Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Hi all,

Ik geniet enorm van dit forum en heb veel informatie kunnen vinden over de Model S. Wat mij enorm heeft geholpen bij het configureren van mijn MS.
Heb nog niet ontdekt hoe ik mijn signature kan opstellen, wellicht na een aantal post op dit forum. Maar goed ik ben gegaan voor 85 zilver met vrijwel alle opties behalve de kinderstoelen en normaal zwart leder omdat ik de rode belijning niet mooi vind. Verder piano zwart, zwart interieur en gelukkig kwam tijdens mijn bestelling net de optie beschikbaar van de zwarte headliner.
Het wachten duurt enorm lang.....besteld op 25-08, levering stond eerst op december toen eind november en nu weer december. Ik hoop dat de nieuwe opties ook op de europese modellen aanwezig zijn en dat de mijne laat genoeg in productie is genomen :)

VIN:5757*, kan iemand op basis van dit nummer aangeven of eind november/begin december inderdaad haalbaar is?

Groet,
Briano

Welkom Briano! Ik vrees dat enkel je DS iets kan vertellen over je werkelijke productiedatum. Op basis van de VIN valt dat volgens mij niet te bepalen. Zo heb ik 2 weken eerder besteld maar is mijn VIN 58003. De P85 modellen zouden een iets hogere prioriteit krijgen maar of dat werkelijk zo is... Het kan ook een goede marketing truuk zijn om "urgency" te creëren en meer mensen een P te laten bestellen. Van onze Amerikaanse vrienden, die deze week een rondleiding hebben gekregen in Fremont, vernemen we dat alle wagens die daar nu van de band rollen de nieuwe sensoren hebben. Maar we weten natuurlijk niet of de S in "batches" met dezelfde uitvoering wordt geproduceerd en dat toevallig allemaal wagens waren met het Tech package en bestemd voor de Amerikaanse markt.
 
Hi all,

Ik geniet enorm van dit forum en heb veel informatie kunnen vinden over de Model S. Wat mij enorm heeft geholpen bij het configureren van mijn MS.
Heb nog niet ontdekt hoe ik mijn signature kan opstellen, wellicht na een aantal post op dit forum. Maar goed ik ben gegaan voor 85 zilver met vrijwel alle opties behalve de kinderstoelen en normaal zwart leder omdat ik de rode belijning niet mooi vind. Verder piano zwart, zwart interieur en gelukkig kwam tijdens mijn bestelling net de optie beschikbaar van de zwarte headliner.
Het wachten duurt enorm lang.....besteld op 25-08, levering stond eerst op december toen eind november en nu weer december. Ik hoop dat de nieuwe opties ook op de europese modellen aanwezig zijn en dat de mijne laat genoeg in productie is genomen :)

VIN:5757*, kan iemand op basis van dit nummer aangeven of eind november/begin december inderdaad haalbaar is?

Groet,
Briano

Welkom bij de club der geduldigen en mijn vin eindigt op 57868 dus dat ligt wel in de buurt. Maar probeer vooral geen logica te zoeken in deze nummering want die is er gewoon niet, niet in het uitreiken van de nummers, noch in de productie ervan.

En in verband met je signature, klik rechtboven eens op 'settings' en vervolgens in de linkerbalk op 'edit signature', daar kan je vervolgens aan de slag.
 
Vandaag drie mensen gesproken (in Oosterhout waar het steeds drukker gaat worden) voor wie de afgelopen dagen een einde is gekomen aan het wachten. Een rijtje nummerplaten waarvan alleen in de laatste cijfers een verschil zit, van enkele tientallen.

Iedereen die zo op het eind van Q3 (of eerder) zijn wagen heeft gekregen, veel succes en vooral plezier.

Welkom in de club!

Ik heb er vandaag 4 in die kentekenreeks mogen zien, inclusief mijn eigen. Het was er goed druk, en naar eigen zeggen was dit de drukste dag ooit. Mijn DS had het over 70 afleveringen, en de laatste om 22:00 uur vanavond. Op het tijdstip dat ik er was vonden er nog 8 afleveringen gelijktijdig plaats .

Daarna van Tilburg naar Lemmer gereden, en vervolgens de accu zo goed als leeg gereden. Wauw! Meer komt er even niet meer uit.

Wauw!!

Morgen maar even de gehele dag in de auto doorbrengen ;)
 
Sinds vandaag is de status hier 'De Tesla-fabriek is uw model S aan het bouwen.'

Was al op 26-06 confirmed, dus mag ook wel een keer ruim 3 maanden later (wachten is moeilijk...). Het betreft een gewone S85 overigens. Verwachte levering is November.
 
Niet "en passant" even de mooie SuC in Zwolle geprobeerd?

Nee, dat was niet echt op de route. Bovendien moesten de kids ook wel eens richting het bed. Zondag doorkruis ik het land richting Emmen. Dan de SuC Zwolle maar eens uitproberen ;)

Maar we raken OT. Mijn Tesla is in ieder geval mooi op tijd afgeleverd. Ik ging voor een uitgestelde levering van half oktober. Eind september komt dan goed in de buurt ;)
 
vandaag was ik in de buurt in tilburg voor zakelijke afspraak. Even langs SC Tilburg. Was een zakelijk evenement maar liep toch even naar binnen. Ondanks dat ze heel druk waren wilden ze me toch even te woord staan voor mijn vraag over een duo lader. Wel of niet nemen, en kan die nog wel of niet besteld worden. Dat wordt nog uitgezocht.... maar er stonden ook 4 Tesla's klaar voor verscheping naar waarschijnlijk Engeland want waren right hand drive. Geen enkele van deze hadden de sensoren en radar cone zoals ik die op Amerikaanse forum heb gezien.
Dus duimen dat de auto's die nu uit de fabriek komen die wel hebben en ook voor de Nederlandse markt.
 
