Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Als je de termijnen van mijn auto zou aanhouden, die zijn:

23 maart : Productie start
27 maart : Productie voltooid ( 5 dagen )
9 april : Op de boot
26 april : In Rotterdam
~ 13 mei: Aflevering (ik 11 mei, MarcelS en limbo 15 mei)

Dan zit je van start productie tot levering op ongeveer 50 dagen. Er gaat elke 5,5 dag een boot dus je staat mogelijk nog een paar dagen te wachten in de haven, en de boot heeft vaak ook wat vertraging. Dus zeg ongeveer 60 dagen, dan heb je denk ik een redelijke schatting.

Nog even 2 maanden nagels bijten dus!

midden Juli is jullie tijd!
 
Als je de termijnen van mijn auto zou aanhouden, die zijn:

23 maart : Productie start
27 maart : Productie voltooid ( 5 dagen )
9 april : Op de boot
26 april : In Rotterdam
~ 13 mei: Aflevering (ik 11 mei, MarcelS en limbo 15 mei)

Dan zit je van start productie tot levering op ongeveer 50 dagen. Er gaat elke 5,5 dag een boot dus je staat mogelijk nog een paar dagen te wachten in de haven, en de boot heeft vaak ook wat vertraging. Dus zeg ongeveer 60 dagen, dan heb je denk ik een redelijke schatting.

Nog even 2 maanden nagels bijten dus!

midden Juli is jullie tijd!
Ik verwacht eind juni #kwartaalcijfers
 
Als je de termijnen van mijn auto zou aanhouden, die zijn:

23 maart : Productie start
27 maart : Productie voltooid ( 5 dagen )
9 april : Op de boot
26 april : In Rotterdam
~ 13 mei: Aflevering (ik 11 mei, MarcelS en limbo 15 mei)

Dan zit je van start productie tot levering op ongeveer 50 dagen. Er gaat elke 5,5 dag een boot dus je staat mogelijk nog een paar dagen te wachten in de haven, en de boot heeft vaak ook wat vertraging. Dus zeg ongeveer 60 dagen, dan heb je denk ik een redelijke schatting.

Nog even 2 maanden nagels bijten dus!

midden Juli is jullie tijd!
Je moet Tesla-productie adviseur worden @Tozz. Ik ruik business...
 
Je bedoelt ivm afleverpunten? Is er trouwens ergens een lijst met bekende afleverpunten?

Ja, maar IMHO is die lijst wel wat over de top

zie: Tesla Model S Buyers', Delivery and Owners' Guide

Dingen als "check of je de juiste accu hebt", 'check of je de juiste kleur hebt". Zo kun je bezig blijven. Nou schijnt het dat ene RobS ooit een verkeerde auto geleverd kreeg (in 2013), maar ik neem aan dat dat de enige was :)

Eigenlijk, het enige waar je goed op moet letten tijdens aflevering is beschadigingen zowel interieur als exterieur en velgen. Dat zijn dingen waarover ze later zeggen 'Ja, daag. Heb je zelf gedaan'. En wellicht controleren of alle kabels aanwezig zijn tbv opladen. Dat is een Typ2 kabel en een UMC (volgens mij tegenwoordig met alleen nog Schuko en 16A CEE?)

Technische problemen zoals deurhendels of wat voor technisch mankement dan ook worden waarschijnlijk toch niet bij aflevering nog verholpen. Daar moet je toch later voor naar een SC, dus die hoef je ook niet perse bij delivery te checken. Dat is allemala gewoon garantie.
 
  • Informative
Reactions: Advh