Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn S85 stond al 2 maanden op onderdelen inkopen. Gisteren verscheen de Engelstalige tekst over de production queue en nu staat er dat hij in productie is genomen. Verwachte levering is deze week van 'oktober' naar 'eind november' verschoven. Ik ben dus benieuwd :) Hopelijk is hij echt in productie en schiet het vanaf dit punt een beetje op. Maar ik vind het wel opvallend dat hij bij iedereen ineens in productie is, dus het zou me niks verbazen als het een tekstueel foutje o.i.d. is.

Ik kan me niet voorstellen dat mijn wagen nu al in productie zou gaan dus ik denk dat de correcte vertaling eerder iets is in de aard van "Uw Model S is in de productieplanning opgenomen..."
 
Ik kan me niet voorstellen dat mijn wagen nu al in productie zou gaan dus ik denk dat de correcte vertaling eerder iets is in de aard van "Uw Model S is in de productieplanning opgenomen..."
Ik deel jouw mening. In ieder geval ik kijk er enorm naar uit! Eens mijn laadpaal staat maar eens een testrit inplannen om de paal te testen. Zal de wachttijd misschien wat verzachten. Of net niet!
 
Vandaag even contact opgenomen met Tesla wat nu echt de status is.

Voor wat betreft de huidige status van uw Model S kan ik u informeren dat uw Model S bijna vooraan in de rij staat. De daadwerkelijke productie zal pas over een aantal weken beginnen. Wij verwachten uw Model S rond eind november aan u te kunnen leveren.

Zodra uw Model S daadwerkelijk in productie gaat en/of geproduceerd is, zal ik contact met u opnemen zodat er een tijdsindicatie kan worden gegeven voor de levering.

Oftewel gewoon nog wachten... (duurt lang...)
 
Leuk om jullie berichten 'uit de wachtrij' te lezen! Vorig jaar rond deze tijd zaten een hoop forumgenoten (waaronder ik) in dezelfde situatie. Wel met een verschil: onze afleverdata schoven met wel iets meer dan een maand (en dan niet de goede kant op)!

Inmiddels heb ik alweer bijna 30000 km gereden. Anders dan bij alle andere auto's die ik heb gehad blijft deze auto het 'nieuwe' gevoel houden.
 
Op My Tesla (Be) “Uw Model S is in productie genomen in onze fabriek in Fremont, Californië.

Op My Tesla (com)” Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California.:confused:


Even Tesla bellen.

Medewerker tesla: “Hij is helemaal nog niet in productie normaal gesproken zou hij eind september uit productie komen. Sorry voor de foutmelding.:crying:
 
Ik heb gisteren ook van mijn DS de bevestiging gekregen dat de tekst "Uw Model S is in productie genomen in onze fabriek in Fremont, Californië." geen goede vertaling is.
De Engelse tekst die we gedurende een paar uur te zien kregen is beter "Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California." en geeft eerder aan dat de wagen wordt / is ingepland in de productie.

Ze kunnen beter underpromisen dus ik hoop dat ze de NL tekst gaan aanpassen.
Eens de wagen echt in productie gaat, is de doorlooptijd geen weken.
 
ik weet niet hoe het nu loopt; maar een jaar geleden was er geen direct verband tussen VIN-nummers en productievolgorde; of tussen de reële productievoortgang en de status-meldingen.
beide zijn als "indicatie" te gebruiken.

het wachten kan lang duren...

Ik bekijk het positief, hoe langer het duurt, hoe meer kans op verbeteringen. :eek:
Uiteindelijk hebben ze er als beursgenoteerd bedrijf geen belang bij de productie te vertragen.
Als ze al iets doen, is het het omgekeerde. Vandaar de nieuwe productielijn.
Dus laat ze maar doen in Fremont. Alleen moeten ze hun communicatie wat beter managen.
 
Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd of ze een uitgestelde levering wel waar kunnen maken. Mijn S hebben ze ruim van tevoren in kunnen plannen (mei) met als levering begin oktober. Laatste bericht wat ik had gekregen is dat de levering nu op eind september staat. Dan zou hij nu toch wel zeker op de boot moeten staan?
 
Yes! Vrijdagochtend om 10.00 uur op mogen halen in Tilburg. Tsja, wat moet je er dan van zeggen.. ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Heerlijk! Met een big smile teruggereden naar het midden van het land. Wat een heerlijk gevoel. Kan er wel aan wennen :)
Ben overigens wel verbaasd hoeveel mensen (mannen en vrouwen) aan het staren zijn en de vragen en opmerkingen die ik al heb gekregen in die 2 dagen dat ik de koets pas in bezit heb. Krijg enorm veel complimenten. Had wel gedacht dat 'men' inmiddels al iets meer bekend zou zijn met Tesla / elektrisch rijden..