden. Die 85km/u van jou lijkt me eerder de waarde die je met een 3x24A (dus de nieuwe) zou halen. Check nog eens? Je brengt nu waarschijnlijk toch de helft van de dag in en rond je auto door :p
 
Ik rij zelf met een S70 (dus lager voltage en trager laden), en laden aan 3x16A komt hier overeen met 55km/u. Dus 3x32A zou zeker +/- 110km/u moeten kunnen laden. Die 85km/u van jou lijkt me eerder de waarde die je met een 3x24A (dus de nieuwe) zou halen. Check nog eens? Je brengt nu waarschijnlijk toch de helft van de dag in en rond je auto door :p
misschien is je laadpaal begrensd op 3X25A als je display op percentage zet ipv km dan kan je zien met hoeveel kw je oplaad... in mijn geval 3x25A 18kw
 
Update:
20-3 bevestigd: levertijd eind mei-juni
12-4 e-mail facelift: productie op schema, zou geen gevolgen voor de levertijd hebben
17-4 e-mail levertijd: nu eind juni-juli
23-4 in productie
30-4 'uw Tesla is af en onderweg van de fabriek'
19-5 telefoontje van DES: die 'mooie rooie' staat op de boot (Maersk Missouri)
20-5 Maersk Missouri vertrekt uit Norfolk richting Antwerpen (ETA 28-5, 23.00 uur)
28-5 Maersk Missouri komt aan in Antwerpen (in de avond)
01-6 eindfactuur in MyTesla
08-6 telefoontje van DES: aflevering in week 24 (13-17 juni) is mogelijk (eind deze week definitief inplannen)
15-6 aflevering definitief ingepland: 20 juni 2016 vanaf ca. 12.00 uur

Het is nu echt bijna zover. Aflevering is ingepland, kenteken doorgekregen voor de verzekering, morgen centjes overmaken en dan aftellen tot maandag. We gaan met de trein (ja, met de trein, dat ik dit op mijn leeftijd nog mee mag maken!) van Hoofddorp via Schiphol naar Tilburg Centraal. Onze DES is zo vriendelijk om ons daar rond 12.00 uur op te pikken (altijd spannend zo'n blind date!). Daarna laten wij ons verrassen.

De 20" zomerset ligt vanaf morgenmiddag klaar. Gelukkig voldoende tijd om ze te coaten en het zorgt bovendien voor de nodige afleiding tijdens het weekend. En afleiding zal die volwassen kerel van 54 jaar hard nodig hebben.

Tot nu toe ervaren wij de contacten met Tesla als buitengewoon plezierig en correct. Dat hebben wij echt nog nooit zo meegemaakt. Bizar dat dit zo opvalt, want als je zoveel geld op een auto (of iets anders) stuk slaat, dan zou zo'n behandeling toch gewoon standaard moeten zijn. Een prima gevoel dus en het belooft alle goeds voor de toekomst!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Rick A.