Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Blackbeast heeft vandaag de fabriek verlaten! De productie in Fremont is voltooid, nu nog de lange tocht naar Tilburg voor de eindmontage.

Toch blijf ik dit soort dingen vreemd vinden: de jouwe is bijna 3 weken na die van mij besteld, hij is vrijwel gelijk aan mijn configuratie en toch is hij eerder klaar.
Daarnaast zou ik verwachten dat ze het transport naar Europa bundelen: ze zullen niet een boot per auto gaan inzetten ;-)
Maar: ik gun je het wel!
 
Toch blijf ik dit soort dingen vreemd vinden: de jouwe is bijna 3 weken na die van mij besteld, hij is vrijwel gelijk aan mijn configuratie en toch is hij eerder klaar.
Daarnaast zou ik verwachten dat ze het transport naar Europa bundelen: ze zullen niet een boot per auto gaan inzetten ;-)
Maar: ik gun je het wel!

Bedankt voor de sympathie ! Kleine opmerking : op het moment van de bestelling in Aartselaar liet ik mij ontvallen dat ik jarig ben op 03/03. De vriendelijke mensen van Tesla hebben mij toen gezegd dat ze gingen trachten ermee rekening te houden in de planning, maar dat ze uiteraard niets konden beloven. Zou ik dan toch een "gunstregime" genieten...???
 
Volgordes zijn onnavolgbaar ...

Er gaan 4 Tesla's in een container, verder niet gegroepeerd. En... het kan best zijn dat je al verder in het proces bent, de registratie is niet altijd up-to-date. Enige houvast is de leveringstermijn van de DS.... met de rest maak je jezelf gek...
Trust me, been there, done it. :redface:

Toch blijf ik dit soort dingen vreemd vinden: de jouwe is bijna 3 weken na die van mij besteld, hij is vrijwel gelijk aan mijn configuratie en toch is hij eerder klaar.
Daarnaast zou ik verwachten dat ze het transport naar Europa bundelen: ze zullen niet een boot per auto gaan inzetten ;-)
Maar: ik gun je het wel!
 
Volgordes zijn onnavolgbaar ...

Er gaan 4 Tesla's in een container, verder niet gegroepeerd. En... het kan best zijn dat je al verder in het proces bent, de registratie is niet altijd up-to-date. Enige houvast is de leveringstermijn van de DS.... met de rest maak je jezelf gek...
Trust me, been there, done it. :redface:

En dan is de wachttijd voor ons nog relatief kort geweest met een 3-4 maand leverlingstijd ... De eersten waren er meer dan een jaar op aan het wachten... ik moet er niet aan denken :p
 
Deze NM telefoon gekregen van Tesla met de vraag of ik Next Gen Seats achteraan wil inruilen voor Old Gen seats omdat de nieuwe zetels minder diep kunnen neergeklapt worden, en dus gebruik van laadruimte minder ideaal is. Vriendelijk van hun; aantal keren dat je dat doet is beperkt, ben dus bij nieuwe seats gebleven
 
Deze NM telefoon gekregen van Tesla met de vraag of ik Next Gen Seats achteraan wil inruilen voor Old Gen seats omdat de nieuwe zetels minder diep kunnen neergeklapt worden, en dus gebruik van laadruimte minder ideaal is. Vriendelijk van hun; aantal keren dat je dat doet is beperkt, ben dus bij nieuwe seats gebleven
Zie hier: Next-gen REAR seats no longer available for new orders, please post feedback on yours - Page 2
Blijkbaar zijn ze 'uit het assortiment' gehaald. Je hebt een collectors item straks ;)
 
Deze NM telefoon gekregen van Tesla met de vraag of ik Next Gen Seats achteraan wil inruilen voor Old Gen seats omdat de nieuwe zetels minder diep kunnen neergeklapt worden, en dus gebruik van laadruimte minder ideaal is. Vriendelijk van hun; aantal keren dat je dat doet is beperkt, ben dus bij nieuwe seats gebleven

De geloofwaardigheid van de uitleg vanmiddag valt toch een beetje te betwijfelen, aangezien er niemand (op dit forum) over deze achterbank klaagt ...
Zou het niet een "oplossing" zijn voor hun problemen i.v.m. de leveringen in december? Wat zou dat niet kosten om bij de reeds geleverde P85D's achteraf een nieuwe achterbank in te bouwen, zeker als dit bij de toekomstige eigenaars in Europa dient te gebeuren? (Misschien een gevolg van productieproblemen bij de leverancier of een financieel-probleem bij Tesla:geen prijsverlaging van de optie?)
Maar toch opgelucht dat ik de achterbank kan behouden! :biggrin:
 
