Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Test Rig gespot in Breukelen


9AC35D90-8743-467A-A8B3-2EB08303F78B.jpeg
3851BA8A-3933-4AF0-8809-2F85C5EE17D3.jpeg
7C84D19C-A4BD-4A7A-BACA-1741959C3B56.jpeg
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wie reed er afgelopen woensdag op de A28 richting Amersfoort na 19:00 met 100 km/u met rijstoel in slaapstand? Het zag er uit dat niemand achter het stuur zat. Het ging om een zwarte Tesla M3, video kan ik delen (maar moet nog wel wat nummerbordjes wegpoetsen).

Iedereen jekkerde met 130 langs, dus zal niet iedereen opgevallen zijn.
 
Wie reed er afgelopen woensdag op de A28 richting Amersfoort na 19:00 met 100 km/u met rijstoel in slaapstand? Het zag er uit dat niemand achter het stuur zat. Het ging om een zwarte Tesla M3, video kan ik delen (maar moet nog wel wat nummerbordjes wegpoetsen).

Iedereen jekkerde met 130 langs, dus zal niet iedereen opgevallen zijn.
Ik was het niet maar ik heb ooit de hele weg van Italië naar Nederland zo moeten rijden omdat de bediening stuk was. En dat was geen pretje!!
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Niet alleen is er de nag elke 15 seconden, maar daarenboven merkt de auto tegenwoordig ook wanneer de tractie constant is aan het stuur, omdat er een autopilot 'helper' gebruikt wordt.

Terzijde, 100 km/u is een lekkere snelheid om op de snelweg te autopiloten zonder 100% aandachtig te zijn.
 
Nou @Stream, gooi het nummerbord er maar in (deels).
Waarom zouden wij dat doen?

Mijn conclusie is nu (niemand op bestuurdersstoel): 100% onverantwoordelijk en zou zwaar bestraft moeten worden.... Maar wij zijn geen politie en ik ben niet zo van de publieke schandpaal. Fouten zijn nl lastig terug te draaien...
 
  • Like
Reactions: job-lek
Waarom zouden wij dat doen?

Mijn conclusie is nu (niemand op bestuurdersstoel): 100% onverantwoordelijk en zou zwaar bestraft moeten worden.... Maar wij zijn geen politie en ik ben niet zo van de publieke schandpaal. Fouten zijn nl lastig terug te draaien...
Publieke schandpaal hoeft niet, maar misschien wel handig om de beelden aan de politie te overhandigen….
 
Nee, ik wil absoluut geen publieke schandpaal! Maar ik zou het heel fijn vinden als die persoon wordt aangesproken. Bumperkleven snappen al veel mensen niet dat het levensgevaarlijk is (voor anderen), en dan is dit een stapje verder.

Op de dashcam-video is door de lage kijkhoek en spiegelende ramen, het niet goed te zien wat er gebeurde. Mijn vrouw kon langer kijken en bevestigde dat de stoel naar achteren zat en dat er geen hoofd/gezicht op de juiste plek zat. Lang verhaal kort: geen overtuigend bewijsmateriaal.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Hbrink