Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk artikel dat ik nog niet kende uit feb 2017:
Cookies op AD.nl | AD.nl

Met o.a. deze info:
  • De fabriek bezit daarvoor onder meer een 750 meters tellend indoor testcircuit dat tot Europa's langste behoort. Speciaal opgeleide werknemers rijden de wagens drie rondjes lang rond.
  • Circa 90 wagens per dag rollen dagelijks de fabriek uit, zo'n 20.000 per jaar. ,,Daarmee draaien we nu op volle capaciteit.
  • In totaal werken er nu zo'n tweehonderd personeelsleden in Tilburg.
  • Soms moeten we wachten op het arriveren van een nieuwe lading uit de VS en moet er ineens veel harder gewerkt worden.
  • De accu's arriveren per aparte container. ,,Voor het vervoer van batterijen moet je een heffing betalen. Het scheelt geld om er zoveel mogelijk in een container te doen."
  • Liefst 44.000 vierkante meters telt het enorme complex, ruim twee maal zo groot als de hal waarmee Tesla medio 2013 van start ging.
  • Wij zetten het accupack en de elektrische aandrijflijn onder de auto, maar ook de airbags en nog een dertigtal andere elementen
  • De totale assemblage en kwaliteitstesten duren 24 tot 48 uur per wagen.
 
Maar dat was na de update “Your Tesla has arrived at the port in Europe.” toch? Dat geeft volgens mij aan dat hij klaar is voor aflevering.

Als ik het verhaal van Soepkop lees zal die van mij ook wel in de eindcontrole zitten. Laten ze maar mooi alle puntjes op de ï zetten en dan afleveren!

P.S. Heb wel even via mail geïnformeerd of er bijzonderheden zijn of nieuws is.

Dat klopt inderdaad, na die statuswijziging.
 
Vandaag ook de statuswijziging naar “aangekomen in Tilburg gehad”! Dat geeft meteen wat rust. ;)

Nu maar eens rustig wachten tot er een telefoontje komt komende week. Ben inderdaad wel benieuwd naar fotoreportages van gelukkigen die hun auto’s nu ontvangen!

Rust is een zeer relatief begrip in dezen;)

Ben ook benieuwd naar foto's. Vooral benieuwd naar de nieuwe interieurlijsten!