De geloofwaardigheid van de uitleg vanmiddag valt toch een beetje te betwijfelen, aangezien er niemand (op dit forum) over deze achterbank klaagt ...
Zou het niet een "oplossing" zijn voor hun problemen i.v.m. de leveringen in december? Wat zou dat niet kosten om bij de reeds geleverde P85D's achteraf een nieuwe achterbank in te bouwen, zeker als dit bij de toekomstige eigenaars in Europa dient te gebeuren? (Misschien een gevolg van productieproblemen bij de leverancier of een financieel-probleem bij Tesla:geen prijsverlaging van de optie?)
Maar toch opgelucht dat ik de achterbank kan behouden! :biggrin:

Mijn P85D is vandaag in productie gegaan. De lijn loopt blijkbaar vlot want het was eerst voor volgende maandag voorzien.
Mbt die next gen achterzetels, de foto's die ik gezien heb op het Amerikaanse forum wijzen uit dat er geen of minimaal verschil is qua vlakheid als je ze neerklapt. Ik wil in elk geval de next gen seats achteraan want het design stemt anders niet overeen met het design van de zetels vooraan. Ik wil geen kakafonie van zetels in zo'n dure wagen.

Het is normaal dat er geen klachten te lezen zijn hier over die next gen seats want er rijden nog geen P85Ds rond hier...
 
Last edited:
Mijn P85D is vandaag in productie gegaan. De lijn loopt blijkbaar vlot want het was eerst voor volgende maandag voorzien.
Mbt die next gen achterzetels, de foto's die ik gezien heb op het Amerikaanse forum wijzen uit dat er geen of minimaal verschil is qua vlakheid als je ze neerklapt. Ik wil in elk geval de next gen seats achteraan want het design stemt anders niet overeen met het design van de zetels vooraan. Ik wil geen kakafonie van zetels in zo'n dure wagen.

Het is normaal dat er geen klachten te lezen zijn hier over die next gen seats want er rijden nog geen P85Ds rond hier...

@jpet: als jij bij mytesla je configuratie checkt - wat is daar met je next gen rear seats gebeurd (op het plaatje / pdf)? Dat lijkt bij bevestigde bestellingen aangepast te zijn - al dan niet per ongeluk / automatisch / ten onrechte.
 
Kijk eens hier, een nieuwe optie in de configurator

exec.png
 
@jpet: als jij bij mytesla je configuratie checkt - wat is daar met je next gen rear seats gebeurd (op het plaatje / pdf)? Dat lijkt bij bevestigde bestellingen aangepast te zijn - al dan niet per ongeluk / automatisch / ten onrechte.

Dat heeft me gisterenavond idd de gordijnen in gejaagd. Maar die pdf wordt live aangemaakt en gebruikt de meest recente foto's op de site. Gezien er geen foto met next gen seats achteraan meer op de site staat, krijg je die ook niet meer te zien in de pdf.

Maar ik ben hier absoluut niet gelukkig mee. Die next gen seats was een van de elementen die er mij heeft toe aangezet up te graden van een P85 naar een P85D.
Ik wil dus de next gen seats achteraan conform mijn bestelling.

- - - Updated - - -

Net wijziging naar production complete van mijn P85D! :-D:-D Ook proficiat aan Jan!

Bedankt blu. Heb een beetje mixed feelings met dat zetel debacle.
7 dagen productie dus voor jou. Ben benieuwd hoeveel het bij de collega's hier gaat zijn.
In de US was het kortste 3 dagen.
 
Mijn P85D is vandaag in productie gegaan. De lijn loopt blijkbaar vlot want het was eerst voor volgende maandag voorzien.
Mbt die next gen achterzetels, de foto's die ik gezien heb op het Amerikaanse forum wijzen uit dat er geen of minimaal verschil is qua vlakheid als je ze neerklapt. Ik wil in elk geval de next gen seats achteraan want het design stemt anders niet overeen met het design van de zetels vooraan. Ik wil geen kakafonie van zetels in zo'n dure wagen.

Het is normaal dat er geen klachten te lezen zijn hier over die next gen seats want er rijden nog geen P85Ds rond hier...

Heb de US thread eens gelezen, en het is blijkbaar ook omdat ze te hoog zijn en het zicht belemmeren.

Jij hebt het telefoontje nog niet gekregen / de keus kunnen maken? ben eens dat het visueel op niets trekt als je old en new seats combineert.

- - - Updated - - -

Mijn P85D is vandaag in productie gegaan. De lijn loopt blijkbaar vlot want het was eerst voor volgende maandag voorzien.


Stomme vraag misschien, maar waar kan je zien op welke dag het in exact in produktie gaat? ik zit in de "production queue" maar geen melding van wanneer productie zou starten...