Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Zal te maken hebben met "batching". Voor Tesla, zijn de aantal deliveries per kwartaal zeer belangrijk voor hun aandeelprijs. Dat wil zeggen voor eind juni. Met 6 weken transport voor de Benelux moeten ze nu vertrekken. Er zijn 3 in deze thread die wij van weten, bevestigd op 12/03, 17/03 en 27/03, die allemaal nu "In transit" gaan.

De VINs liggen bij elkaar: 40824, 39627, 39657 respectievelijk. Raar dat hansiehansie die als eerste bevestigde, de hoogste VIN heeft :confused:

nummer 7 ondertussen voor mij dan?!
vin41313. Verwacht eind juni. Bevestigd 19-3.
 
Nee dat gaat gewoon batch gewijs. Er gaan naar mijn weten vier Tesla's in een container en die worden op een containerschip gezet die richting Rotterdam gaat. Er bestaan dus geen zogenaamde 'Tesla schepen' (Schepen vol met alleen maar Tesla's zeg maar).

Misschien wel leuk om te weten en ter aanvulling:
De auto´s gaan inderdaad per 4 stuks in een 40ft container uitgerust met speciale rekken (zie foto). De fabriek in Fremont is aangesloten op het spoornetwerk. De containers gaan dan dus per trein vanaf Fremont naar de haven van New York. Hier vandaan gaan ze met een groot containerschip (van APL) naar Rotterdam. Op deze schepen zitten gemiddeld wel een paar duizend! containers, dus slechts een paar maar gevuld met tesla´s. Deze schepen vertrekken elke zaterdag (vast schema) vanaf New York en doen er ongeveer een week over om in Rotterdam aan te komen. Vanaf Rotterdam gaan ze per vrachtwagen of binnenvaartschip naar Tilburg voor de laatste assemblage van de aandrijfunit (deze komen in aparte kisten ook weer in containers aan).
tesla1309_6.jpg
 
Misschien wel leuk om te weten en ter aanvulling:
De auto´s gaan inderdaad per 4 stuks in een 40ft container uitgerust met speciale rekken (zie foto). De fabriek in Fremont is aangesloten op het spoornetwerk. De containers gaan dan dus per trein vanaf Fremont naar de haven van New York. Hier vandaan gaan ze met een groot containerschip (van APL) naar Rotterdam. Op deze schepen zitten gemiddeld wel een paar duizend! containers, dus slechts een paar maar gevuld met tesla´s. Deze schepen vertrekken elke zaterdag (vast schema) vanaf New York en doen er ongeveer een week over om in Rotterdam aan te komen. Vanaf Rotterdam gaan ze per vrachtwagen of binnenvaartschip naar Tilburg voor de laatste assemblage van de aandrijfunit (deze komen in aparte kisten ook weer in containers aan).View attachment 49785

Dag Hans, bedankt voor de info. Ik heb een paar dagen voor u bevestigd en sinds 5 Mei, staat deze op vertrokken vanuit Fremont. Dus vermoedelijk komen onze wagens samen aan. Bij wij heb je de laatste check gedaan over de levering ?
 
Dag Hans, bedankt voor de info. Ik heb een paar dagen voor u bevestigd en sinds 5 Mei, staat deze op vertrokken vanuit Fremont. Dus vermoedelijk komen onze wagens samen aan. Bij wij heb je de laatste check gedaan over de levering ?

He Hans, volgens mijn DS Michael staat die van mij nog niet op de boot. Zodra die op de boot staat kunnen ze de leverafspraak plannen. Zal ongeveer 2,5 week vantevoren zijn.

mooi he trouwens zon bruine..!