Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Gefeliciteerd ! mijn bestelling is op 5 dec gefinaliseerd - geplande levering staat op maart/begin april...
zeg jij het maar -;) accuraat ?, nee, indicatief. Hou het maar op het voorjaar en zeer waarschijnlijk in Q1 - stock-markt gedreven zeg maar !
Tsja....best bijzonder, de dag ervoor (5 dec) was de indicatie op tesla.com eind feb, en 6 dec eind maart. Initiële bevestiging nadat auto definitief was eind maart / medio april en nu weer eind feb / medio april. Gaat een beetje heen en weer zeg maar. Mijn bestelling was overigens al net voor de prijsverhoging van de MS 60 bekend bij Tesla NL. Ach, afwachten maar...Aan de andere kant, wellicht zijn dan de AP1 basisfuncties op AP2 beschikbaar, we gana het zien. In de tussentijd kan ik hier nog wel even inlezen en nuttige informatie achterhalen.

@Edi99, is waarschijnlijk niet jouw eerste Tesla?

Mvg Daniel
 
Alles wat je wilt weten is hier te vinden -;) wel een beetje bomen en het bos zeg maar -
die ervaring had ik ook - op 5 dec. stond bij het configuratie scherm nog eind feb, zodra ik gefinaliseerd had kreeg ik terug "maart/april". Werd inderdaad net gewijzigd. Nu goed - paar weken meer/minder maakt niet zo veel uit.. Is inderdaad niet mijn eerste. Rij Tesla sinds 23 sep 2013, 10:00 uur -;) net gisteren door de 163.000 km gegaan. En nu op naar de deep machine learning en AP 2.0.. wordt revolutionair. Binnen twee jaar rijden "we" autonoom.
 
Er zijn een paar wijzigingen doorgevoerd in de Model S configurator:
- Alles uitvoeringen hebben nu premium stoelen, next gen is verwijderd
- Grijze stoelen zijn verwijderd, ultra white in de plaats.
- De Obeche hout opties zijn verdwenen. Alleen de keus tussen bruin of zwart essenhout en carbon fiber.
De standaard stoelen lijken inderdaad van het model nextgen, premium is niet standaard zo te zien, verschil met de standaard stoelen is dat de premium stoelen geheel leder zijn.
 
Inderdaad, zie nu ook pas dat de normale witte kleur niet meer te verkrijgen is. Is mijn autootje toch vrij uniek (70 en wit). Als ik nu mijn opties aan vink maar dan met een 60 dan kom ik gewoon €5000 duurder uit. Daar zit €2000 in voor de verbeterde autopilot, maar goed je bent verplicht die te nemen als je autopilot wil. Toch best wel stukje duurder dus....

Zijn deze stoelen verbeterd tov de oude stoelen?
 
De "gewone" stoffen stoelen hebben nu eigenlijk het model van de next generation stoelen. De premium stoelen hebben ook stoelventilatie en verstelbare hoofdsteunen (dat laatste weet ik niet 100% zeker). Als de nextgen stoelen zijn besteld en de auto wordt in 2016 nog geproduceerd, zijn dit dus echt de oude nextgen stoelen (dus zonder verstalbare hoofdsteunen en stoelventilatie), als hij in 2017 in productie gaat, worden de nieuwe premium stoelen (met verstelbare hoofdsteunen en stoelventilatie) geïnstalleerd ipv de lederen nextgen stoelen. Dit heeft een DeS mij gisteren verteld.

Mijn auto staat vooralsnog gepland om in de 3e week januari te worden geproduceerd, dus die zal dan als het goed is gaan worden afgeleverd met de premium stoelen.
 
Inderdaad, zie nu ook pas dat de normale witte kleur niet meer te verkrijgen is. Is mijn autootje toch vrij uniek (70 en wit). Als ik nu mijn opties aan vink maar dan met een 60 dan kom ik gewoon €5000 duurder uit. Daar zit €2000 in voor de verbeterde autopilot, maar goed je bent verplicht die te nemen als je autopilot wil. Toch best wel stukje duurder dus....

Zijn deze stoelen verbeterd tov de oude stoelen?
Ja, per 23 november een algemene prijsstijging van € 2.300 euro en verbeterde (alhoewel nog niet qua vrijgegeven mogelijkheden) autopilot ad € 2.000 extra, dan zit je daar inderdaad bijna op. Heb je ook nextgen stoelen, of de stoffen variant?
 
Ja, per 23 november een algemene prijsstijging van € 2.300 euro en verbeterde (alhoewel nog niet qua vrijgegeven mogelijkheden) autopilot ad € 2.000 extra, dan zit je daar inderdaad bijna op. Heb je ook nextgen stoelen, of de stoffen variant?
Ik heb wel de nextgen ja. Oh stoelventilatie mis ik echt wel, dat had m'n Kia ook en was toch bijzonder lekker in de zomer (veel meer gebruikt dan stoelverwarming). Hoop dat deze premium stoelen ook van betere kwaliteit zijn, want de nextgen stoelen zijn echt zeer matig (zit goed, maar uiterlijk).
 
Het cadeau onder de boom is gearriveerd.

image1-4-2.jpg
 
IMG_6934.JPG


Om de verkoop wat stimuleren wordt op voorraadwagens weer extra korting toegekend...weliswaar enkel die met AP1 hardware.

Wel goed kijken ... ;-)

Naar verwachting zullen er dinsdag t/m vrijdag nog heel veel nieuwe S'en en X'en afgeleverd gaan worden. Ik lees er niet zoveel over.

Laat hier eens wat horen als je in die gelukkige categorie zit?

Gisteren opgehaald, nu aftellen naar de update voor AP2.0, want dat zelf sturen is toch wel weer wennen!
 
Ik ben helemaal nieuw op dit forum, maar heb wel al veel enthousiaste verhalen gelezen en veel nuttige tips (voor oa de vakantie gelezen) waarvoor dank. Goed te lezen dat ik niet de enige ben die zo ongeduldig is. Ik word thuis al bijna vreemd aangekeken als ik weer eens over een tesla begin.

Heb de MS op 3 nov besteld en kreeg gisteren te horen dat deze in productie is gegaan.
Levertijd is februari - begin maart.
 
  • Like
Reactions: Firebird