Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Bestelling: 29-7 (reserveringsnummer gekregen)
Eerste betaling: 7-8
Voorstel bevestiging: 20-8
Definitieve bevestiging: 8-8

Levering volgens My Tesla: Eind november (8-8)
Levering volgens DS Tesla: Begin december (18-8)

En nu start het lange wachten...
 
Bestelling: 29-7 (reserveringsnummer gekregen)
Eerste betaling: 7-8
Voorstel bevestiging: 20-8
Definitieve bevestiging: 8-8

Levering volgens My Tesla: Eind november (8-8)
Levering volgens DS Tesla: Begin december (18-8)

En nu start het lange wachten...
Dan zitten we waarschijnlijk op dezelfde boot :)
het is inderdaad lang wachten, gelukkig hebben we dit forum...
wat heb je besteld?
 
S85, panoramisch dak, 19", blauw, geelbruin leer, tech pakket, duolader, parkeersensoren, winterpakket, beveiligingspakket, ultra-hifi
en jij?
Genoeg leesvoer om goed voorbereid te zijn in ieder geval...
 
S85, panoramisch dak, 19", blauw, geelbruin leer, tech pakket, duolader, parkeersensoren, winterpakket, beveiligingspakket, ultra-hifi
en jij?
Genoeg leesvoer om goed voorbereid te zijn in ieder geval...
P85, blauw, geelbruin leder,mat obesch houten decor, panoramisch dak, 19", Tech pack, parkeersensoren, sfeerverlichting, beveiliging, luchtvering.
zie juist op mijn site dat de verwachte levertijd van einde november is verschoven naar december eindig terwijl men beloofd heeft darde P-versie een kortere levertijd heeft.... Aan de DS omtoelichting gevraagd....
 
Hier nog iemand die met dezelfde boot meegaat.

Leverdatum in My Tesla stond hele tijd op "November" maar vandaag zag ik deze opeens op "Eind November" staan :eek:

Die van mij stond tot gisteren op Eind November en dat is nu December geworden.
Misschien een gevolg van de nieuwe productielijn die in het begin wat trager zal draaien en de komende weken zal verhogen in capaciteit.

- - - Updated - - -

P85, blauw, geelbruin leder,mat obesch houten decor, panoramisch dak, 19", Tech pack, parkeersensoren, sfeerverlichting, beveiliging, luchtvering.
zie juist op mijn site dat de verwachte levertijd van einde november is verschoven naar december eindig terwijl men beloofd heeft darde P-versie een kortere levertijd heeft.... Aan de DS omtoelichting gevraagd....

Eddy, toen men op 9 augustus voor mij even is gaan kijken naar de vermoedelijke leveringsdatum bij bestelling op 9 augustus was dat begin december voor een P en eind december voor een non-P. Omdat ik de 2 weken bedenktijd heb laten varen werd begin december gewijzigd naar eind november. En vandaag dus terug van eind november naar december. Ik heb hier geen probleem mee. Er zijn TMC leden die VEEEEEEL langer hebben moeten wachten. :smile:

Met die nieuwe productielijn heb ik trouwens liever dat ze de tijd nemen alle problemen op te lossen alvorens mijn wagen in productie gaat...

Ik vraag mij trouwens af hoeveel shipments er zijn tussen NY en Tilburg en wat ze doen om de P voorrang te geven. Misschien is het enkel dat ze de P exemplaren die van de boot komen eerst klaarmaken in Tilburg?
 
Bevestigd 19 juni en spijtig genoeg ook van Oktober naar November verzet. Ik hoop er ook op dat ze de capaciteit van de nieuwe productielijn zullen verhogen. :rolleyes:

Dat is idd de bedoeling. In eerste instantie van 800 stuks per week op de oude lijn naar 1000 stuks per week op de nieuwe lijn (maar daar zitten ze op dit moment nog niet aan volgens wat ik het laatst heb gelezen). De maximale capaciteit van de nieuwe lijn zou rond de 3000 stuks per week liggen. Is ook logisch gezien ze op deze lijn in de toekomst zowel de S als de X gaan bouwen. Voor de flexibiliteit en optimalisatie van de capaciteit hebben ze er dus voor gekozen met 1 lijn te werken voor de 2 wagens. Die maximale capaciteit is echter nog niet voor de nabije toekomst.
 
Ik heb mijn oor eens te luister gelegd bij mijn Delivery Specialist over wat er nu eigenlijk gebeurt vanaf het moment dat de wagen klaar is in Fremont...

De wagen wordt niet via een RoRo schip vervoerd maar via een containerschip.
Nadat hij is geproduceerd en getest in Fremont wordt hij terug uit mekaar gehaald en in containers gestopt. De motor, batterij en carrosserie gaan in afzonderlijke containers.
Vervolgens nemen die containers de trein naar NY waar ze op een schip worden gezet richting Nederland. Ik weet via andere bronnen dat zo'n overtocht ongeveer 10 dagen in beslag neemt.
Eenmaal in Nederland gaan de containers op een vrachtwagen richting Tilburg waar de wagen terug in mekaar wordt gezet.
En vervolgens richting de service centers die de laatste check en schoonmaak doen.

