Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 Performance al 38 maal bij SEC geweest in 2 jaar

This site may earn commission on affiliate links.
Een persoonlijke aanval is mijn inziens niet terecht al is zijn aanval op Tesla wel heel persoonlijk en weinig objectief.
Daarmee is het met het persoonlijke verhaal van @Persfoto waarbij voorbeelden en verwijzingen onterecht gebruikt worden het moeilijk om de kritische notitie die we hier maken moeilijk te scheiden tussen het bekritiseren van het artikel of de persoon. Je raakt als snel bij het bekritiseren van het artikel op de scheidslijn van de persoonlijke interpretatie vanuit zijn kant.

Verder eens met @pvkeep: Kijk kritisch naar het artikel niet naar de persoon.
Zelf heb ik het gevoel dat we ons daar netjes aanhouden.

Je ontkomt lastig aan persoonlijke argumentatie in dezen, juist omdat hij zelf zich beroept op zijn deskundigheid. En de crux is dat hij eigenlijk alleen maar aantoont niet deskundig te zijn in dezen. Hij kan zichzelf 100x autojournalist noemen, maar feitelijk is hij fotograaf. Dat hij ook stukjes heeft gemaakt die gepubliceerd zijn maakt hem nog geen journalist. Dat is gewoon een vak en hij beheerst het simpelweg overduidelijk niet.

Omdat deskundigheid relevant is (al denken gek genoeg best veel mensen daar anders over), is het logisch dat zijn deskundigheid onderdeel is van de discussie.

Naast zijn persoonlijke vendetta. Want dat is het. In niets geeft hij blijk van te zoeken naar aan oplossing, maar juist naar escalatie, wraak en defameren van Tesla.

En dat omdat zijn scherm wel eens bevroren is en 1x de Tesla iets deed wat voor hem onverwachts is (de rest van de klachten zijn voor zover ik het weet gewoon opgelost).

Dat is zoiets als veel misbaar maken jegens Microsoft vanwege af en toe een blue screen error.
 
Op X is dit verhaal al met open armen ontvangen door de Nederlandse tak van $TSLAQ (lees: Ton A. te M.)

Aarts poept er tientallen tweets over Tesla per dag uit, allemaal negatief, allemaal anekdotisch. Mensen die zijn ‘content’ over Tesla serieus nemen behoren per definitie al niet tot de doelgroep.

Ik hoop dat de beste man ‘s nachts gillend wakker wordt van de YoY groei van >400% in Nederland 🤭

Mogelijk komt er nog een vervolg op. Het kan zelfs zijn dat hij met zijn invloed de landelijke pers gaat halen. Als iemand met enig schrijftalent dit verhaal oppakt en bewerkt tot een smeuïg geheel dan kon het nog best wel eens groot worden.

Da’s mogelijk maar ik heb niet het idee dat Tesla in de MSM ooit positief wordt afgeschilderd.

Één verhaal van een maandagochtend auto wat ook nog eens anekdotisch is kan er ook nog wel bij imo.
 
@wooter dank voor het verplaatsen van een deel van de content naar dit draadje. In het algemene draadje vanaf deze post:
Belgium and the Netherlands (Dutch)
staat nog meer. Kan dat ook hierheen?
Dank je, heel de zooi verplaatst.

Als je off topic dingen zie gebeuren, mag je altijd via de Report knop onderaan de post deze post rapporteren aan de moderatie. Kost niks en komt bij meer mensen terecht dank enkel ikzelf.
 
Wat me opviel in de video waarin de handelingen getoond werden die tot een unexpected acceleration hebben geleid was dat, omdat de auto niet reageerde (iig op de display), de versnellingspook meerdere malen snel achter elkaar naar beneden werd gedrukt, in theorie zou dat de autopilot kunnen aanzetten (ik heb ook wel eens per ongeluk meerdere malen gedrukt, dan kreeg ik de melding AP not available).

Ik denk dat hij idd een crappy auto heeft. Ik denk dat dat best beter aangepakt had kunnen worden. Ik zie ook gedrag wat ik herken van mensen die zeer ongeduldig zijn met techniek. De auto zou daar tegen moeten kunnen, ik zou willen dat ie dan reageerde als de koffiemachine bij ons op kantoor; als je dar op blijft klikken dan meldt ie "I am not a pinball machine"

Ook is het lastig om commentaar te hebben zonder dat het gelijk op de man wordt. Maar ik zal m geen troll meer noemen :) dat was meer een verwijzing naar deze thread eerder maar niet echt nodig
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1 and pvkeep
Voor wie een half uurtje over heeft en alle filmpjes van Tesla Bjorn al bekeken heeft (je hebt hier een vergelijkbaar doorzettingsvermogen voor nodig)
"This video could have been an email".
Ik was er eerder deze week al aan begonnen maar ik had onvoldoende wilskracht om het uit te zitten. Ik miste alleen de SJIIEEET aan het begin :cool:
 
Los van het feit of hij aandacht zoekt, los van hoe hij schrijft, er is een probleem en Tesla had het moeten oplossen.
Verder zijn er bij elk merk gelijkaardige voorbeelden.
Bedrijven worden gemanaged op statistieken. Zelfs als je 99,9% tevreden klanten hebt (wat uitbundig gevierd zou worden), is er nog 1 op 1000 klanten ontevreden. Het kan voor die klant wel een drama kan zijn. Maar hij zal nooit de gewenste aandacht krijgen, want de cijfers zijn goed.