Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Lucky boy,

ik heb gisteren een mailtje van de DS gekregen dat het zeker eind augustus wordt (bestelling geplaatst 8 april 2016 met geruststelling dat ik voor onze nationale feestdag op 21 juli zou kunnen meeparaderen), dat betekent een levertermijn van anderhalve maand extra. Het verlof in de Provence met onze Tessie valt dus in het water, het zal nog met de huidige Hyundai i40 zijn.

Maar de beloning zal des te mooier zijn eens het zoemtuig er is. Alleen duurt het wachten zo lang....

Jammer :( zal ik binnenkort ook wel te horen krijgen dan.
 
Jahhhhh, morgen mag ik om 16:00 de auto ophalen. Wel erg spannend. Vooral omdat we meteen
ermee naar parijs gaan.
Ik wil morgen dan vooral de belangrijkste features and don't's weten zodat ik niet ergens noodgedwongen
moet stoppen :eek:

Noodgedwongen stoppen? Welnee. Gewoon op het middenscherm bovenin de navigatie en onderin de energie monitor op trip zetten en met het wattpedaal spelen terwijl je zo nu en dan eens naar het eindpercentage kijkt. Wordt het spannend, gewoon 10 minuten 10 km/uur langzamer rijden en zien wat er gebeurd.
 
Wow 3% bij de eerste rit? Heftig, denk dat iedereen in de auto in de stress raakt.

Maarre ......... Tilburg - Parijs haal ik niet in 1 rit. Ik zal toch ergens aan de Suc moeten?!:p
Welnee, je kunt met de Tesla en jouw rechtervoet erg nauwkeurig zo goed als leeg aankomen.
Zie hieronder mijn eerste ervaring (met 2km restant bij lader aangekomen): Range anxiety? wasda?
 

Attachments

  • rangeanxiety.jpg
    rangeanxiety.jpg
    203.4 KB · Views: 54
  • Funny
  • Like
Reactions: HWS and vdvoorde
Net telefoontje gehad,
Komende dinsdag om 15u ophalen in Antwerpen.
Zou normaal in Latem moeten geleverd zijn, maar hij staat nog op Antwerpen geprogrammeerd.
Ze kunnen gerust naar Latem laten komen, maar zal dan een weekje later zijn, aangezien ze nu nog transport regelen.
Hij schrok er niet van dat ik de verplaatsing naar Antwerpen erbij neem.
 
Net telefoontje gehad,
Komende dinsdag om 15u ophalen in Antwerpen.
Zou normaal in Latem moeten geleverd zijn, maar hij staat nog op Antwerpen geprogrammeerd.
Ze kunnen gerust naar Latem laten komen, maar zal dan een weekje later zijn, aangezien ze nu nog transport regelen.
Hij schrok er niet van dat ik de verplaatsing naar Antwerpen erbij neem.

Welke kleur heb je gekozen?

Gisteren stond er een refreshed midnight silver klaar in Latem, eerste keer dat ik een refreshed in deze kleur zag. Heel mooi, blij met mijn keuze!
 
Welnee, je kunt met de Tesla en jouw rechtervoet erg nauwkeurig zo goed als leeg aankomen.
Zie hieronder mijn eerste ervaring (met 2km restant bij lader aangekomen): Range anxiety? wasda?
Ik weet nog dat ik op de dag van aflevering na een middag lol besloot om toch nog even naar de kick-off presentatie van Fastned in Amsterdam te rijden. Ter plekke natuurlijk alle laadpalen bezet, en superchargers bestonden toen nog niet (tja, vroeger..). Uiteindelijk 's avonds na een spannende rit met 0% de auto thuis in de garage gezet. Mooie eerste dag was dat.
 
  • Funny
Reactions: HWS
Update :D:

28/02/2016 Order placed
12/03/2016 Order confirmed
(estimated delivery end May - begin June)
31/03/2016 e-mail regarding new rims
(estimated delivery is shifted to June - begin July)
12/04/2016 confirmation that I will receive the facelift
13/04/2016 production started
20/04/2016 production ended
(estimated delivery shifted back to end May - begin June)
19/05/2016 e-mail regarding option to upgrade to 75Kw battery (which I don't)
17/06/2016 DELIVERED
forum.jpg