Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn status is gisteren avond verandert naar onderweg naar de haven. Vervolgens is afgelopen nacht de ETA verandert van eind februari naar maart-april. Nu hecht ik er niet zoveel waarde aan aangezien bij iedereen constant alle ETA's en statussen veranderen zonder dat er een peil op te trekken is maar stiekem baal je toch een beetje. Laten we maar eens afwachten.
Limbo dit typte ik eerder deze week, dus gebeurd bij meerdere mensen :)
 
Jawel, tenminste dat vertelde die Mw van Teska mij afgelopen week. Komt 20 feb aan, dan rekenen op een week transport baar Tilburg en ruim een week assemblage. Dan wordt je gebeld voir een afspraak. Zit je dus half maart....

... en dat miet ook wel, want ik heb mijn huidige auto verkocht, in te leveren in 4e week maart. :D
 
Jawel, tenminste dat vertelde die Mw van Teska mij afgelopen week. Komt 20 feb aan, dan rekenen op een week transport baar Tilburg en ruim een week assemblage. Dan wordt je gebeld voir een afspraak. Zit je dus half maart....

... en dat miet ook wel, want ik heb mijn huidige auto verkocht, in te leveren in 4e week maart. :D

Dacht dat het sneller zou gaan. Enfin. Ik kom je niet tegen 16 mei!:p
 
Aanname: MS wordt vanaf Houston verscheept: in dat geval gaat ie vandaag aan boord van de Maersk Kentucky.
AEA7DB66-CF58-4671-9A84-91A0180C08C7.jpeg
Alternatief is dat hij op 2 februari in Norfolk (VA) aan boord gaat, maar inschepen in Houston is plausibel: op de satelliet foto van de terminal waar de Maersk Kentucky ligt, is een heel groot parkeerterrein voor auto's te zien - en ze staan neus aan neus, zij aan zij, dus geen reguliere parkeerplaats. Dat zou wel betekenen dat ze pas hier in de container gaan - en kan ook verklaren waarom er toch al krassen op nieuw geleverde auto's zitten... Als de status op maandag naar 'aan boord' gaat, is de stelling van verschepen via Houston bewezen :). Ik hou jullie op de hoogte.
 
Hebben ze aangepast naar:
  • Geschatte levertijd: Maart - Begin april
Aanname: MS wordt vanaf Houston verscheept: in dat geval gaat ie vandaag aan boord van de Maersk Kentucky.
View attachment 276128
Alternatief is dat hij op 2 februari in Norfolk (VA) aan boord gaat, maar inschepen in Houston is plausibel: op de satelliet foto van de terminal waar de Maersk Kentucky ligt, is een heel groot parkeerterrein voor auto's te zien - en ze staan neus aan neus, zij aan zij, dus geen reguliere parkeerplaats. Dat zou wel betekenen dat ze pas hier in de container gaan - en kan ook verklaren waarom er toch al krassen op nieuw geleverde auto's zitten... Als de status op maandag naar 'aan boord' gaat, is de stelling van verschepen via Houston bewezen :). Ik hou jullie op de hoogte.
Ik kijk er naar uit. Leverdatum is wel nog niet veranderd naar maart/april zoals bij andere. Hopelijk blijft dit zo. Zou wel vreemd zijn dat we allemaal op dezelfde boot zitten en dat we toch verschillende leverdatum hebben . Mss dat er over de assemblage toch nog ff duurt ?
 
De Maersk Kentucky is een kade opgeschoven en ligt nu echt bij een container terminal:
867384B4-8B18-4505-8D25-317E0BF5566F.jpeg
vertrek volgens schema om 07:00 uur (ik neem aan LT, dus 14:00 NL tijd). Ik bedacht me nog twee redenen waarom Houston de voorkeur zou kunnen hebben over verschepen via Norfolk:
  1. Afstand Fremont - Norfolk is 2900 mijl. Afstand Fremont - Houston is 1900 mijl. En zeetransport is vele malen goedkoper als over land.
  2. Als je van Fremont naar Houston gaat, blijf je in de zuidelijke = warme / droge Staten. Zou me niets verbazen als ze pas in Houston in de container gaan en tot die tijd "open" op de truck (of trein?) vervoerd worden. Kans dat de auto's dan blootgesteld worden aan slecht weer is dan erg klein.
En nee hoor, ik ben helemaal niet geobsedeerd door de komst van mijn nieuwe speeltje ;)
 
  • Funny
Reactions: Jcamps