Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Every car coming of the line at the factory has the auto pilot hardware! Kijken vanaf 33:00 op Tesla D event liveblog and livestream | Electrek
De wagens die de afgelopen 2 weken werden geproduceerd bevatten de nieuwe sensoren.

Autopilot.jpg
 
Last edited:
Wow, ze zeiden tocht ech "every car" hè? Ben ik eindelijk eens een keertje blij dat de mijne nog op "Uw Model S is in productie genomen in onze fabriek in Fremont, Californië" staat :biggrin: Nu maar duimen dat het er echt inzit als ie in december afgeleverd wordt.

En ja, ik beloof dat ik dan op de snelweg met BEIDE handen naar al mijn mede Tesla rijders zal zwaaien... of roept dat dan te veel jalousie op :tongue:
 
Every car coming of the line at the factory has the auto pilot hardware! Kijken vanaf 33:00 op Tesla D event liveblog and livestream | Electrek
De wagens die de afgelopen 2 weken werden geproduceerd bevatten de nieuwe sensoren.

View attachment 61100

Daarnet naar mijn DS gebeld en bij die van mij staat de hardware er in elk geval op! Blijkbaar gaan we tot december of zelfs begin volgend jaar moeten wachten op de software. Ik ben niet meer zo slecht gezind van dat wachten. Alhoewel ik de AWD toch ook wel leuk had gevonden. Ach ja, een mens kan eeuwig wachten he.
 
bij de laatste blog staat het volgende: The launch of Dual Motor Model S coincides with the introduction of a standard hardware package that will enable autopilot functionality. Every single Model S now rolling out of the factory includes a forward radar, 12 long range ultrasonic sensors positioned to sense 16 feet around the car in every direction at all speeds, a forward looking camera, and a high precision, digitally controlled electric assist braking system.

Naast alle nieuwe tesla's krijgen we ook nog andere verbeteringen! Met name de seat comfort improvements lijken me inderdaad zeer nodig. Hoop niet dat dat alleen voor de duurdere P model is.
Our commitment to continuous improvement extends to other features of Model S, and we have recently made several updates to the car, including:
  • Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection
  • Improvements for a quieter cabin
  • Wider rear door opening
  • Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S
  • Increased visor size and larger vanity mirror
  • Parcel shelf and front trunk cargo net now standard
  • Air ionizer and carbon filter for cabin air purity
  • Updates to Alcantara interior trim, such as wrapped roof bow and top pad
 
Wow, ze zeiden tocht ech "every car" hè? Ben ik eindelijk eens een keertje blij dat de mijne nog op "Uw Model S is in productie genomen in onze fabriek in Fremont, Californië" staat :biggrin: Nu maar duimen dat het er echt inzit als ie in december afgeleverd wordt.

En ja, ik beloof dat ik dan op de snelweg met BEIDE handen naar al mijn mede Tesla rijders zal zwaaien... of roept dat dan te veel jalousie op :tongue:
Tsja ik ga vanaf nu naar niemand meer zwaaien... Stel dat ze inderdaad met twee handen terugzwaaien.... En me vervolgens compleet kwijtrijden met die extra motor voor de knieën... :)
Maar nee hoor, ik verheug me nu al op mijn volgende Tesla met al die gadgets,het voordeel is dat ik dit keer tijdens het wachten (zelf) al in een tesla kan rijden...
Over een paar decennia denken we met weemoed terug aan die tijd dat je nog zelf mocht sturen... :crying:
 
Leuk nieuwtje voor mensen die momenteel een nog lopende bestelling hebben. Gezien de recente aankondiging over de nieuwe sensoren en de apative cruisecontrol en autoparking heb ik contact opgenomen met Tesla en krijg van hen de volgende uitleg:

De functies adaptieve cruise control en automatisch inparkeren zullen enkel in het nieuwe techpakket worden geleverd, tegen meerprijs van 500 euro. Echter worden de parkeersensoren gratis, wat weer 500 euro scheelt. Dus de prijs van de auto blijft dan gelijk [als je de parkeersensoren hebt].
Als u het nieuwe techpakket wilt hebben, dan verzoek ik u om dit aan te geven. Wij zullen dan de noodzakelijke aanpassingen doen. Dit heeft geen gevolgen voor de levertijd, daar alle hardware aanwezig zal zijn. De extra functies worden via software updates geactiveerd.


Dit houdt dus in dat de auto's die nu nog op "in productie genomen" staan (ik weet helaas niet of dit vanaf een specifieke datum geldt, maar mijn VIN 57xxx is er blijkbaar al van voorzien) inderdaad van de nieuwe hardware voorzien zijn en nu dus softwarematig deze functies kunnen krijgen. Jullie kunnen dus wel raden wat ik zojuist gedaan heb... :biggrin: :tongue: :wink:
 
Leuk nieuwtje voor mensen die momenteel een nog lopende bestelling hebben. Gezien de recente aankondiging over de nieuwe sensoren en de apative cruisecontrol en autoparking heb ik contact opgenomen met Tesla en krijg van hen de volgende uitleg:

De functies adaptieve cruise control en automatisch inparkeren zullen enkel in het nieuwe techpakket worden geleverd, tegen meerprijs van 500 euro. Echter worden de parkeersensoren gratis, wat weer 500 euro scheelt. Dus de prijs van de auto blijft dan gelijk [als je de parkeersensoren hebt].
Als u het nieuwe techpakket wilt hebben, dan verzoek ik u om dit aan te geven. Wij zullen dan de noodzakelijke aanpassingen doen. Dit heeft geen gevolgen voor de levertijd, daar alle hardware aanwezig zal zijn. De extra functies worden via software updates geactiveerd.