Ik zit toch een beetje met een dilemma, ja nog steeds
6 oktober gaat m'n auto in productie
Je zou verwachten dat de extra s er dan op zitten

maar stel dat dat niet zo is
dan baal ik toch een beetje

eerst wist ik hier natuurlijk niks van af
en zonder extra s ben ik ook echt heel blij met de tesla die ik heb uitgekozen
al
maar zou nu toch graag die extra s willen hebben
ben gewend aan al die hulpsystemen en achteraf inbouwen
is tem eerste heel duur en waarschijnlijk niet mogelijk

dus ik dacht zo

ik vraag of de productie met een maand uitgesteld wordt....

of ik annuleer mijn bestelling, kost 2000 euro toch?

en bestel de tesla opnieuw
dan krijg ik m vast pas in 2015
maar als dezelfde belastingregels gelden dan durf ik dat ook wel aan

toch benieuwd naar jullie opinie
meer mensen die in oktober of november geleverd krijgen?

bel morgen toch ook nog eens naar de ds
Aardige gast, weet misschien al wat meer...
 
ik had hem ook 20/6 confirmed (S85) helaas staat hij nog steeds als in productie genomen, wordt dus zelfs nog niet gebouwd. Levering staat nu nog op eind november. Ik denk dat ik maar eens ga bellen met Tesla. Aangezien een S85 van 23/6 nu al wel wordt gebouwd.

Voor dat ik wilde bellen met Tesla vanmorgen staat hij nu eindelijk op "De Tesla-fabriek is uw model S aan het bouwen":smile:. Eind november is dus nog steeds haalbaar. Totaal wordt het dus 5 maanden na confirmed.
 
Voor dat ik wilde bellen met Tesla vanmorgen staat hij nu eindelijk op "De Tesla-fabriek is uw model S aan het bouwen":smile:. Eind november is dus nog steeds haalbaar. Totaal wordt het dus 5 maanden na confirmed.
Die van mij (confirmed 01-07, gewone S85) staat sinds vandaag ook op "De Tesla-fabriek is uw model S aan het bouwen". Zullen straks wel allemaal op dezelfde boot zitten? Staat qua levering voor de 2e week november op de planning ....
 
Net nieuw hier en nu al vol ongeduld (dagelijks "My Tesla" checkend) wachtend op mijn Tesla. Planning staat op december, ben sinds een week of 3 a 4 in het bezit van bijbehorende VIN nummer 57xxx. Ga mij in de tussen tijd hier maar ens verdiepen in alle goede tips, en misschien zo nu en dan eens een "domme" vraag stellen.
 
Zolang je nog maar dagelijks checkt, valt het wel mee :wink: ...
Ik zit ook al een tijdje met een VIN en nu een maandje, zonder update, ... met smart wachtend op 'in productie'... staat nog steeds op eind november.
Benieuwd of we de radar en camera krijgen, ik heb nog geen europese levering gezien met...

Net nieuw hier en nu al vol ongeduld (dagelijks "My Tesla" checkend) wachtend op mijn Tesla. Planning staat op december, ben sinds een week of 3 a 4 in het bezit van bijbehorende VIN nummer 57xxx. Ga mij in de tussen tijd hier maar ens verdiepen in alle goede tips, en misschien zo nu en dan eens een "domme" vraag stellen.
 
Zolang je nog maar dagelijks checkt, valt het wel mee :wink: ...
Ik zit ook al een tijdje met een VIN en nu een maandje, zonder update, ... met smart wachtend op 'in productie'... staat nog steeds op eind november.
Benieuwd of we de radar en camera krijgen, ik heb nog geen europese levering gezien met...

Ik sta ook op eind november.
Gisteren bevestiging gehad van de DS dat de auto eind volgende week klaar zou moeten zijn voor transport en dat levering ook in tweede helft november zal plaatsvinden.
 
Nee, hij heeft niks gezegd maar ook niks gevraagd. Heb niet het gevoel dat ik er een antwoord op ga krijgen waar ik wat mee kan ;)

Gewoon wekker zetten a.s. donderdagnacht....

Ik duim in elk geval voor je. Als het standaard voorzien wordt op alle wagens die vanaf 17 september in productie zijn gegaan, hoor je bij de gelukkigen te zijn. :rolleyes:
Intussen mag mijn wagen gerust nog een paar weken in de queue blijven marineren... Ik heb de vraag 3 weken geleden via e-mail gesteld aan mijn DS en geen enkele reactie gekregen.

Ben benieuwd of we volgende dinsdag (First Tuesdays) nog iets gaan te weten komen maar waarschijnlijk zal het afwachten worden tot donderdag.
 
Enkele dagen terug een vriendelijke dame aan de lijn gehad die me doodleuk zei dat ik mijn S85 zal ontvangen eind November. Ik had toch ergens gehoopt op eind oktober begin november..

Nu is mijn S blijkbaar al uit productie.. Zal dit nu werkelijk nog 2 maand duren om hem tot hier in België te krijgen.
Keep on waiting it is!