Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie heeft sw update 2020 nog niet ontvangen?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn auto krijgt normaal altijd heel snel de nieuwe updates (of ik er later blij mee ben is wat anders :) )

Nu heb ik nog steeds geen 2020 software, is dat normaal of is er iets niet in orde. Zijn er hier meer mensen met een S die nog steeds geen 2020.4 hebben?

Dit keer zit ik er met smart op te wachten, ik heb de hoop dat ik dan eindelijk na een half jaar weer mijn TPMS foutmelding kan wissen namelijk
 
Mijn auto krijgt normaal altijd heel snel de nieuwe updates (of ik er later blij mee ben is wat anders :) )

Nu heb ik nog steeds geen 2020 software, is dat normaal of is er iets niet in orde. Zijn er hier meer mensen met een S die nog steeds geen 2020.4 hebben?

Dit keer zit ik er met smart op te wachten, ik heb de hoop dat ik dan eindelijk na een half jaar weer mijn TPMS foutmelding kan wissen namelijk

TeslaFi.com Tesla Model S X 3 Data Logger


86% van de S/X zit op 2020.* en de rest zit feitelijk op 2019.40.50.7
 
Trouwens @one-ten de battery heater logica zat een bug in in de 2019.* versie, die is pas bij 1 van de laatste 2020.* versies verholpen. Wellicht is dat de reden waarom jij zo'n verschrikkelijk hoog verbruik hebt omdat in z'n geheel de battery heater niet geactiveerd worden bij kou, ook niet als je rijd.
 
  • Like
Reactions: one-ten
Misschien staat die van mij juist te veel aan en komt het hoge verbruik daardoor... Of gaat hij inderdaad niet aan en lijkt het via obd/teslafi alleen maar of hij wel aan staat.. Ik weet niet wat meer stroom kost, gebrek aan regeneratie of batterijverwarmen.

Nu ik er over nadenk, als ik van almelo naar apeldoorn rij begin ik rond de 400 wh per kilometer de batterijheater staat aan, voorbij Rijssen is dit gezakt tot rond de 300. Tussen Deventer en Apeldoorn schakelt de heater uit en dan zie je het verbruik meteen terugvallen naar rond de 200wh bij 100 km per uur.
 
Misschien staat die van mij juist te veel aan en komt het hoge verbruik daardoor... Of gaat hij inderdaad niet aan en lijkt het via obd/teslafi alleen maar of hij wel aan staat.. Ik weet niet wat meer stroom kost, gebrek aan regeneratie of batterijverwarmen.

Nu ik er over nadenk, als ik van almelo naar apeldoorn rij begin ik rond de 400 wh per kilometer de batterijheater staat aan, voorbij Rijssen is dit gezakt tot rond de 300. Tussen Deventer en Apeldoorn schakelt de heater uit en dan zie je het verbruik meteen terugvallen naar rond de 200wh bij 100 km per uur.

Heb je range mode aan staan? Met die aan zou de heater niet ingeschakeld moeten worden wat dus gunstig is voor korte ritten.
 
Ik heb 2 updates niet gedownload om de EU beperkingen uit te stellen. Nu krijg ik er blijkbaar geen meer.
Trouwens, na een kleine week de download niet starten (geen wifi activeren), is de update verdwenen en staat bij software: up to date.
Wat als je toevallig een paar dagen niet op wifi zou kunnen door omstandigheden. Is je kans dan ook verkeken? Of zou dat een stilzwijgend wederzijds begrip zijn omwille van de EU beperkingen. #knipoog#.
 
  • Like
Reactions: one-ten
Ik heb 2 updates niet gedownload om de EU beperkingen uit te stellen. Nu krijg ik er blijkbaar geen meer.
Trouwens, na een kleine week de download niet starten (geen wifi activeren), is de update verdwenen en staat bij software: up to date.
Wat als je toevallig een paar dagen niet op wifi zou kunnen door omstandigheden. Is je kans dan ook verkeken? Of zou dat een stilzwijgend wederzijds begrip zijn omwille van de EU beperkingen. #knipoog#.

Ik heb hetzelfde gedaan zoals Phil V beschrijft. Ik heb afgelopen week de melding gekregen dat de connectiviteit zou wegvallen als ik niet naar een volgende versie van de SW zou updaten. OK een duidelijke melding van Tesla echter krijg ik ook geen nieuwe versie gepushed om te downloaden. Ik heb de Auto ook niet op WiFi meer staan maar dit heeft een andere reden dan het niet willen downloaden van de SW.
 
Ik druk elke dag op de update knop, zit overdag op de zaak de hele dag op wifi, en thuis ook. Hij blijft met mijn 2019 versie zeggen dat hij up to date is.. Heb al standard en advanced geprobeerd, blijft hetzelfde.
 
Ik druk elke dag op de update knop, zit overdag op de zaak de hele dag op wifi, en thuis ook. Hij blijft met mijn 2019 versie zeggen dat hij up to date is.. Heb al standard en advanced geprobeerd, blijft hetzelfde.

No offense, maar je hebt hier inmiddels een wat klagerig imago. Uit eigen ervaring weet ik dat:
- Tesla medewerkers lezen mee op het forum
- Tesla medewerkers kunnen per individuele auto updates pushen of uitstellen

Mijn ervaring is ook dat als je bij een SeC langs gaat men vriendelijk en flexibel kan zijn. Leg je problemen ter plekke uit, rij een rondje met een medewerker, goede kans dat ze je helpen.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Ik heb ook geen update in 2020 ontvangen en ben vanuit gegaan dat het nog ging komen, desnoods met de nieuwe versie. Ik ben de laatste tijd niet vaak bij de WiFi en kreeg het idee dat als je tijdens het eerste push week niet verbonden bent dat je dan moet wachten voor de volgende push week (zoals ik het noem voor mezelf haha) ... Mijn taktiek is deze week ieder dag aan de WiFi hangen aangezien de nieuwe versie aankomt en hopen dat Black Lightning weer up to date mag gezet worden ;).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Denk dat wifi geen invloed heeft op het beschikbaar komen van een download, alleen op het starten van het downloaden.

Deze ervaring heb ik ook. Sinds kort heb ik de wifi thuis verwijderd uit de auto om te voorkomen dat de auto iedere keer opnieuw lang "wakker blijft" binnen wifi bereik. (scheelt wat energie en wellicht gaan de computers/componenten langer mee??? :))

Ik kreeg op een gegeven moment ook de melding van software update binnen met tekst dat via een wifi verbinding de daadwerkelijke download zou plaatsvinden. En inderdaad -> na 1 dag aan de wifi werd de update gedownload om vervolgens te kunnen installeren na goedkeur/vrijgave mijnerzijds. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Cely
Zou kunnen. De wegen van de Tesla update zijn mysterieus :p! Ik hoop iig niet te blijven hangen op de versie van 2019, maar goed, nog leuker zou ik eens HW3 krijgen, want ik vrees dat hoe verder de update komen hoe meer het verschil tussen hw2.5 en 3 zullen zijn!
 
Voorlopig in EU marginaal verschil...

Ik denk dat ze de uitrol van HW3 zo veel als mogelijk laten samenvallen met de (betaalde) upgrade naar MCU2.

Is voor mij prima, zodra hij beschikbaar komt, plan ik hem in. Dan is mijn auto uit december 2017 weer helemaal up to date: CCS, MCU2, HW3...