Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Voor diegene die hun auto de komende week/weken krijgen: Hoogstwaarschijnlijk zijn onze auto’s (mijne wordt zaterdag afgeleverd) nog voorzien van de oude MCU en ik lees dat een retrofit voor de nieuwe komt. Zou er nog hoop kunnen zijn dat we de nieuwe nog later ingebouwd krijgen omdat de auto nog niet geleverd is? Of tegen een geringe vergoeding?

https://electrek.co/2018/03/27/tesla-mcu-retrofits-new-software-update-elon-musk
 
Voor diegene die hun auto de komende week/weken krijgen: Hoogstwaarschijnlijk zijn onze auto’s (mijne wordt zaterdag afgeleverd) nog voorzien van de oude MCU en ik lees dat een retrofit voor de nieuwe komt. Zou er nog hoop kunnen zijn dat we de nieuwe nog later ingebouwd krijgen omdat de auto nog niet geleverd is? Of tegen een geringe vergoeding?

https://electrek.co/2018/03/27/tesla-mcu-retrofits-new-software-update-elon-musk

Voor de liefhebber; vanmiddag met Delivery gesproken en helaas oude MCU en geen enkele kans op een nieuwe. Lekker dan.
 
Sorry to inform, maar nee.

Bij het yellow banding issue wordt alleen het scherm vervangen, niet de hele MCU.

En als ze wel de hele MCU zouden vervangen dan krijg je wederom een Tegra MCU, omdat de nieuwe Intel MCU veel meer veranderingen met zich mee brengt dan alleen de MCU zelf. Zo is oa. het CID (instrumentencluster) bij MCU2 een "tweede scherm", waar het bij MCU1 een aparte computer is die via Ethernet met elkaar praten. Ook heeft MCU2 aanvullende antenne's nodig voor oa. 5g WiFi.

Voor een eventuele retrofit van MCU2 is tenminste het volgende nodig:
- Nieuwe MCU assembly
- Nieuwe CID assembly (instrumentencluster scherm)
- Nieuwe wire harnas (met de benodigde aangepaste bedrading)
- Nieuwe buitenspiegelframes (daar zitten de antenne's in, op een vernieuwde PCB)

Een retrofit van MCU2 zal dus aardig in de papieren lopen.