Dit houdt dus in dat de auto's die nu nog op "in productie genomen" staan (ik weet helaas niet of dit vanaf een specifieke datum geldt, maar mijn VIN 57xxx is er blijkbaar al van voorzien) inderdaad van de nieuwe hardware voorzien zijn en nu dus softwarematig deze functies kunnen krijgen. Jullie kunnen dus wel raden wat ik zojuist gedaan heb... :biggrin: :tongue: :wink:

Ik heb hetzelfde te horen gekregen van mijn DS, maar ook dat de lijst met verbeteringen uit de laatste blogpost enkel van toepassing zouden zijn op de Dual Motor. Ik heb hiervan nog even bevestiging gevraagd want zoals ik het lees is enkel de automatisch sluitende laadpoort Dual Motor exclusief.
Heb nu volgende in bestelling staan: S85, Groen, Creme, Std schokdempers, Pano, Tech Package, Parkeersensoren, Dual Lader, 19" standaard, Levering Eind Februari
Indien de verbeteringen enkel voor de D zijn verander ik naar een D, levering wordt dan spijtig genoeg loop van April, maar vooral de extra geluidswering, betere stoelen en de achterdeuren die verder openen (dit was de enige opmerking die mijn vrouw had) maken het volgens mij de moeite.
Als de verbeteringen voor alle nieuwe Sen zijn vindt ik het de meerprijs en extra wachttijd (stiekem vooral het laatste) niet waard om naar de D te gaan.

- - - Updated - - -

Wait wut?!? Geen edit? Let dan maar niet op de fouten in mijn vorige en hoogstwaarschijnlijk volgende posts... ;-)
 
Leuk nieuwtje voor mensen die momenteel een nog lopende bestelling hebben. Gezien de recente aankondiging over de nieuwe sensoren en de apative cruisecontrol en autoparking heb ik contact opgenomen met Tesla en krijg van hen de volgende uitleg:

De functies adaptieve cruise control en automatisch inparkeren zullen enkel in het nieuwe techpakket worden geleverd, tegen meerprijs van 500 euro. Echter worden de parkeersensoren gratis, wat weer 500 euro scheelt. Dus de prijs van de auto blijft dan gelijk [als je de parkeersensoren hebt].
Als u het nieuwe techpakket wilt hebben, dan verzoek ik u om dit aan te geven. Wij zullen dan de noodzakelijke aanpassingen doen. Dit heeft geen gevolgen voor de levertijd, daar alle hardware aanwezig zal zijn. De extra functies worden via software updates geactiveerd.


Dit houdt dus in dat de auto's die nu nog op "in productie genomen" staan (ik weet helaas niet of dit vanaf een specifieke datum geldt, maar mijn VIN 57xxx is er blijkbaar al van voorzien) inderdaad van de nieuwe hardware voorzien zijn en nu dus softwarematig deze functies kunnen krijgen. Jullie kunnen dus wel raden wat ik zojuist gedaan heb... :biggrin: :tongue: :wink:

Thanks! Ik heb ondertussen contact gehad met mijn DS. Wat ik heb begrepen is dat ondanks dat de hardware aanwezig is de bestelling moest worden aangepast om straks ook daadwerkelijk ACC en dergelijke te kunnen gebruiken. Parkeersensoren er af en het nieuwe tech pakket toegevoegd. Prijs blijft gelijk. Vreemde constructie maar goed. Ik hoop dat mijn DS weet waar hij het over heeft.
 
Thanks! Ik heb ondertussen contact gehad met mijn DS. Wat ik heb begrepen is dat ondanks dat de hardware aanwezig is de bestelling moest worden aangepast om straks ook daadwerkelijk ACC en dergelijke te kunnen gebruiken. Parkeersensoren er af en het nieuwe tech pakket toegevoegd. Prijs blijft gelijk. Vreemde constructie maar goed. Ik hoop dat mijn DS weet waar hij het over heeft.

Mij werd er aangeraden een nieuwe bestelling te plaatsen, de aanbetaling van de eerste bestelling zal worden overgezet naar de nieuwe.
 
- - - Updated - - -

Wait wut?!? Geen edit? Let dan maar niet op de fouten in mijn vorige en hoogstwaarschijnlijk volgende posts... ;-)

Pas als je een tiental Posts (weet niet precies waar de grens ligt) hebt geschreven krijg je de mogelijkheid om je post te editen, en links toe te voegen etc.
als je twee posts achter elkaar schrijft worden ze automatisch samengevoegd zoals je ziet ... :)
 
Jij bent voor de D gegaan. Ik blijf bij de S85 en wil er alleen zeker van zijn dat ACC hardware etc aanwezig is en de software kan worden geactiveerd.

Volgens mijn DS indien je wagen vanaf 20/09 in productie is gegaan en je hebt een tech pack en parkeer sensoren dan heb je automatisch de AAC + de nieuwe software. Wel is het zo dat het in begin beperkt gaat zijn kwa functies en dat ze met de tijd verbeteringen uitbrengen. Zoals ze altijd doen dus..