Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Voor degene die zich enorm afvraagt of het Tesla gelukt is de sierstrip van mijn auto te vervangen (helemaal niemand natuurlijk): We gaan richting 1 maand BMW X5 voor het vervangen van de sierstrip boven de bestuurdersdeur.

1 Maand BMW X5 van SIXT, wil niet weten wat het ze kost.

Wat je terecht aanhaalt, wat kost dat wel niet!!?? Dat moet toch op een andere manier oplosbaar zijn? X5 is natuurlijk helemaal niet verkeerd maar de gang van zaken geeft de pret van een nieuwe bolide wel een zurige (na)smaak.

En dat maakt het nog zuurder: dan wordt er zo'n hele dure (en op zich goede) oplossing uit de kast gehaald die helaas voor geen van de partijen voor tevredenheid zorgt. Peewee wil gewoon rijden met zijn nieuwe aanwinst en Tesla NL zit ook niet te wachten op de factuur van Sixt.
 
Wat je terecht aanhaalt, wat kost dat wel niet!!?? Dat moet toch op een andere manier oplosbaar zijn? X5 is natuurlijk helemaal niet verkeerd maar de gang van zaken geeft de pret van een nieuwe bolide wel een zurige (na)smaak.

En dat maakt het nog zuurder: dan wordt er zo'n hele dure (en op zich goede) oplossing uit de kast gehaald die helaas voor geen van de partijen voor tevredenheid zorgt. Peewee wil gewoon rijden met zijn nieuwe aanwinst en Tesla NL zit ook niet te wachten op de factuur van Sixt.

Conclusie: Er dient beter gecontroleerd te worden bij het klaarzetten van de auto VOOR aflevering.
Deze auto mocht nooit afgeleverd worden en de klant moest gewoon een iets langere wachttijd gekregen hebben.
Dan konden ze het tenminste intern bij Tesla oplossen, is er een minder ontevreden klant en dienden ze geen vervangend vervoer te regelen. Ze hebben trouwens een ( of meerdere ) spray boots in Tilburg voor herspuiten van (kleine) lakfouten... .
 
Conclusie: Er dient beter gecontroleerd te worden bij het klaarzetten van de auto VOOR aflevering.
Deze auto mocht nooit afgeleverd worden en de klant moest gewoon een iets langere wachttijd gekregen hebben.
Dan konden ze het tenminste intern bij Tesla oplossen, is er een minder ontevreden klant en dienden ze geen vervangend vervoer te regelen. Ze hebben trouwens een ( of meerdere ) spray boots in Tilburg voor herspuiten van (kleine) lakfouten... .
Mijn auto heeft er 3 weken gestaan, ook dat helpt niet...
 
Ik heb vorige week mijn tweede Tesla besteld. Rijd nu ruim 3 jaar in een Model S85 pre-auto pilot.
Ga switchen naar een 75D met Premium pakket en enhanced autopilot.
Toen ik bestelde, stond er levering maart en dat is nu nog steeds zo, verder valt me op dat, lezend door deze thread de bestellingen redelijk voorspelbaar zijn vwb levertijd, dat is goed.
Wel bijzonder misschien: 19 december besteld, 26 december definitief geworden en ik heb gelijk een VIN nummer gekregen, dat lees ik hier niet als standaard, en ook bij mijn vorige Tesla werd het VIN nummer later pas toegekend.
Ik houd het natuurlijk zeer goed in de gaten.. spannend, ik kan niet wachten om al die vernieuwingen te ervaren
 
Ik heb vorige week mijn tweede Tesla besteld. Rijd nu ruim 3 jaar in een Model S85 pre-auto pilot.
Ga switchen naar een 75D met Premium pakket en enhanced autopilot.
Toen ik bestelde, stond er levering maart en dat is nu nog steeds zo, verder valt me op dat, lezend door deze thread de bestellingen redelijk voorspelbaar zijn vwb levertijd, dat is goed.
Wel bijzonder misschien: 19 december besteld, 26 december definitief geworden en ik heb gelijk een VIN nummer gekregen, dat lees ik hier niet als standaard, en ook bij mijn vorige Tesla werd het VIN nummer later pas toegekend.
Ik houd het natuurlijk zeer goed in de gaten.. spannend, ik kan niet wachten om al die vernieuwingen te ervaren
Mijn auto had ook direct een VIN nummer!
 
Vanochtend de app eens geopend. Ik zag dat mijn auto geladen was en de nieuwe software had gekregen. En inderdaad, 5 minuten later telefoon, hij staat klaar. Ga hem vanmiddag ophalen. Heb nu aan 3 mensen gevraagd of de nieuwe koplampen er in zitten en alle 3 zeiden ja. Ben benieuwd.
 
  • Like
Reactions: Riestad
Vreemd, die van mij is 21-11 bevestigd en ik heb inmiddels een melding dat hij klaar is en onderweg vd fabriek naar de haven Schermafbeelding 2017-12-30 om 11.59.48.png
Ik wil natuurlijk niemand ongerust maken, maar een belletje kan geen kwaad;-)

Geschatte leverdatum is late January/February
 
Vreemd, die van mij is 21-11 bevestigd en ik heb inmiddels een melding dat hij klaar is en onderweg vd fabriek naar de havenView attachment 269922
Ik wil natuurlijk niemand ongerust maken, maar een belletje kan geen kwaad;-)

Geschatte leverdatum is late January/February

Ik zal er eens een mailtje aan wagen. Heb al eerder in deze thread gelezen dat de status bij navraag meteen een paar stappen oversloeg. Ik zou niet verbaasd zijn als de status niet automatisch aangepast wordt - en dan kan zo’n handmatige actie natuurlijk achterlopen zo rond de feestdagen. Ik hou jullie op de hoogte.