Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een kort een melding over een andere verlaging in het scherm "Acceleratie verlaagd"
Met als subtekst: "Neem contact op met Tesla service als het uit komt".

Als het uit komt?? Welke prutser codeert zoiets?
Ik krijg de indruk dat het samenhangt met laadsnelheid en capaciteits verlagingen want het volgt kort op elkaar.
Iemand deze melding al langs zien komen?
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank
Ik vind het wel een nette melding (je kan doorrijden maar er is wel wat wat aandacht behoeft). Ik heb deze melding gehad met mijn P85+. Afspraak gemaakt voor week later. Net niet gehaald. Bleek hoofdzekering te zijn. Keurig opgelost door Tesla toen.

Je bedoelt het is een probleem aan de hoofdzekering waardoor ik stil kan vallen onderweg, en ik moet het maar melden als het uitkomt? Sorry, dat maakt het alleen maar nog vreemder. Gewoon melden kan trouwens niet meer heb ik begrepen, dus maar een afspraak ingepland.
 
  • Helpful
Reactions: Gtech
Ik wil nu niet moeilijk doen maar mijn Model S 85D van maart 2016 toont aan 90% nog 371 km, lijkt een stuk hoger dan wat ik hier lees ?
Bij 100% geeft een nieuwe 85D 430km aan.
Een nieuwe 85 400km.

De D versie zou zuiniger zijn. Batterij is hetzelfde. Dus jij hebt nu ~4% degradatie. Weet niet wat de km-stand is?

Een kennis heeft een 85D uit maart 2015. Beginstand was 429km. Die zit nu na ruim 328.000km op 328, ofwel 24%. Wekelijks naar midden Frankrijk en meerdere keren per maand naar Polen (heel veel superchargen ;)).
 
  • Like
Reactions: Mr.P.
De S85 uit 2013 met 250.000km op de teller heeft bij 90% laden nog steeds rond de 340km en bij 100% iets van 370km en zit nu op 2019.20.1
Ik heb ook exact 340km voor 90%. Er is niks aangepast van range sinds updates.
Supercharge gebruik ik niet vaak... laatste keer was toen ik van Aken (weekend huis) naar Badhoevedorp SuC om een Chademo te kopen van een TMC lid :) Gewoonlijk laad ik thuis en op werk.
 
Je bedoelt het is een probleem aan de hoofdzekering waardoor ik stil kan vallen onderweg, en ik moet het maar melden als het uitkomt? Sorry, dat maakt het alleen maar nog vreemder. Gewoon melden kan trouwens niet meer heb ik begrepen, dus maar een afspraak ingepland.

Ja, heb ik ook gehad. Dacht dat ze de spanningsval over de hoofdzekering of contactor meten. Veroudering geeft meer weerstand blijkbaar, is vervangen onder garantie. Daarna geen problemen meer.

Bij 90% overigens ongeveer 335 km.
 
Ja, heb ik ook gehad. Dacht dat ze de spanningsval over de hoofdzekering of contactor meten. Veroudering geeft meer weerstand blijkbaar, is vervangen onder garantie. Daarna geen problemen meer.

Bij 90% overigens ongeveer 335 km.

Is het vervangen onder de garantie van de DU en het pack(8 jaar)? Want ik ben de 80K inmiddels wel voorbij.
 
updeetje(hierna zal ik niet meer off-topic gaan):
Zoluist een SMS van Tesla Service dat ze alvast een half uur arbeidsloon rekenen voor het onderzoeken van mijn issue omdat de auto uit de garantieperiode is. Prima als ze de oplossing vinden.
 
Zojuist 2019.28.2, benieuwd of er verandering is in de laadcurve hierdoor. Iemand met een 85 pack al deze update gehad?

Gisteren de update geinstalleerd. Mn range is niet verbeterd, nu 300 km op 90% met P85D. Verbruik lijkt wel iets efficiënter.
Laadsnelheid is dramatisch: net de enige auto bij SUC Oosterhout en mn laadsnelheid was max 40kW.
Gisteren niet veel sneller. Inmiddels een case geopend bij Tesla.
Als dit niet veranderd, is voor mij de Tesla-lol er snel vanaf :(
 
  • Informative
Reactions: RobPet and PaulusdB
Zojuist 2019.28.2, benieuwd of er verandering is in de laadcurve hierdoor. Iemand met een 85 pack al deze update gehad?
Ja, zit ook op 28.2.
Zojuist geladen in Zaltbommel. Ben 12 kW laadvermogen kwijt op 50%; was 72, is nu 60 kW. Begonnen bij 2% met 105 kW, maar zakte onmiddellijk en gestaag.
Capaciteit ook nog steeds afgeknepen op ongeveer 325 km.
 
  • Informative
Reactions: RobPet