Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wat heb je daaraan als je niet weet of op die boot Tesla's staan?
Aankomst in Rotterdam lijkt me voldoende. De rest daarna gaat toch supersnel. Tenminste in de eerste 2 maanden van een kwartaal!:p
Dat is waar, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu ook redelijk snel vind gaan, ze zeiden bij bestellen eind juni en toch dacht ik nog nou... dat zal wel minimaal een maandje later worden maar zoals het er naar uitziet gaan ze dat makkelijk halen.
 
Mijn analyse:

De containers worden dus van het Maersk schip gehaald en in de haven opgeslagen en in batches op basis van de planning in Tilburg via binnenvaart daarheen gehaald.

Dat laatste tochtje duurt 1-2dgn en dan zijn er twee stappen: eindmontage (ca 110/dag capaciteit in Tilburg) en tenaamstelling/detailing/aflevering. Beide stappen duren ca. 1 week aan doorlooptijd, misschien iets korter.

Na deze Productielijn in Tilburg met Model S bekeken te hebben denk ik ik dat laatste moet aanpassen tot:

Dat laatste tochtje duurt 1-2dgn en dan zijn er twee stappen: eindmontage+detailing/inspectie (ca 110/dag capaciteit in Tilburg) en tenaamstelling/aflevering. De eerste stap duurt ca. 1 week aan doorlooptijd, misschien iets korter. De tweede stap lijkt me in 1-2 dagen te kunnen, afhankelijk van de drukte.
 
Na deze Productielijn in Tilburg met Model S bekeken te hebben denk ik ik dat laatste moet aanpassen tot:

Dat laatste tochtje duurt 1-2dgn en dan zijn er twee stappen: eindmontage+detailing/inspectie (ca 110/dag capaciteit in Tilburg) en tenaamstelling/aflevering. De eerste stap duurt ca. 1 week aan doorlooptijd, misschien iets korter. De tweede stap lijkt me in 1-2 dagen te kunnen, afhankelijk van de drukte.
Dat tochtje is veel sneller hoor, elke stop heeft een tijd ik meen dat het 4.53min was en het er ongeveer 8 waren

Iets in de trant van:
Achterwielen en dummy-as demonteren
achtermotor monteren
ik meen nog een stap iets met de achtermotor
dan accu, dan de hoek om,
Daar wordt de firmware geupdate (duurt een half uur maar loopt door op de lopende band)
Plastic kappen onder de auto monteren voor meer stroomlijning
Wielen monteren
 
  • Informative
Reactions: MarcelMaas
Dat tochtje is veel sneller hoor, elke stop heeft een tijd ik meen dat het 4.53min was en het er ongeveer 8 waren

Iets in de trant van:
Achterwielen en dummy-as demonteren
achtermotor monteren
ik meen nog een stap iets met de achtermotor
dan accu, dan de hoek om,
Daar wordt de firmware geupdate (duurt een half uur maar loopt door op de lopende band)
Plastic kappen onder de auto monteren voor meer stroomlijning
Wielen monteren
+ Watercabine, etc maar het feitelijke werk is geen week inderdaad. De doorlooptijd wel zoiets?
 
Er lopen blijkbaar genoeg spionnen rond in die fabriek voor al deze informatie.. :) Handig om te weten mannen. Ik loop wel vandaag terwijl de laadpaal geïnstalleerd wordt te refreshen als een dolle op de tesla site. o_O
Dinsdagavond een rondleiding gehad vandaar dat ik het weet :D volgende week ben ik het waarschijnlijk allemaal weer vergeten hoor.;)
 
Ik snap het, ik ben benieuwd of er met de verwachtte drukte wel een factory tour is in de laatste week van juni. Zou wel leuk zijn om wat meer te zien inderdaad.

Op de owners orientation zeiden ze dat als er geen tijd zou zijn voor de factory tour (dat is dus blijkbaar een reele optie) je een voucher kan krijgen om later de factory tour te doen. Heb je dus wel snel je auto en kan je toch de fabriek zien.
 
  • Like
Reactions: MarcelS