Je moet ongeveer 6 weken rekenen tussen Fremont en Tilburg en dan nog minstens een week om hem afleverklaar te maken.

Er is geen vast schema mbt het aantal boten. In het begin werd er gewacht tot een volledige boot kon gevuld worden maar blijkbaar zijn er tegenwoordig ook kleinere shipments mogelijk.
 
Een goede vriend van me
http://www.california-import.com/go.to/modix/now/home-nl.nlbe.html
Doet op dezelfde manier zijn transporten.
Met dezelfde boten.


Ik heb mijn oor eens te luister gelegd bij mijn Delivery Specialist over wat er nu eigenlijk gebeurt vanaf het moment dat de wagen klaar is in Fremont...

De wagen wordt niet via een RoRo schip vervoerd maar via een containerschip.
Nadat hij is geproduceerd en getest in Fremont wordt hij terug uit mekaar gehaald en in containers gestopt. De motor, batterij en carrosserie gaan in afzonderlijke containers.
Vervolgens nemen die containers de trein naar NY waar ze op een schip worden gezet richting Nederland. Ik weet via andere bronnen dat zo'n overtocht ongeveer 10 dagen in beslag neemt.
Eenmaal in Nederland gaan de containers op een vrachtwagen richting Tilburg waar de wagen terug in mekaar wordt gezet.
En vervolgens richting de service centers die de laatste check en schoonmaak doen.

Je moet ongeveer 6 weken rekenen tussen Fremont en Tilburg en dan nog minstens een week om hem afleverklaar te maken.

Er is geen vast schema mbt het aantal boten. In het begin werd er gewacht tot een volledige boot kon gevuld worden maar blijkbaar zijn er tegenwoordig ook kleinere shipments mogelijk.
 
Ik heb mijn oor eens te luister gelegd bij mijn Delivery Specialist over wat er nu eigenlijk gebeurt vanaf het moment dat de wagen klaar is in Fremont...

De wagen wordt niet via een RoRo schip vervoerd maar via een containerschip.
Nadat hij is geproduceerd en getest in Fremont wordt hij terug uit mekaar gehaald en in containers gestopt. De motor, batterij en carrosserie gaan in afzonderlijke containers.
Vervolgens nemen die containers de trein naar NY waar ze op een schip worden gezet richting Nederland. Ik weet via andere bronnen dat zo'n overtocht ongeveer 10 dagen in beslag neemt.
Eenmaal in Nederland gaan de containers op een vrachtwagen richting Tilburg waar de wagen terug in mekaar wordt gezet.
En vervolgens richting de service centers die de laatste check en schoonmaak doen.

Je moet ongeveer 6 weken rekenen tussen Fremont en Tilburg en dan nog minstens een week om hem afleverklaar te maken.

Er is geen vast schema mbt het aantal boten. In het begin werd er gewacht tot een volledige boot kon gevuld worden maar blijkbaar zijn er tegenwoordig ook kleinere shipments mogelijk.

Dit is redelijk accuraat. Alleen laatste zin klopt niet. Tesla heeft nooit volle boten gevuld. Dan hadden ze nu nog allemaal op de kade staan wachten in New York vrees ik :wink:. Dat hoeft ook helemaal niet want containers kunnen gewoon per stuk geboekt worden op zeeschepen van de bekende rederijen. Geen probleem.
 
Dit is redelijk accuraat. Alleen laatste zin klopt niet. Tesla heeft nooit volle boten gevuld. Dan hadden ze nu nog allemaal op de kade staan wachten in New York vrees ik :wink:. Dat hoeft ook helemaal niet want containers kunnen gewoon per stuk geboekt worden op zeeschepen van de bekende rederijen. Geen probleem.

Ok, we stand corrected. :smile:
Hoe meer we weten, hoe draaglijker het wachten wordt.
 
Zo zal het gaan...

Bestelling: 29-7 (reserveringsnummer gekregen)
Eerste betaling: 7-8
Voorstel bevestiging: 20-8
Definitieve bevestiging: 8-8

Levering volgens My Tesla: Eind november (8-8)
Levering volgens DS Tesla: Begin december (18-8)

En nu start het lange wachten...

Omgezet naar verwachte levering: December (conform mail van DS).
"We verwachten dat de Model S eind oktober de fabriek in Fremont verlaat op weg naar de haven van New York. Dit zal ongeveer een twee tot drie weken in beslag nemen." Dan nog 2 weken boot en assemblage.
Nu hoef ik niet meer iedere dag te kijken in MyTesla...