Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie doet wat?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat jij Emirates vliegt, dat moet je zelf weten.
Echter de reden dat onze koning met deze club vliegt, daar zet ook ik hele grote vraagtekens zij.
Notabene KLM faciliteert dat hij zijn brevet geldig kan houden. Hoe doen ze dat? Ze laten hem op commerciële vluchten vliegen als piloot. Dat kost geld omdat er een andere piloot klaar moet staan in het geval Willem niet kan komen opdagen. Er zijn stoelen aan boord die niet verkocht kunnen worden, omdat daar andere mensen moeten zitten die hij meebrengt. Hij krijgt de gelegenheid en instructeurs van KLM toegewezen om zijn trainingen te verzorgen, hij krijgt een KLM uniform, etc.
Hoe raar is het dan dat je met KLM's grootste concurrent naar een bestemming vliegt.
Ook nog omdat zijn koninklijke vliegtuig naar Australië vliegt om hem daar lokaal te vervoeren (Waar ook KLM piloten aan boord zitten om dat vliegtuig te besturen)

excuses voor dit "off-topic" berichtje

Bedankt voor deze info. Dat werpt een ander licht op de zaak. Ik begrijp je frustratie . Ik sprak van de week een kennis die ook vlieger is bij de KLM. De dames van Emirates krijgen 800 USD zakgeld en mogen gratis in Dubai in het Emirates Building wonen. Zou enorm te zijn. Daar krijg je geen Nederlands cabine personeel voor. Dus dat verklaart o.a. het prijsverschil in tickets. (Ook off topic, sorry).
 
:) die site heet wel "do not fly emirates etc" of zo. Met gewone journalisten is 't al erg genoeg tegenwoordig (inzake objectief berichten en dubbelchecken van bronnen) maar wie voor een website met zo'n naam schrijft, tja... Anderzijds; 't is ten minste eerlijk, zo'n website-benaming, dan weten we tenminste dat wat erop staat niet noodzakelijk een evenwichtig beeld zal geven.
 
Mijn huidige officiële functienaam bij Broadcom: firmware engineer.
Vorige functienaam (een vlag die de lading beter dekt): systems design engineer.
Ik werk mee aan ontwikkeling en bring-up van WiFi chips.
Wel ICT-richting dus, maar dan gewoon in loondienst.
 
Cool, 'k had deze topic nog niet opgemerkt.

Ik bezit enkele baanwinkels en baanwinkelparken die ik verhuur aan grote ketens in enkele vlaamse provincies, alsook enkele participaties in startups en meer "gevestigde" fondsen die zaken doen waar ik interesse en feeling voor heb maar in m'n eentje niet aan kan. Zoveel mogelijk doe ik echter zelf (control freak), van onderhandelingen met ontwikkelaars / banken tot rentabiliteitscalculaties tot het voeren van mijn boekhoudingen over de fiscaliteit ervan tot de opkuis van 1 van die parken (lees: vuilnisbakken gaan leegmaken, volle pampers, blikken, servietten enkele keren per week oprapen door weer en wind, groenzones en gracht onderhouden, met m'n graafmachine rondcrossen, gras maaien, snoeien, hakselen, you name it).

Vandaag ben 'k eens gaan checken of een halve hectare zonnepanelen in combinatie met laadpalen voor auto's / doorverkoop energie aan m'n huurders / netleverancier rendabel zou kunnen zijn, morgenochtend ben ik langs de N70 te vinden terwijl ik met een fluo jasje, gescheurde jeans en oude schoenen aan een retailpark aan 't schoonmaken ben. Volgende week kan ik dan op dezelfde dag een paar hectare gras maaien, doucheke nemen en daarna wat huurcontracten onderhandelen om 's avonds op een raad van beheer te vinden te zijn.

Qua variatie zit het wel snor, en daar ben ik helemaal niet rouwig om. 't Levert soms wel eens min of meer vreemde beelden op, toegegeven... vooral als ik mijn nette kleren thuis eens vergeet of zo.
 
Cool, 'k had deze topic nog niet opgemerkt.

Ik bezit enkele baanwinkels en baanwinkelparken die ik verhuur aan grote ketens in enkele vlaamse provincies, alsook enkele participaties in startups en meer "gevestigde" fondsen die zaken doen waar ik interesse en feeling voor heb maar in m'n eentje niet aan kan. Zoveel mogelijk doe ik echter zelf (control freak), van onderhandelingen met ontwikkelaars / banken tot rentabiliteitscalculaties tot het voeren van mijn boekhoudingen over de fiscaliteit ervan tot de opkuis van 1 van die parken (lees: vuilnisbakken gaan leegmaken, volle pampers, blikken, servietten enkele keren per week oprapen door weer en wind, groenzones en gracht onderhouden, met m'n graafmachine rondcrossen, gras maaien, snoeien, hakselen, you name it).

Vandaag ben 'k eens gaan checken of een halve hectare zonnepanelen in combinatie met laadpalen voor auto's / doorverkoop energie aan m'n huurders / netleverancier rendabel zou kunnen zijn, morgenochtend ben ik langs de N70 te vinden terwijl ik met een fluo jasje, gescheurde jeans en oude schoenen aan een retailpark aan 't schoonmaken ben. Volgende week kan ik dan op dezelfde dag een paar hectare gras maaien, doucheke nemen en daarna wat huurcontracten onderhandelen om 's avonds op een raad van beheer te vinden te zijn.

Qua variatie zit het wel snor, en daar ben ik helemaal niet rouwig om. 't Levert soms wel eens min of meer vreemde beelden op, toegegeven... vooral als ik mijn nette kleren thuis eens vergeet of zo.
Dit forum verrijkt je taal: baanwinkel, in het Nederlands-Nederlands hebben we daar niet echt een woord voor of is dit hetzelfde als een weidewinkel?
 
Doe ik ook mee! (mede)eigenaar van een tweetal bedrijven in de hosting/colocatie/connectivity hoek toegericht op het Noorden des lands. Wij leveren unmanaged en managed hosting oplossingen, private clouds, datacenter ruimte, connectivity zoals glasvezel diensten, e.d.
 
Dankzij Petje1977 dit topic ook ontdekt.

Ikzelf ben op dit moment als zzp'er actief in het automatiseren van productieomgevingen in de metaalindustrie. Denk hierbij aan het automatisch verwerken van 3D modellen naar geproduceerde onderdelen.

Verder heb ik vorig jaar met twee compagnons Voltic Electric opgericht. Op dit moment zijn we nog volop aan het bouwen en zijn we voorzien we voornamelijk in nieuws op het gebied van elektrische mobiliteit.

Dit jaar willen we onszelf lanceren als dé partij op het gebied van het leasen van elektrische auto's. We bieden daarin financial lease en full operational lease aan. Onze missie is het geven van een eerlijk advies over elektrisch rijden. Dus de standaard vooroordelen als 'Ik wil niet iedere dag een uur bij de laadpaal staan.' en 'Ik kan met die auto niet naar Zuid-Frankrijk.' ontkrachten door in gesprek te gaan over hoe de auto dagelijks nu écht wordt gebruikt.

Verder kan de klant bij ons terecht voor laadpalen, laadpassen en ook voor zonnepanelen. Dit kunnen we aanbieden door samenwerkingen met verschillende gespecialiseerde partners.